 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 30-10-2016, 22:03 |
Jak wino... |
Autor |
Wiadomość |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 27-03-2013, 10:01
|
|
|
Pogratulowal tez by mi sie taka prasa przydala |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-03-2013, 21:06
|
|
|
polaff napisał/a: | sveno, jakie masz hamulce z przodu? Pytam bo zastanawia mnie czemu tak się to zapiekło. |
Tutaj hamulce nie maja nic do tego , po prostu element nigdy moze nie był ruszany przez ponad 10 lat plus do tego korozja wieloklinu przyczynila sie do tego . U mnie w serwisie na przykładzie Renault takie akcje mamy w autach 3-4 letnich , po prostu nie ma na to reguły . |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 28-03-2013, 12:45
|
|
|
centralny z pilota działa, podpiąłem kierunkowskazy i otwieram tylną klapę z pilota (nareszcie), syrenki nie będzie, ale chciałbym jeszcze jedną funkcję: domykanie szyb. Przeglądam schematy, szukam na forum i pupa.
deejay, jak Ty sobie z tym poradziłeś?
Moja centralka może dać 1s sygnał masy bądź 27s sygnał masy, jak tym wysterować szyby? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-03-2013, 12:50
|
|
|
W EA jest o tym trochę. |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 04-04-2013, 16:52
|
|
|
Owczar napisał/a: | W EA jest o tym trochę. | no jest, tylko nikt nie rozwiązał problemu zasilenia panelu po upływie 20s od wyłączenia zapłonu. Przeglądam schematy i latwo nie będzie... temat schodzi na drugi plan, bo pojawił się kolejny kaprys Rekina: gaśnie. Zdarzyło się już 3 razy i ciężko powiedzieć mi w jakiej konkretnie sytuacji, pewne jest, że zdarza mu się to tylko na LPG, zbliża się pora wymiany filtrów, to po pierwsze, no i czytam temat Swinksa i pokuszę się o wyczyszczenie przypustnicy i moze kolektora, bo od wymiany świec i kabli (35kkm) nie ruszałem tam nic.
No i jeszcze moje wypasione postojówki za 10zł/szt. Z prawej zrobił się stroboskop, w tej żarówce jest chyba 5 diód SMD i mrygają sobie jak chcą, każda z osobna. Dawno się tak nie zdenerwowałem, pierdółka, która wymagała wyjęcia reflektora żeby ją zamontować daje ciała po kilkunastu tygodniach |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2013, 16:59
|
|
|
Diody nie sprawdzają się w reflektorach przez temp od żarówek halogenowych.
Jak będziesz chciał powalczyć z tym zasilaniem to daj znać, pomyślimy
W jakich okolicznościach gaśnie? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-04-2013, 17:05
|
|
|
A tak BTW:
Zhan napisał/a: | ALEX-77, to nie będzie takie proste... jeśli dobrze pamiętam to sterowanie szybami działa przez jakieś pół minuty po wyłączeniu zapłonu, pod warunkiem, że nie otworzysz drzwi. Jak otworzysz drzwi to sterownik szyb staje się głuchy prośby domknięcia. Odpowiedzialny za to jest jeden z przekaźników pod maską. Dopiero podanie na niego napięcia ożywia sterownik szyb. ale tu też jest haczyk, otóż podawanie lewego napięcia na ten przekaźnik skutkuje dopiero po upływie około 20 sekund od otwarcia drzwi (chyba gdzieś już to opisywałem). Ja u siebie mam dodatkowy układ który podłączony pod centralny zamek, po otrzymaniu sygnału zamknięcia drzwi odczekuje 20 sekund, podaje napięcie na przekaźnik pod maską i dopiero wtedy podaje napięcie na przekaźniki w panelu z przyciskami szyb. Jest to trochę ułomne bo zawsze trzeba czekać 20 sekund na domknięcie bez względu na to czy jest to potrzebne czy nie (są sytuacje kiedy nie jest to potrzebne) ale planuję drugą wersję sterownika, gdzie ten problem będzie wyeliminowany. |
Jako przekaźnik czasowy można wykorzystać przekaźnik od kontrolki poziomu oleju. Tylko trzeba zmienić czas, bo zdaje się, że jest krótszy. Tak czy inaczej do zrobienia Albo poszukać na schemacie jaki element opóźnia włączenie magistrali po włączeniu przekaźnika. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 04-04-2013, 17:33
|
|
|
sveno napisał/a: | no jest, tylko nikt nie rozwiązał problemu zasilenia panelu po upływie 20s od wyłączenia zapłonu. Przeglądam schematy i latwo nie będzie... temat schodzi na drugi plan, bo pojawił się kolejny kaprys Rekina: gaśnie. Zdarzyło się już 3 razy i ciężko powiedzieć mi w jakiej konkretnie sytuacji, pewne jest, że zdarza mu się to tylko na LPG, zbliża się pora wymiany filtrów, to po pierwsze, no i czytam temat Swinksa i pokuszę się o wyczyszczenie przypustnicy i moze kolektora, bo od wymiany świec i kabli (35kkm) nie ruszałem tam nic. |
a zależy to w jakiś sposób od ilości gazu z butli?
kolega z pracy ma Valteki i jak ma mniej niż pół butli to falują mu obroty, i czasem gaśnie
podejrzewam, że to jest jakiś problem w ciśnieniu gazu |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 04-04-2013, 17:41
|
|
|
Owczar napisał/a: | W jakich okolicznościach gaśnie? | no właśnie ciężko określić, raz zdechł na skrzyżowaniu przy redukcji z 3 na 2, potem na trasie przy dotaczaniu się do świateł, a potem przy ostrym hamowaniu, w drodze powrotnej powtarzałem te sytuacje specjalnie i nic.
