Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór odcinający pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 05-04-2013, 18:58   Zawór odcinający pompy wtryskowej

Padł mi zawór odcinający w pompie wtryskowej i nie mogę zgasić silnika kluczykiem.
Muszę go zaduszać na biegu.
Czy wiecie gdzie taki zaworek można kupić?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-04-2013, 11:30   

popytaj u pompiarzy to nie jest jakiś wynalazek i powinni mieć od ręki
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-04-2013, 16:08   

masonry napisał/a:
Czy wiecie gdzie taki zaworek można kupić?
a może tutaj będą też mieli http://www.belniakoffroad.pl/strona-glowna,72.html
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-04-2013, 21:53   

masonry napisał/a:
Padł mi zawór odcinający w pompie wtryskowej i nie mogę zgasić silnika kluczykiem.
Muszę go zaduszać na biegu.
Czy wiecie gdzie taki zaworek można kupić?
Abstrachując od kolegów - ceny, gdzie szukać itp. - czegoś tu nie rozumię :?:
Gdyby padł Ci naprawdę zawór to nie mógłbyś w ogóle silnika zapalić,
tymczasem tu jest co innego, nie można silnika zgasić, ten kto wie jak działa taki zawór to powinien wiedzieć o co chodzi, ale koledzy wolą... :wink:
Silnik nie gaśnie, czyli zawór w pompie nie opada i nie zamyka dopływu paliwa, przyczyny mogą być dwie:
- zawór się zawiesił i pozostał w pozycji otwartej - zatarty, zablokowany jakimś paprochem itp. - sprężynka powinna go zamknąć gdy znika napięcie
- zawór ciągle dostaje zasilanie, dlatego jest cały czas otwarty - zmierzyć napięcie na zaworze przy wyłączonym zapłonie, jak masz tam wtedy koło 11V to problem w elektryce, ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki. :shock:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-04-2013, 22:34   

Ale dobrze mówi, bo może się okazać że założy inny a problem będzie ten sam. Więc warto sprawdzić czy czasem usterka nie leży gdzie indziej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-04-2013, 23:57   

lukas 78 napisał/a:
Rico pewnie masz rację ale kolega pytał gdzie kupić a nie co zrobić może stąd nasz tok rozmowy
No faktycznie, w takim razie można kupić nawet trzy - tak na zapas. :mrgreen:
Najprościej w najbliższym sklepie moto. :P
Ale mnie się wydaje że Misiek to nie MB, jak nie mogę zgasić kluczykiem to raczej zawór nadal działa. Pytanie dlaczego :?: :?: :?:
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 08-04-2013, 16:03   

Koledzy, to czy stacyjka wyłącza zasilanie zaworu sprawdziłem jako pierwsze.
Inaczej bym tematu nie zakładał.
Po wykręceniu zaworu, jak dmucham w niego to powietrze przez niego przelatuje (jest cały czas otwarty). Co ciekawe jak podaje i zabieram mu napięcie to słychać że cyka, ale się nie zamyka.
Rozebrałem go i niby wszystko jest dobrze rdzeń chodzi, ale nie jest szczelny, nie wiem czy tam powinna być jakaś gumka, bo metal o metal to raczej słabo uszczelnia.
Na pewno zawór do wymiany, tylko wcale nie jest łatwo dostać pasujący.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-04-2013, 22:54   

masonry napisał/a:
Po wykręceniu zaworu, jak dmucham w niego to powietrze przez niego przelatuje (jest cały czas otwarty). Co ciekawe jak podaje i zabieram mu napięcie to słychać że cyka, ale się nie zamyka.
nie mam pojęcia gdzie Ty tam możesz dmuchać :?: , bo to powinien być zwykły tłoczek zakończony gumką,
jak opada (brak napięcia) to gumka zamyka dopływ, prawdopodobnie odkreciłeś ten na powrocie :?: ,
a tu chodzi o elektrozawór trochę niżej, wkręcony pionowo w głowicę sekcji wtryskowych.
masonry napisał/a:
Na pewno zawór do wymiany, tylko wcale nie jest łatwo dostać pasujący.
nie panikuj,
miałem podobny przypadek:
akurat tej zimy właśnie taki zawór na pompie mi się skończył - misiek zgasł natychmiast i po tym zero reakcji - po prostu cewka się usmażyła,
co najciekawsze wykręciłem inny ze starej pompy z golfa II :shock: , okazało się że jest identyczny i ma nawet te same numery :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tyle że mój jest 2.5, w Twoim przypadku zależy jeszcze jaką masz pompę? Jak Zexela to nie ma żadnego problemu.
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 09-04-2013, 07:41   

Kolego, teraz zgłupiałem.
Odkręciłem zawór ten pod zieloną gumką, jest on wkręcony poziomo w pompę.
Jeżeli jest on na powrocie to po co on jest i czemu jest sterowany ze stacyjki?
Może faktycznie nie ten zawór rozgrzebałem.
Gdzie jest zawór wkręcony pionowo?
Pompa Zexel.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-04-2013, 12:29   

 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 09-04-2013, 15:03   

U mnie to wygląda jakoś inaczej, ten zawór jest zabudowany plastykiem.
Widzę że dostęp nie jest zbyt łatwy, może jutro uda mi się do niego dostać.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-04-2013, 21:42   

A więc jak się do niego dostaniesz, to odkęć najpierw sam przewód i spróbuj czy silnik odpali, przynajmniej od razu bez wykręcania całego sprawdzisz czy problem siedzi w elektryce, czy po prostu coś zablokowało zawór.
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 23-04-2013, 16:29   

Dziękuję koledzy za naprowadzenie mnie na dobry trop.
Faktycznie rozebrałem zawór na powrocie.
Dopiero dzisiaj się zmobilizowałem i dobrałem się do właściwego zaworu gaszącego silnik.
Walczyłem od rana do teraz.
Dojście okrutne, do tego zasłonięty on jest przez immo.
Immo musiałem wytłuc przecinaczkiem (mam taki zegarmitrzowski).
Odkręcenie samego zaworku też do przyjemności nie należy.
Okazało się że wykruszyła się gumka na tłoczku, pewnie ze starości.
Zaworek kupiłem nowy za 40zł i działa. :p
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-04-2013, 18:36   

najważniejsze ,że działa. Trzeba było przy okazji parę fotek strzelić coby wzbogacić forum o nowe doświadczenie i przetrzeć drogę innym :lol:
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 23-04-2013, 19:58   

Wiesz nie pomyślałem o tym tak byłem zaoferowany tym co robię.
Dostęp jest straszy i mięso się sypało całymi strumieniami. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.