Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-06-2009, 10:33   

tu ewidentnie sa hydrauliczne popychacze
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-04-2013, 08:27   

Trochę odgrzeję kotleta bo szukając powodu regulacji zaworów w Carismie na rozgrzanym silniku trafiłem na ten temat.
Kris1980_147, z którego roku jest Twoje autko, bo ja też mam wersję 103 konną i po regulacji zaworów u brata w Carismie z 2000r. i silniku o mniejszej mocy byłem święcie przekonany, że u mnie też będzie potrzebna regulacja. Przymierzam się do zmiany uszczelki pokrywy zaworów i od razu chciałem wyregulować zawory a tu prawdopodobnie czeka mnie miła niespodzianka, że są regulatory hydrauliczne :)
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 21-04-2013, 16:02   

To 4G92 występuje w wersji z hydraulicznymi popychaczami? :D Widziałem coś takiego w SpaceStar znajomego... ale tam był 4G18. No chyba że cari też wychodziła z 4G18 po drugim lifcie.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-04-2013, 18:40   

scoratir, ale widziałeś te fotki które na poprzedniej stronie wkleił Kris1980_147?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 21-04-2013, 19:12   

Tak, tak, chodzi o to że po tych zdjęciach ciężko jest rozpoznać model silnika ;) . Przeczytałem cały wątek i wygląda na to że od lipca 2000r cari z silnikiem 1.6 dostała hydrauliczne popychacze. Człowiek cały czas się czegoś uczy :D .
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-04-2013, 22:03   

Nie od lipca 2000, bo ja mam 99KM przed liftem, luty 1999 i też mam takie jak niżej. Jak wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, to mnie to mocno zdziwiło, myślałem, że to regulacja płytkami jak w dieslach.


_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-04-2013, 22:44   

Jak szybko dostane uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami gniazd świec, to w sobotę zobaczymy co tam u mnie siedzi, moja jest z końca 2001 a pierwsza rejestracja na początku 2002.

Edit:

Więc jednak regulacja hydrauliczna.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 06-07-2013, 06:33   

Przebrnąłem przez cały temat i nie znalazłem.

Jakie są wartości luzów zaworowych przy Cari 1.6 przed liftem przy regulacji NA ZIMNO ?
Wiem, wiem, że na powinno się na ciepłym itd. Chodzi mi o poprawne wartości na zimnym silniku.
Mechanik być może zastosował 0,2 i 0,3 ( czyli do regulacji na gorącym wg manuala) na zimnym i teraz wszystkie bociany z okolicy się zlatują bo moja Carisma tak głośno zaczęła klekotać.
Upiera się przy regulacji na zimnym ( daje mu jeszcze jedną szansę, potem spróbuję u innego ustawiać na ciepłym), więc czy ktoś może podać te wartości ?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-07-2013, 09:48   

Producent nie podaje na zimnym. Wychodzi z założenia, że silnik pracuje na ciepło, a nie na zimno. Wszystkie elementy pod wpływem ciepła zmieniają wymiary, więc ma być dostrojone idealnie. To Japończycy ma być dokładnie i koniec. Swoją drogą nie ma sie potem co dziwić, że dobrze wyregulowany i obsługiwany silnik 4G92 (oraz inne Mitsubishi) wytrzymuje przebiegi rzędu 500.000 i mało pali.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 08-07-2013, 22:27   

wichura1, zgadza się, Japończycy są dokładni i to bardzo. Kwestia jest tylko taka że MOIM zdaniem nie da się przeprowadzić regulacji zaworów przy temperaturze 80-85st C, przynajmniej nie w domowych/warsztatowych warunkach. Wystarczy że silnik ochłodzi się do 60st C i cała regulacja "na gorącym silniku" traci sens. Wiadomo, jeśli jeździsz bolidem to taka regulacja ma sens, ale w zwykłym cywilnym samochodzie? Nie wydaje mi się.
Już kiedyś wstawiałem to na forum, ale powtórzę. Zrzut z manuala do silnika 4G92. Podają tam regulację NA ZIMNYM silniku.


[ Dodano: 08-07-2013, 22:38 ]
jurekschroda, ustawiałem kiedyś luzy właśnie na 0.2 i 0.3 na zimnym. Klekotało tak jak piszesz... nie było tragedii ale klekotało :D . Zmniejszyłem luzy na 0.1 i 0.2 i teraz jest idealnie. Zawory słychać, ale bardzo delikatnie.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
battle85 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9DID (115km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-07-2013, 09:20   

Witam.Mam Carisme z 2003r 1,9DiD(115km).
Od jakiegos czasu po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km slychac glosny klekot zwlaszcza przy dodawaniu gazu(jak jest rozgrzany slychac juz mniej)Czy w tym modelu reguluje sie zawory,czy moze to jakis inny problem ?jesli tak co jaki czas i ile taka regulacja mniej wiecej kosztuje?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-07-2013, 09:53   

scoratir, masz rację w serwisówce dotyczącej całej Carismy tego nie ma, a w serwisówce dotyczącej silników 4G9 seria (E-W) podali dane do regulacji zaworów na zimno. Prawdopodobnie zapomnieli dodać suplementu dotyczącego regulacji na zimno w service manualu. Co ciekawe ja mam hydrauliczne kasowniki, a mam taki silnik jak twój 99KM. Moja Carisma to jedna z ostatnich przed liftingiem z lutego 99.

[ Dodano: 09-07-2013, 10:08 ]
battle85, W dieslu masz regulację płytkami zrobi ci to każdy mechanik od Renaulta, bo masz ich silnik. W serwisówce jest "Supplement E" z Lipca 2000 i są tam dane regulacyjne do silnika F9Q
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-07-2013, 14:19   

W DID nie ma regulacji zaworów płytkami tylko całymi szklankami, trzeba wpierw pomierzyć luzy, następnie dobrać odpowiednie szklanki. Dla pewności sprawdziłbym jeszcze wydajnośc wtryskiwaczy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marko81 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 16-07-2013, 15:47   

Podsumowując,jeżeli nie wiadomo czy zawory są regulowane hydraulicznie czy ręczne to piszę. Wystarczy odkręcić pokrywe zaworów i zobaczyć jeżeli na dzwigienkach są sruby regulacyjne to regulowane sa ręcznie szczelinomierzem. Płytkowe reguluję się za pomocą podkładek dystansowych najpierw mierząc luz zaworowy i spisując na kartce wyniki,następnie wałek sie odkręca i dopasowywuje odpowiednia grubosc podkładki. W hydraulicznych,na zimnym silniku podczas odpalania powinno być delikatnie słychać taki stuk,do chwili wyruwnania sie ciśnienia oleju. Co do regulacji luzu zaworów są dwa sposoby tzw na "mijanke" lub na "wcisk". W hydraulicznych bardzo często winą stukania jest nieodpowiedni olej.Więc czasami lepiej wymienić olej lub zmienić przykładowo z pełnego syntetyka na półsyntetyk.I niedolewając żadnych ulepszeń np: srodków czyszczących inaczej można rozszczelnić.A co do regulacji zaworów to wystarczy szczelinomierz klucz oczkowy i śrubowkręt.Dla tych co dopiero się uczą najprostszym sposobem choć pracochłonnym jest wykrecenie świec i gdy tłok jest GMP to zawory powinny być zamknięte i regulować.Ja reguluje u siebie wtedy jak ręką mogę dotknąć dzwigienki oczywiscie na ciepłym silniku.
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 16-07-2013, 19:46   

a czy silnik 1.8 SOHC ma takie same wartości luzu co 1.6? Czyli jak na zimnym ustawię 0.09 i 0.2?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.