regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2009, 10:33
|
|
|
tu ewidentnie sa hydrauliczne popychacze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-04-2013, 08:27
|
|
|
Trochę odgrzeję kotleta bo szukając powodu regulacji zaworów w Carismie na rozgrzanym silniku trafiłem na ten temat.
Kris1980_147, z którego roku jest Twoje autko, bo ja też mam wersję 103 konną i po regulacji zaworów u brata w Carismie z 2000r. i silniku o mniejszej mocy byłem święcie przekonany, że u mnie też będzie potrzebna regulacja. Przymierzam się do zmiany uszczelki pokrywy zaworów i od razu chciałem wyregulować zawory a tu prawdopodobnie czeka mnie miła niespodzianka, że są regulatory hydrauliczne |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-04-2013, 18:40
|
|
|
scoratir, ale widziałeś te fotki które na poprzedniej stronie wkleił Kris1980_147? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:03
|
|
|
Nie od lipca 2000, bo ja mam 99KM przed liftem, luty 1999 i też mam takie jak niżej. Jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, to mnie to mocno zdziwiło, myślałem, że to regulacja płytkami jak w dieslach.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:44
|
|
|
Jak szybko dostane uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami gniazd świec, to w sobotę zobaczymy co tam u mnie siedzi, moja jest z końca 2001 a pierwsza rejestracja na początku 2002.
Edit:
Więc jednak regulacja hydrauliczna. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 06-07-2013, 06:33
|
|
|
Przebrnąłem przez cały temat i nie znalazłem.
Jakie są wartości luzów zaworowych przy Cari 1.6 przed liftem przy regulacji NA ZIMNO ?
Wiem, wiem, że na powinno się na ciepłym itd. Chodzi mi o poprawne wartości na zimnym silniku.
Mechanik być może zastosował 0,2 i 0,3 ( czyli do regulacji na gorącym wg manuala) na zimnym i teraz wszystkie bociany z okolicy się zlatują bo moja Carisma tak głośno zaczęła klekotać.
Upiera się przy regulacji na zimnym ( daje mu jeszcze jedną szansę, potem spróbuję u innego ustawiać na ciepłym), więc czy ktoś może podać te wartości ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-07-2013, 09:48
|
|
|
Producent nie podaje na zimnym. Wychodzi z założenia, że silnik pracuje na ciepło, a nie na zimno. Wszystkie elementy pod wpływem ciepła zmieniają wymiary, więc ma być dostrojone idealnie. To Japończycy ma być dokładnie i koniec. Swoją drogą nie ma sie potem co dziwić, że dobrze wyregulowany i obsługiwany silnik 4G92 (oraz inne Mitsubishi) wytrzymuje przebiegi rzędu 500.000 i mało pali. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 08-07-2013, 22:27
|
|
|
wichura1, zgadza się, Japończycy są dokładni i to bardzo. Kwestia jest tylko taka że MOIM zdaniem nie da się przeprowadzić regulacji zaworów przy temperaturze 80-85st C, przynajmniej nie w domowych/warsztatowych warunkach. Wystarczy że silnik ochłodzi się do 60st C i cała regulacja "na gorącym silniku" traci sens. Wiadomo, jeśli jeździsz bolidem to taka regulacja ma sens, ale w zwykłym cywilnym samochodzie? Nie wydaje mi się.
Już kiedyś wstawiałem to na forum, ale powtórzę. Zrzut z manuala do silnika 4G92. Podają tam regulację NA ZIMNYM silniku.
[ Dodano: 08-07-2013, 22:38 ]
jurekschroda, ustawiałem kiedyś luzy właśnie na 0.2 i 0.3 na zimnym. Klekotało tak jak piszesz... nie było tragedii ale klekotało . Zmniejszyłem luzy na 0.1 i 0.2 i teraz jest idealnie. Zawory słychać, ale bardzo delikatnie. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
battle85
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1,9DID (115km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 50 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-07-2013, 09:20
|
|
|
Witam.Mam Carisme z 2003r 1,9DiD(115km).
Od jakiegos czasu po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km slychac glosny klekot zwlaszcza przy dodawaniu gazu(jak jest rozgrzany slychac juz mniej)Czy w tym modelu reguluje sie zawory,czy moze to jakis inny problem ?jesli tak co jaki czas i ile taka regulacja mniej wiecej kosztuje? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-07-2013, 09:53
|
|
|
scoratir, masz rację w serwisówce dotyczącej całej Carismy tego nie ma, a w serwisówce dotyczącej silników 4G9 seria (E-W) podali dane do regulacji zaworów na zimno. Prawdopodobnie zapomnieli dodać suplementu dotyczącego regulacji na zimno w service manualu. Co ciekawe ja mam hydrauliczne kasowniki, a mam taki silnik jak twój 99KM. Moja Carisma to jedna z ostatnich przed liftingiem z lutego 99.
[ Dodano: 09-07-2013, 10:08 ]
battle85, W dieslu masz regulację płytkami zrobi ci to każdy mechanik od Renaulta, bo masz ich silnik. W serwisówce jest "Supplement E" z Lipca 2000 i są tam dane regulacyjne do silnika F9Q |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2013, 14:19
|
|
|
W DID nie ma regulacji zaworów płytkami tylko całymi szklankami, trzeba wpierw pomierzyć luzy, następnie dobrać odpowiednie szklanki. Dla pewności sprawdziłbym jeszcze wydajnośc wtryskiwaczy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marko81
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 69 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 16-07-2013, 15:47
|
|
|
Podsumowując,jeżeli nie wiadomo czy zawory są regulowane hydraulicznie czy ręczne to piszę. Wystarczy odkręcić pokrywe zaworów i zobaczyć jeżeli na dzwigienkach są sruby regulacyjne to regulowane sa ręcznie szczelinomierzem. Płytkowe reguluję się za pomocą podkładek dystansowych najpierw mierząc luz zaworowy i spisując na kartce wyniki,następnie wałek sie odkręca i dopasowywuje odpowiednia grubosc podkładki. W hydraulicznych,na zimnym silniku podczas odpalania powinno być delikatnie słychać taki stuk,do chwili wyruwnania sie ciśnienia oleju. Co do regulacji luzu zaworów są dwa sposoby tzw na "mijanke" lub na "wcisk". W hydraulicznych bardzo często winą stukania jest nieodpowiedni olej.Więc czasami lepiej wymienić olej lub zmienić przykładowo z pełnego syntetyka na półsyntetyk.I niedolewając żadnych ulepszeń np: srodków czyszczących inaczej można rozszczelnić.A co do regulacji zaworów to wystarczy szczelinomierz klucz oczkowy i śrubowkręt.Dla tych co dopiero się uczą najprostszym sposobem choć pracochłonnym jest wykrecenie świec i gdy tłok jest GMP to zawory powinny być zamknięte i regulować.Ja reguluje u siebie wtedy jak ręką mogę dotknąć dzwigienki oczywiscie na ciepłym silniku. |
|
|
|
 |
adrian3232
Forumowicz :)
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 68 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 16-07-2013, 19:46
|
|
|
a czy silnik 1.8 SOHC ma takie same wartości luzu co 1.6? Czyli jak na zimnym ustawię 0.09 i 0.2? |
|
|
|
 |
|