Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3-eci bieg
Autor Wiadomość
tomaszgotowala 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 11-04-2013, 14:19   3-eci bieg

Carisma 1,8 GDI 98r. Mam mały problem mianowicie chodzi o wbijanie 3-ego biegu. Gdy prubuje wbić trujke niemal za każdym razem jest opur ,chaczenie ewidentnie ocoś zaczepia. przy zmianie z dwujki czy redukcji z 4-tego biegu muszę najpierw chwile odczekać i powoli wbić bieg żeby było ok. Z innymi biegami jest spokój.
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 11-04-2013, 16:03   

wymien tylejki wybieraka i bedzie po problemie.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2013, 16:25   

miałem podobny objaw ale z drugim biegiem, przyczyną były zużyte synchronizatory 2 biegu a objawiało się to tym że przy redukcji bardzo ciężko było wbić bieg trzeba było pomajtać dzwignią do przodu i tyłu żeby wskoczył
 
 
tomaszgotowala 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 11-04-2013, 20:34   

Bieg wchodzi łatwo tylko czuć jak ocoś chaczy i jest to nieprzyjemne, musze odczekać chwilke to jest ok
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2013, 20:38   

W GDI chyba nie ma tulejek :shock: To raczej synchronizator, ale w pierwszej kolejności sprawdź poziom oleju.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2013, 20:49   

Xiah, nie znamy się, to nie piszemy.

tomaszgotowala, prawdopodobnie padają synchronizatory. Wymieniałeś olej w skrzyni? Mógł zostać wlany z normą GL-5, co wykańcza synchro.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 12-04-2013, 10:20   

Ile kosztują takie synchronizatory?
_________________

 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 12-04-2013, 10:56   

Skrzynia japońska więc można je kupić u Japaneze, prawdopodobnie koło 200zł za sztukę (kiedyś pytałem o synchro do galanta i taką cenę usłyszałem). Taki specjalny pierścionek z brązu... sam koszt synchronizatora i tak nie jest duży w stosunku do kosztu wyciągnięcia, rozebrania, złożenia i włożenia skrzyni. Do tego może się okazać że trzeba jakieś łożysko wymienić.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 12-04-2013, 13:30   

Mam ten sam problem, rozklekotany wybierak sam wymieniłem, ale z tym biegiem to już nie dam rady :(
Gadałem z moim ziomkiem, który jest mechanikiem i wstępnie też obstawia synchronizator, więcej będę wiedział jak go rozbierzemy.
Do tego w górnym poziomie piszczy mi sprzęgło przy jego puszczaniu i możliwe, że tarczy już mało zostało, więc kolejny koszt dojdzie :(
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-04-2013, 14:10   

przy okazji wybebeszania skrzyni warto jest wymienic sprzęgło i docisk oraz sprawdzić łożysko oporowe, a synchronizator najczesciej daje znać przy redukowaniu po prostu nie idzie szybko zredukować biegu bo nie wskakuje trzeba pomajdrować przód tył i wtedy wskoczy po czasie
 
 
Dodge 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Siemianowice/Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 08:48   

rasiak1980 napisał/a:
synchronizator najczesciej daje znać przy redukowaniu po prostu nie idzie szybko zredukować biegu bo nie wskakuje


No to już mam pewność , że to synchro...
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-04-2013, 21:50   

spróbuj podratować sprawę olejem mi powiedzieli żebym nalał do manuala dextron do ASB i faktycznie troche pomogło poszukaj w google wiem że ludzie chwalą sobie takie rozwiązanie ja nie miałem nic do stracenia bo siadł mi prawie całkiem synchronizator 2 biegu i liczyłem sie z wymianą skrzyni poszukałem gdzieś i ponoć jeżeli skrzynia jest sczelna i wycieków nie ma warto zalać bo często przechodzą objawy albo są znacznie mniejsze.
 
 
tomaszgotowala 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 11
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 01-05-2013, 13:09   

Witam wymieniłem ostatnio olej i pomogło. Został tylko problem z 3 biegiem tzn muszę odczekać chwilę zanim wbije trujke żeby onic nie zachaczyło. Czy to synchro. nie wiem może jakieś tuleje czy coś. Jak to tam dokładnie jest. Są tam jeszcze jakieś elemęty do wymiany. Jeszcze jedno ostatnio (tydzień temu to się zaczeło) zauważyłem że jak ruszam dzwignią zmiany biegów na boki to piszczy. Popsikałem WD-40 ale nic to nie dało.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 01-05-2013, 15:37   

nie oszukujmy się auta są już leciwe więc ja bym obstawiał synchro u mnie też delikatnie haczy podczas zmiany ale nie katuje tego na chama i jeżdżę dalej
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.