Owczar napisał/a: | Jak będziesz chciał powalczyć z tym zasilaniem to daj znać, pomyślimy | pomysł mam i to najprostszy z możliwych: pociągnę jeszcze jeden kabel do drzwi z +12 i przez diodę podepnę go do kabla zasilającego panel, po drodze przekaźnik, który odetnie to zasilanie kiedy... no właśnie, trzeba dać jakiś układ opóźniający z interwałem powiedzmy 2min. Są jakieś gotowce? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 04-04-2013, 18:03
|
|
|
Cytat: | a zależy to w jakiś sposób od ilości gazu z butli? | no nie, bo pierwszy raz na skrzyżowaniu to miałem pełny baniak, trzeci raz przy hamowaniu była 1/4butli, w drodze powrotnej tankowanie do pełna, do Krakowa spaliłem 3/4 resztę jak pojechałem do Ciebie i co jakiś czas celowo go wysprzęglałem i nic.
Trefny gaz raczej odpada bo w Krk tankuje tylko na jednym Orlenie i wcześniej tego problemu nie bylo, chyba że im przywieźli jakąś gorszę partie... |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-04-2013, 14:31
|
|
|
To domykanie szyb nie daje mi spokoju, kminiłem, kminiłem i chyba wykminiłem.
Problemy są dwa:
1. Przełączniki są na magistrali i nie da się wysterować samych silników drzwi.
2. Podtrzymanie zasilania panelu w drzwiach.
Problem pierwszy rozwiązał już chyba Zhan podłaczył równolegle do przełączników 4 przekaźniki:
ja pójdę krok dalej i zamiast dawać 4 przekaźniki dam jeden z sześcioma stykami, ot taki:
http://www.nikomp.com.pl/opisy/PU000/PUBP2821.htm
problem drugi, trochę trudniejszy, ale wymyśliłem że dam taki układ:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
jako sterowanie posłuży impuls masowy z sygnału zamknięcia centralnego zamka, wtedy ukłąd załączy przekaźnik, który poda napięcie przez 30-60s na panel w drzwiach. Trzeba jeszcze wlutować diodę prostowniczą w ori kabel zasilający panel, przed podaniem napięcia potrzymującego.
Dobrze to kminie? Poprawcie jak coś jest nie tak. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-04-2013, 16:00
|
|
|
sveno napisał/a: | tedy ukłąd załączy przekaźnik, który poda napięcie przez 30-60s na panel w drzwiach. |
Pytanie czy od tej strony zasilisz cały układ do podnoszenia szyb, bo sam sterownik dostaje zasilanie z zewnątrz. Zasilając od drugiej strony możesz nie zasilić wszystkiego. Tak jak napisał Zhan, on podawał napięcie na przekaźnik pod maską, a potem podawał sygnał na przyciski ze zwłoką 20sek bo podobno tyle aktywuje się układ.
A jeśli chodzi o gaśnięcie to na początek do wymiany filtry LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-04-2013, 16:39
|
|
|
Popatrzyłem na schematy.
Od strony panelu nie zasilisz siłowników szyb.
Etacs ECU zasila panel oraz przekaźnik główny od siłowników. Według mnie najszybsze i najbardziej eleganckie będzie rozwiązanie, gdy zasilisz przekaźnik szyb oraz panel sterowania jednym przekaźnikiem z separacją między sobą oraz separacją panelu z ETACS. W ten sposób nie trzeba będzie inicjować całego ETAC- podejrzewam, że u ZHAN-a stąd wynika aż 20 sek opóźnienie. Iniciując ETACS inicjujesz połowę elektryki w aucie.
Panel sterowania zostanie aktywowany wraz z zasileniem wszystkich siłowników i sterowników siłowników, które komunikują się z panelem magistralą.
Teraz pytanie ile będzie inicjalizował się tem układ. Podejrzewam, że około 2 sek. W takiej sytuacji trzeba będzie wprowadzić opóźnienie między sygnałami na przekaźnik inicjalizujący i przekaźniki podłączone do przycisków (np za pomocą przekaźnika od czujnika poziomu oleju- możesz kupić z jakiegoś rozbitka).
No i rzecz jasna do włączenia zasilania potrzebny jest przekaźnik z podtrzymaniem taki jak na filmiku. Jak będę miał chwilę to mogę narysować schemacik jakiś |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-04-2013, 18:02
|
|
|
Owczar, odpuszczam, gra nie warta świeczki.
W zimie i tak jeździsz z zamkniętymi szybami, w lato z klimą więc ta sama sytuacja.
Gdyby to było prostsze to jeszcze można się pokusić o taki gadżet, ale jak mam wydać kolejne 100zł na komponenty, pruć pół auta, by znaleźć odpowiednie kable, potem poprowadzić nowe i spędzić nad tym 2 dni to dziękuje, wole raz na tydzień (albo nawet rzadziej) pociągnąć za ten przycisk by podnieść szybę. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-04-2013, 18:42
|
|
|
sveno napisał/a: | To domykanie szyb nie daje mi spokoju, kminiłem, kminiłem i chyba wykminiłem.
Problemy są dwa:
1. Przełączniki są na magistrali i nie da się wysterować samych silników drzwi.
2. Podtrzymanie zasilania panelu w drzwiach. |
Nie wiem dokładnie jak mi to zrobił mój kolega elektryk , ale tylu kombinacji nie było przy domykaniu szyb z alarmu . |
|
|
|
 |
|
|