Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Za twarde zawieszenie
Autor Wiadomość
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-04-2013, 23:18   Za twarde zawieszenie

Szanowi koledzy.
czy istnieje sposób na poprawę odczuwanych parametrów zawieszenia. To znaczy czy istnieje sposób aby w glonojadzie poprawił sie komfort jazdy, aby nie odczuwać wszelkich nierówności, dziur itp. w moim aucie jest to bardzo słyszalne i osobiscie okreslam to jako bardzo twarde zawieszenie. Czy macie te same spostrzeżenia. Sprawdziłem i poprawiłem do wartości prawidłowych cisnienie w oponach tzn 2,2 bara ale nie odczuwam różnicy.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 05-04-2013, 00:18   

Zmień na koła na 16 calowe, o ile masz 18 :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-04-2013, 07:29   

Szesnastki to jedno , jest bardzo duża różnica pomiędzy profilem opony tej samej średnicy zewnętrznej na feldze 16 a 18 . Drugie to sprawdź ciśnienie na innym manometrze . Miałem podobnie , okazało się że mój zaniża o 0,5 bar . Czyli pompowałem za wysoko . A jest to bardzo odczuwalne .
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 05-04-2013, 08:33   

Zapraszam do Sulejówka, około 100 km po mieście i będzie "mięciutko" - jak ta lala :)
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-04-2013, 21:57   

Oprócz kół 16" co jest stosunkowo bezkosztowe - ceny nowych 16" mogą być porównywalne do lekko zużytych 18" to możesz zainwestować w amortyzatory gazowe np. Kayaba. Ja zmieniałem kiedyś w innym autku i znacznie lepiej tłumiły niż olejowe. O ile pamiętam, to chyba ktoś na forum zamieniał w Outku. W Superbie mam w std wypasie gazowe i mają zupełnie inną charakterystykę tłumienia.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 05-04-2013, 22:11   

rezon, W OII chyba właśnie są amortyzatory KYB gazowe. :idea:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-04-2013, 17:13   

Kayaby owszem ale raczej olejowe, a to duża różnica
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-04-2013, 18:57   

Przecież amorki gazowe tez mają olej w sobie, nie są kompletnie suche. Powiedzmy jako uszczelnienie kompresji, nie wiem jak to inaczej nazwać.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-04-2013, 21:25   

nic nie pisałem, że gazowe nie mają w ogóle oleju.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 06-04-2013, 21:48   

sylb napisał/a:
Zmień na koła na 16 calowe, o ile masz 18 :)


16" to chyba tylko zimą przy mniejszej prędkości i też strach wyprzedzać , latem to 18" to jedyny słuszny rozmiar , chyba że ktoś nie przekracza 90km/h i nie wyprzedza.
a amorki gazowe też rozważam ale jak już orginały się zestarzeją.
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 07-04-2013, 09:19   

No bez przesady z tym 90 km/h jest przecież indeks prędkości dla każdej opony, ori amorki niestety trzeba wymieniać szybciej niż się zużywają bo outek skrzypi po zimie jak wersalka babci :mrgreen:

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
markowoj 
Forumowicz
Markowoj

Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 55
Skąd: Łowicz
Wysłany: 07-04-2013, 12:02   

Komandor napisał/a:
No bez przesady z tym 90 km/h jest przecież indeks prędkości dla każdej opony, ori amorki niestety trzeba wymieniać szybciej niż się zużywają bo outek skrzypi po zimie jak wersalka babci :mrgreen:

pozdro


oczywiście , trochę uwypukliłem problem :) ,ale dynamiczne wyprzedzanie na 16" do przyjemności nie należy i bezpieczne też nie jest :( , na 18"-kach to inny samochód
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 07-04-2013, 12:02   

Komandor napisał/a:
ori amorki niestety trzeba wymieniać szybciej niż się zużywają bo outek skrzypi po zimie jak wersalka babci

Prawdopodobną przyczyną jest "łożysko" kolumny McP, tak jak i w Lancerze. Coś z tym jest nie teges, że łapie piasek na potęgę a potem to skrzypi. Wystarczy przepłukać ciśnieniówką i spokój na kilka miesięcy. ASO to płucze i smaruje jakimiś smarami, ale skuteczność też jest kilku miesięczna. Chyba że doszło do skrzywienia amortyzatora, bo takie przypadki tez się komuś przytrafiały.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 07-04-2013, 16:47   

Trik napisał/a:

Prawdopodobną przyczyną jest "łożysko" kolumny McP, tak jak i w Lancerze. Coś z tym jest nie teges, że łapie piasek na potęgę a potem to skrzypi. Wystarczy przepłukać ciśnieniówką i spokój na kilka miesięcy. ASO to płucze i smaruje jakimiś smarami, ale skuteczność też jest kilku miesięczna. Chyba że doszło do skrzywienia amortyzatora, bo takie przypadki tez się komuś przytrafiały.


Tyle że w moim O2 skrzypi i tył i przód więc wątpię w skrzywienie wszystkich amorów

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-04-2013, 17:51   

Skrzypi w jakiś specjalnych momentach czy cały czas słyszysz skrzypienia ??
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.