[Cari 1.8] Oobroty, szarpanie... |
Autor |
Wiadomość |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 26-04-2013, 10:54
|
|
|
Na pewno nie mam GDI
Fakt, na jednym błotniku mam mylącą nalepkę GDI ale zdejmę ją po weekedzie
Ja tankuję się na orlenie. Po paliwie z neste miałam wrażenie że trochę bardziej szarpie dlatego przerzuciłam się na orlen i tam tankuję.
mateusz8230 napisał/a: | może najlepiej zacząć od najprostszych tzn. wyczyścić przepustnice,wyczyścić cały kolektor dolotowy, razem z EGR (roboty na kilka godzin),przewody zapłonowe (jeśli to nie GDI ) |
-przepustnica, silniczek krokowy przeczyszczone. Dlatego w poniedziałek wymieniam świece i przewody - swoją drogą one najlepiej podobno nie wyglądają- może i przez to...
A jak to nie pomoże to dalej trzeba będzie szukać problemu. |
_________________ 25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 26-04-2013, 13:31
|
|
|
filtr powietrza,paliwa? wymienione? Wszystkie wężyki gumowe dobrze zaciśnięte? (lewe powietrze) Przewody zapłonowe mogą wyglądać jak chcą:P ale jeśli mają przebicie na masę pojazdu to będzie szarpać:)
Może u ciebie Krzyżak v-power to był syf, bo u mnie inne paliwo niż v-power do GDI nie podchodzi i auto szarpie jak szalone przy stałej prędkości,więc jestem na to skazany (choć wiem że może zależeć to od wtrysków,pomp paliwa WC, NC)
Raz dolałem STP na wtryski i...musiałem je wszystkie wymienić |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 26-04-2013, 13:54
|
|
|
Wężyki zaciśnięte, raczej lewe powietrze się nie dostaje. Filtr powietrza był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale sprawdzaliśmy go i jest czyty - także wydaje mi się że do wymiany się nie kwalifikuje.
Filtru paliwa jeszcze nie wymieniałam. Na razie chcę zamówić świece i kable. No i kolejne pytanie
Produkt oznaczony jako NGK RC-ME96 nr porządkowy 4104
- to będą odpowiednie kable (komplet składa się z dwóch kabli)? Bo pan w sklepie powiedział że są 3 chyba rodzaje kabli... Świeczki już wiem które także już są zamówione ale co z tymi kablami...? |
_________________ 25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 26-04-2013, 13:58
|
|
|
Dolewanie czegokolwiek do paliwa mija się z celem... to jeden z wielu "ulepszaczy", który po prostu nie działa a może tylko zaszkodzić. Wymień najpierw same świece, bo często to wystarczy żeby auto odżyło... to nie GDI.
Kolejność:
-świece
-kable
-fajki cewek (o ile to wersja z cewkami, a nie z aparatem zapłonowym)
-cewki
EDIT:
Jeśli masz cewki to 2 kable - RC-ME96, Nr porządkowy:4104
Jeśli nie masz cewek to 4 kable: RC-ME79, Nr porządkowy:8735
Najlepiej by było gdybyś wstawiła zdjęcie komory silnika, dzięki temu unikniemy niepotrzebnych pytań. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
|
|
|
 |
Xiah
Forumowicz
Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 231 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26-04-2013, 20:03
|
|
|
jeżeli byś wymieniał pompkę to sprawdz sobie od daewoo, jest taka sama a o połowe tańsza... |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-04-2013, 12:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ale to syf a nie dobre paliwo
u mnie auto muliło
do GDI najlepsza bezsiarkowa 95 ze Statoil |
Jeśli już mówimy o GDI to nie zgadzam się z Tobą. Ogólnie patrząc na parametry w EvoScanie, najlepiej sprawdza się V-Power ze sprawdzonych stacji. Ale też można spotkać dobre paliwo na Orlenie, tylko trzeba wiedzieć która stacja.
Raz zatankowałem V-Powera na trefnej stacji i wtedy faktycznie trochę mulił... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 27-04-2013, 15:42
|
|
|
Osobiście gdy tankowałem na Statoil bene 98 to w evoscanie miałem octane level zawsze na 100%, lecz auto miało tendencje do szarpania przy stałej prędkości...Natomiast na V-power octane level utrzymuję się nieco niżej około 98% ale nie szarpie, ale też mam odłączony EGR (zaślepiony) i przez to też może obniżać octane level...Strasznie zakręcony ten silnik. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 27-04-2013, 16:08
|
|
|
saszkowa, takie jest wystarczające . Czyli opcja pierwsza: 2 kable - RC-ME96, Nr porządkowy:4104, koszt około 100zł. Masz wersję z cewkami, a kable są bardzo krótkie. Dwie świece są na końcach kabli, a dwie następne są schowane pod cewkami.
