Przesunięty przez: Matejko 29-10-2008, 12:10 |
[Cari 1.6] Wysprzęglik - naprawa 1.6/1.8/1.9td |
Autor |
Wiadomość |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 17:35
|
|
|
Uploaded with ImageShack.us
Wyciek rozpoznalem tylko tutaj ( tzn . glebiej sie nic nie wpatrywalem) Gumka(uszczelka ) jest juz powiedzialbym na wyczerpaniu, peknieta itd.
Plyn wyczulem na tym "ciegnie" ktore znajduje sie pod ta uszczelka.
Poki co jest spokoj - wlalem plynu - nie ubywa.
To nie jest strumien ktory wycieka, tylko po prostu mozna go tam zauwazyc.
Jak z wyciagnieciem tego ustrojstwa ?
Przecietniak da sobie z tym rade ?
Z kolei jak z calym wysprzeglikiem ?
Ktory bedzie odpowieni ?
Mysle ze to tylko roznica mocowan - czy jest inaczej ?
Pozdrawiam |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-01-2012, 17:42
|
|
|
za wielkiej filozofii w działaniu wysprzęglika nie ma, ale mocowania różnią się drastycznie, bierz ten który pasuje pod Twoje mocowania, wymiana raczej dosyć prosta |
|
|
|
 |
tomekdt
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd: Toruń/Wawa
|
Wysłany: 15-04-2012, 16:38
|
|
|
no i mi z wysprzęglika wyciekł płyn na trasie. Zdemontowalem i wszystkie uszczelki cale. jaka moze byc inna przyczyna??? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
muhaa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-10-2012, 15:22
|
|
|
Witam, miałem problem z wysprzęglikiem, wyciekł płyn. Wyczyściłem go, wymieniłem uszczelki, odpowietrzyłem. Sprzęgło dalej jest miękkie. O ile dobrze sprawdziłem to wycieków nigdzie nie ma. Macie jakieś sugestie co do przyczyny? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 07-10-2012, 15:38
|
|
|
Prawdopodobnie nie do końca odpowietrzony układ. Zdarzyło mi się tak że wlewałem płyn od spodu przez odpowietrznik strzykawką. Teoretycznie nie powinno zostać tam w ogóle powietrza bo powinno być wypchnięte w stronę pompki. Jednak troszkę powietrza zostało (dosłownie kilka bąbelków), przez co sprzęgło było miękkie.
Pomogło dokładne ponowne odpowietrzenie w 2 osoby. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-10-2012, 21:35
|
|
|
trzeba odpiac pompke od pedalu zeby wyszla najdalej jak sie da - inaczej nie pompujesz plynu w uklad |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
muhaa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-10-2012, 07:39
|
|
|
Wydaje mi się , że odpowietrzyłem dobrze. Z odpowietrznika leciał, a raczej wystrzeliwał po ciśnieniem już sam płyn bez bąbelków. Odpowietrzałem sam, blokując sprzęgło rurką opartą o siedzenie. Spróbuję znowu, tym razem z kimś. Prosiłbym też o jakiś schemat lub zdjęcie pompki.
Dalej nie działa i postanowiłem wybrać się do mechanika. Dam znać co powie. Przy okazji zauważyłem, że przy odpalonym silniku jedna cześć brzęczy. Wiecie co to jest?
obrazek
[ Dodano: 19-10-2012, 20:01 ]
nikt nie wie co to jest?
[ Dodano: 31-10-2012, 11:23 ]
OK, już wiem co to jest. Poszła łapa wysprzęglika. Czekam na wycenę naprawy. Na allegro nie ma takiej części. Gdzie mógłbym ją dostać? |
|
|
|
 |
party_zant
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kraków/Norwegia
|
Wysłany: 05-04-2013, 09:21 Rurka/wezyk od wysprzeglika
|
|
|
Witam,
nie wiem czy dobrze pamietam, bo czytam Was od dawna, ale to chyba moj pierwszy post tutaj wiec mowie Wszystkim dzien dobry
I mnie wpadl pedal w podloge (Carisma 1.8 GDI '98). Szybko zlokalizowalem wyciek z wysprzeglika. Zabralem sie za wykrecanie i pojawil sie problem z wykreceniem tego metalowego wezyka. Ta nakretka co sie na nim znajduje ani drgnie mimo uzycia srodka typu WD40. Sprobowalem wiec odkrecic calosc razem z ta "nakretka" krora laczy sie sruba z wysprzeglikiem. Udalo sie ale podczas wykrecania wykrzywil mi sie ten metalowy wezyk. Wyprostowalem go ponownie ale obawiam sie ze teraz moze byc poddatny na uszkodzenia wiec mysle zeby wymienic go razem z wysprzeglikiem.
Moje pytania:
- czy i gdzie dostane ten wezyk? (probuje szukac ale niestety nigdzie nie znalazlem)
- czy konieczna jest wymiana calego wezyka od pompy do wysprzeglika czy wystarczy tylko ta metalowa czesc ktora laczy sie z wysprzeglikiem a pozniej biegnie na prawo do takiej lapy gdzie widze ze jest wkrecona w elastyczny wezyk?
- czy ta "nakretka" ktora wkreca sie na wezyk i laczy sie sruba z wysprzeglikiem jest zawsze taka sama czy zalezna od wysprzeglika? chodzi mi o to czy jak nie znajde tej nowej rurki albo jak nie bede wstanie jej wykrecic to czy bede mogl dokrecic do nowego wysprzeglika ta laczaca "nakretke" ze starego.
P.S. Przepraszam za brak polskich znakow ale jestem poza granicami. Moge dolaczyc zdjecia ale po poludniu bo teraz jestem w pracy a autko uziemione pod domem...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-04-2013, 21:03
|
|
|
Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować, w przeciwnym wypadku trzeba wymienić cały kawałek do węzyka elastycznego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
party_zant
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kraków/Norwegia
|
Wysłany: 05-04-2013, 22:38
|
|
|
Właśnie wróciłem z autka. Koledzy z warsztatu w pracy dali mi taki specjalny płaski klucz do odkręcania nakrętek na przewodach hydraulicznych.
Udało się choć nakrętka jest trochę zorana ale mam nadzieję że uda się ją ponownie dokręcić.
Cytat: | Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować, |
Rurka nie wygląda na uszkodzoną więc chyba jakoś to będzie...
Na przyszłość. Czy te rurki są sprzedawane czy trzeba je robić z przewodów do hamulców np.? Do zarabiania tych końcówek to trzeba mieć taką specjalną maszynkę tak? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:56
|
|
|
Z przewodów, można dorobić, trzeba mieć specjalny przyrząd. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
party_zant
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Kraków/Norwegia
|
Wysłany: 06-04-2013, 18:58
|
|
|
OK. Dziękuję za odpowiedzi. Wszystko już wiem
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|