sprzęgło się ślizga |
Autor |
Wiadomość |
bartekabram
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-04-2013, 08:23 sprzęgło się ślizga
|
|
|
Witam
Posiadam ASX 1.8 Diesel, napęd na 2 koła, przebieg około 60tyś. Problem polega na tym że ostatnio zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Czy zdarzyło się coś takiego komuś przy takim przebiegu?? Jak podchodzi do tego serwis, bo autko jest jeszcze na gwarancji. Nadmienię, że auto było eksploatowane jak najbardziej normalnie, bez żadnych przeciążeń i ciągania przyczepy.
pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Stmitsu
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2013, 11:27
|
|
|
"Eksploatowane normalnie" to dla każdego kierowcy znaczy co innego.
To jest nowoczesny Diesel i wymaga specjalnego traktowania ze względu na obecność dwumasy i sprzęgła samonastawnego.
W nowych Dieslach nie ma reguły już, czy sprzęgło pada przy 60 czy 140 tyś.
Co do serwisu, pewnie nie uznają Ci gwarancji, na to bym za bardzo nie liczył.
Możesz już się rozglądać za nowym sprzęgłem... |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-04-2013, 22:06
|
|
|
Stmitsu napisał/a: | To jest nowoczesny Diesel i wymaga specjalnego traktowania |
A jakie to jest specjalne traktowanie sprzęgła? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 13:07
|
|
|
Witam,
u mnie wczoraj się zaczęło ślizgać, przebieg 84tkm, samochód eksploatowany głównie na trasie, sprzęgło staram się traktować delikatnie. Ślizga się na 4, 5 i 6 biegu przy maksymalnym wciśnięciu gazu przy prędkościach obrotowych 2-3,5 rpm, chociaż sytuacja nie jest w pełni powtarzalna - czasem się uślizgnie, czasem nie.
Ta tarcza to chyba jest jakiś badziew i tyle. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-04-2013, 14:55
|
|
|
U mnie podobnie, przy czym zdarza się to dosyć rzadko i rzeczywiście trzeba gaz do podłogi w zakresie, kiedy zaczyna działać turbo. Obroty nie idą jakoś specjalnie w górę, ale da się wyczuć zapach...
Czy ktoś to zgłaszał do ASO? |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:06
|
|
|
Rozmawiałem dzisiaj z ASO, szanse na uznanie tego na gwarancji przez MMP są raczej mizerne - doradca stwierdził, że zasłonią się zużyciem elementów ciernych. Wymienić i tak będzie trzeba, ew. roszczenie gwarancyjne zależeć będzie od stanu tarczy (doradca powiedział, że oni by to reklamowali, ale z doświadczenia wie, że będzie raczej odpowiedź odmowna).
Koszt tarczy z dociskiem około 1100 PLN, z robocizną będzie około 2500PLN. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:14
|
|
|
Kupując diesela trzeba się od razu liczyć, że sprzęgło wieczne nie będzie. Pytanie, kiedy wymieniać tarczę - czy już teraz, kiedy zdarza się to sporadycznie, czy jeszcze chwilę to wytrzyma? |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:17
|
|
|
Wieczne nic nie jest, ale to jest przegięcie, żaden przebieg. Powiem tak, poprzedni samochód, Zafira 1.9CDTI, przebieg 150tkm i tarcza była ok, dwumas był do wymiany, ale sprzęgło się nie ślizgało, komplet kosztował jakieś 1600PLN. Moc silnika podobna, auto nawet cięższe, więc chyba można porównywać. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:22
|
|
|
Jak widać nie wytrzymuje do końca gwarancji, która i tak nie obejmuje tarczy sprzęgła jako takiej - przynajmniej nie zużycie eksploatacyjne. Wychodzi na to, że sprzęgło jest papierowe. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:30
|
|
|
Pytanie, czy jest opcja założenia czegoś innego niż oryginalny badziew... Masz w planie wymieniać to wkrótce, czy jeszcze jeździć?
Podobny wątek tutaj, z tego co rozumiem, przyczyną jest docisk, wymiana na gwarancji:
http://http.asxownersclub...ng?limitstart=0 |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
Ostatnio zmieniony przez vavoom 11-04-2013, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-04-2013, 15:34
|
|
|
Hmmm a wszyscy trąbią, że 16 tys, a nie 1100zł.... |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:01
|
|
|
Vavoom, co do wymiany to staram się dowiedzieć, czy jest jakaś alternatywa dla tego zestawu np exedy.
Myślę, że jeszcze chwilę poczekam z wymianą, aczkolwiek im dłużej czekam, tym mniejsza szansa na uznanie reklamacji - jeśli jest jakaś wada materiałowa sprzęgła. Nie wiem też jak szybko wada będzie postępować. W sumie można poczekać, aczkolwiek trochę strach, że się kiedyś zacznie ślizgać przy wyprzedzaniu, mało przyjemne uczucie.
Krzychu, to jest cena za samą tarczę i docisk (docisk sachsa kosztuje w sklepie około 560 PLN, tarcze jako takie nie występują, ale chyba outlander 2.2 HDI ma taką samą, te 16kPLN, to ponoć za cały zestaw z kołem dwumasowym, cena jest oczywiście chora. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-04-2013, 16:32
|
|
|
Bojakk, u mnie pierwszy raz problem pojawił się we wrześniu 2012 (autostrada, 4 osoby, klima, bagaż po dach i gaz do dechy), a później chyba dopiero w marcu miałem podobny przypadek, zatem postęp chyba nie jest na tyle szybki, żeby nagle zaskoczył (a przejeżdzam średnio 120 km dziennie)
Ostatnio testowałem to na 'wyższych' obrotach, czyli gaz do dechy już po starcie turbo, kiedy nie ma tego nagłego "kopa"- tu nic się nie dzieje, co nie zmienia faktu, że prędzej czy później tarcza pójdzie z dymem...
Gdybyś miał jakieś nowe info dotyczące wymiany/zamienników, to daj znać |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
|