PS Moim skromnym zdaniem pasowało by odświeżyć wygląd komory silnika - umyć. W ostateczności chociaż samą pokrywę zaworów |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-04-2013, 20:31
|
|
|
Wygląd komory silnika odświeżyłam przy wymianie rozrządu. Już jest tam zdecydowanie czyściej fotka była robiona przez poprzedniego właściciela (tak jak pisałam w swoim temacie są to zdjęcia z ogłoszenia) ja chciałam tylko na szybko wrzucić Wam zdjęcie abyście doradzili mi z tymi kablami
Wiem, jaki jest koszt bo świece i kable zostały już zakupione - ale dziękuję za informację.
Hmm ostatnio zauważyłam (a raczej dopiero zaczęłam zwracać uwagę na takie rzeczy) że przy odpaleniu samochodu słyszę takie gulgotanie. Tak jak by jaki płyn dopływał ? Nie wiem ciężko mi wyjaśnić dokładniej. Tak po 'gdybaniu' pomyślałam, że może układ paliwowy jest zapowietrzony przez co przy dużej prędkości (80-130) nie ma szarpania - tylko przy niskich prędkościach (od 0 do 60). Czy taka teoria jest możliwa ? Wiem, że zapowietrzanie się układu paliwowego występuje prędzej w dieslu niżeli benzynie - ale w sumie ten dziwny dźwięk po odpaleniu auta mnie zastanawia.
Świecie i kable zostaną zmienione dopiero w poniedziałek lub wtorek... Dlatego mam trochę czasu jeszcze na 'gdybanie'. |
_________________ 25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2013, 23:43
|
|
|
saszkowa, nie, to nie zapowietrzenie. Ciężko diagnozować"tematy" via forum. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-04-2013, 21:38
|
|
|
Wiem o tym, że jest ciężko przez forum coś powiedzieć ale tak jak napisałam wyżej to tylko moje 'gdybanie'.
[ Dodano: 29-04-2013, 21:37 ]
Wymiana kabli i świec niestety nie pomogła...
Planuję jutro podłączyć ją pod komputer, wymienić filtr paliwa i powietrza, może spróbujemy wyczyścić ten cały kolektor dolotowy wraz z EGR. |
_________________ 25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-04-2013, 07:33
|
|
|
To może inaczej podejdźmy do tematu Skontaktuj się z administratorem Bartkiem (http://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=6). Ma swój warsztat w Warszawie, powinien pomóc w temacie Cari Bo tak to połowę auta wymienisz i problem dalej będzie |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-05-2013, 12:49
|
|
|
saszkowa napisał/a: | Hmm ostatnio zauważyłam (a raczej dopiero zaczęłam zwracać uwagę na takie rzeczy) że przy odpaleniu samochodu słyszę takie gulgotanie. Tak jak by jaki płyn dopływał ? | Miałem takie objawy w Colcie. Powodem był wyciek na pompie wody, przez co zapowietrzył się układ i powodowało to bulgotanie zaraz po odpaleniu silnika. Ponadto auto przez ubytek płynu chłodniczego szarpało, gdyż płyn nie podgrzewał przepustnicy. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, szczególnie w chłodnicy (na zimnym silniku). |
|
|
|
 |
saszkowa
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 26 Mar 2013 Posty: 74 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 14-05-2013, 00:21
|
|
|
Wycieku na pompie wody nie mam na pewno- była wymieniona razem z rozrządem 12kwietnia 2013. Układ raczej też nie jest zapowietrzony.
Dostałam numer telefonu do Serwisu MitsuManiaków i mam zamiar tam się pojawić - może oni coś doradzą Tylko jakoś ostatnio nie po drodze.... Chłopak dzwonił do p. Marka i miałam być w zeszłym tygodniu ale niestety praca+studia skomplikowały plany Także mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu uda mi się u nich pojawić - bo to szarpanie jest na prawdę irytujące |
_________________ 25 marca 2013 - zaczęłam przygodę z Mitsubishi Carismą |
|
|
|
 |
|