Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
29-10-2008, 12:10
[Cari 1.6] Wysprzęglik - naprawa 1.6/1.8/1.9td
Autor Wiadomość
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 18-01-2012, 17:35   



Uploaded with ImageShack.us

Wyciek rozpoznalem tylko tutaj ( tzn . glebiej sie nic nie wpatrywalem) Gumka(uszczelka ) jest juz powiedzialbym na wyczerpaniu, peknieta itd.
Plyn wyczulem na tym "ciegnie" ktore znajduje sie pod ta uszczelka.

Poki co jest spokoj - wlalem plynu - nie ubywa.
To nie jest strumien ktory wycieka, tylko po prostu mozna go tam zauwazyc.

Jak z wyciagnieciem tego ustrojstwa ?
Przecietniak da sobie z tym rade ? :D

Z kolei jak z calym wysprzeglikiem ?
Ktory bedzie odpowieni ?
Mysle ze to tylko roznica mocowan - czy jest inaczej ?
Pozdrawiam
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-2012, 17:42   

za wielkiej filozofii w działaniu wysprzęglika nie ma, ale mocowania różnią się drastycznie, bierz ten który pasuje pod Twoje mocowania, wymiana raczej dosyć prosta :)
 
 
 
tomekdt 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Toruń/Wawa
Wysłany: 15-04-2012, 16:38   

no i mi z wysprzęglika wyciekł płyn na trasie. Zdemontowalem i wszystkie uszczelki cale. jaka moze byc inna przyczyna???
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2012, 23:15   

Porysowana gładź tulejki, cały wysprzęglik do wymiany
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
muhaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-10-2012, 15:22   

Witam, miałem problem z wysprzęglikiem, wyciekł płyn. Wyczyściłem go, wymieniłem uszczelki, odpowietrzyłem. Sprzęgło dalej jest miękkie. O ile dobrze sprawdziłem to wycieków nigdzie nie ma. Macie jakieś sugestie co do przyczyny?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 07-10-2012, 15:38   

Prawdopodobnie nie do końca odpowietrzony układ. Zdarzyło mi się tak że wlewałem płyn od spodu przez odpowietrznik strzykawką. Teoretycznie nie powinno zostać tam w ogóle powietrza bo powinno być wypchnięte w stronę pompki. Jednak troszkę powietrza zostało (dosłownie kilka bąbelków), przez co sprzęgło było miękkie.
Pomogło dokładne ponowne odpowietrzenie w 2 osoby.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-10-2012, 21:35   

trzeba odpiac pompke od pedalu zeby wyszla najdalej jak sie da - inaczej nie pompujesz plynu w uklad
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
muhaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-10-2012, 07:39   

Wydaje mi się , że odpowietrzyłem dobrze. Z odpowietrznika leciał, a raczej wystrzeliwał po ciśnieniem już sam płyn bez bąbelków. Odpowietrzałem sam, blokując sprzęgło rurką opartą o siedzenie. Spróbuję znowu, tym razem z kimś. Prosiłbym też o jakiś schemat lub zdjęcie pompki.

Dalej nie działa i postanowiłem wybrać się do mechanika. Dam znać co powie. Przy okazji zauważyłem, że przy odpalonym silniku jedna cześć brzęczy. Wiecie co to jest?

obrazek

[ Dodano: 19-10-2012, 20:01 ]
nikt nie wie co to jest?

[ Dodano: 31-10-2012, 11:23 ]
OK, już wiem co to jest. Poszła łapa wysprzęglika. Czekam na wycenę naprawy. Na allegro nie ma takiej części. Gdzie mógłbym ją dostać?
 
 
party_zant 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków/Norwegia
Wysłany: 05-04-2013, 09:21   Rurka/wezyk od wysprzeglika

Witam,

nie wiem czy dobrze pamietam, bo czytam Was od dawna, ale to chyba moj pierwszy post tutaj wiec mowie Wszystkim dzien dobry :)

I mnie wpadl pedal w podloge (Carisma 1.8 GDI '98). Szybko zlokalizowalem wyciek z wysprzeglika. Zabralem sie za wykrecanie i pojawil sie problem z wykreceniem tego metalowego wezyka. Ta nakretka co sie na nim znajduje ani drgnie mimo uzycia srodka typu WD40. Sprobowalem wiec odkrecic calosc razem z ta "nakretka" krora laczy sie sruba z wysprzeglikiem. Udalo sie ale podczas wykrecania wykrzywil mi sie ten metalowy wezyk. Wyprostowalem go ponownie ale obawiam sie ze teraz moze byc poddatny na uszkodzenia wiec mysle zeby wymienic go razem z wysprzeglikiem.
Moje pytania:
- czy i gdzie dostane ten wezyk? (probuje szukac ale niestety nigdzie nie znalazlem)
- czy konieczna jest wymiana calego wezyka od pompy do wysprzeglika czy wystarczy tylko ta metalowa czesc ktora laczy sie z wysprzeglikiem a pozniej biegnie na prawo do takiej lapy gdzie widze ze jest wkrecona w elastyczny wezyk?
- czy ta "nakretka" ktora wkreca sie na wezyk i laczy sie sruba z wysprzeglikiem jest zawsze taka sama czy zalezna od wysprzeglika? chodzi mi o to czy jak nie znajde tej nowej rurki albo jak nie bede wstanie jej wykrecic to czy bede mogl dokrecic do nowego wysprzeglika ta laczaca "nakretke" ze starego.

P.S. Przepraszam za brak polskich znakow ale jestem poza granicami. Moge dolaczyc zdjecia ale po poludniu bo teraz jestem w pracy a autko uziemione pod domem...

Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-04-2013, 21:03   

Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować, w przeciwnym wypadku trzeba wymienić cały kawałek do węzyka elastycznego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
party_zant 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków/Norwegia
Wysłany: 05-04-2013, 22:38   

Właśnie wróciłem z autka. Koledzy z warsztatu w pracy dali mi taki specjalny płaski klucz do odkręcania nakrętek na przewodach hydraulicznych.



Udało się choć nakrętka jest trochę zorana ale mam nadzieję że uda się ją ponownie dokręcić.

Cytat:
Wymień sam wysprzęglik, jezeli stalowa rurka nie jest zagięta na "ostro" to wystarczy ją podprostować,


Rurka nie wygląda na uszkodzoną więc chyba jakoś to będzie...

Na przyszłość. Czy te rurki są sprzedawane czy trzeba je robić z przewodów do hamulców np.? Do zarabiania tych końcówek to trzeba mieć taką specjalną maszynkę tak?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2013, 17:56   

Z przewodów, można dorobić, trzeba mieć specjalny przyrząd.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
party_zant 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Kraków/Norwegia
Wysłany: 06-04-2013, 18:58   

OK. Dziękuję za odpowiedzi. Wszystko już wiem :)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.