Czy silnik sigmy pasuje do Pajero II |
Autor |
Wiadomość |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 08-06-2012, 10:22 Czy silnik sigmy pasuje do Pajero II
|
|
|
Witam
Chcę kupic Pajero 2 z zajechanym silnikiem i włożyc silnik od sigmy - będzie pasowac?
Co trzeba przerobic?
Pisałem na forum Pajero, ale brak odzewu. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-06-2012, 20:12
|
|
|
Sam blok powinien zagrać, lecz podzespoły będą się różnic. Kolektor ssący itp. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-06-2012, 19:08
|
|
|
Która wersja i rocznik konkretnie? Pajero II miało 3 różne wersje silnikowe jeśli chodzi o benzynę:
3.0 V6 12V - najbardziej podobny do Sigmowego 12V, wydaje mi się że identyczny blok, ale na pewno inny osprzęt i kolektor.
3.0 24V SOHC - sporo inny, podejrzewam że różnice w bloku
3.5 24 DOHC - podobny mechanicznie do 6G74 ze wspomnianego wyżej linka, ale blok inny niż 3.0 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 11-06-2012, 09:03
|
|
|
Pajero 2 92r 3.0 12V 150 km |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-06-2012, 10:27
|
|
|
To już jakieś szanse są . Głowy Ci nie dam że jest identyczny, ale to na pewno ten który ma najwięcej wspólnego z Sigmowym. Co dolega temu od Pajero? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
magic_4x4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Miasteczko
|
Wysłany: 08-03-2013, 12:28
|
|
|
Silnik ogólnie pasuje. Przy 6g72 12v różnice to ostrzejsze wałki, pompa oleju(nie da rady zamontować kompresora klimy), płaskie tłoki (stopień sprężania 8,9 Paj, 10 sigma), sigma ma zmienny dolot kolektora snącego. |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-04-2013, 09:09
|
|
|
To troszeczkę podbiję temat Czy skrzynia będzie pasowała ? i czy ktoś robił taki przeszczep i może podpowiedzieć co jeszcze będzie trzeba zmienić z przeszczepionego serducha ? |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-04-2013, 10:06
|
|
|
szuwar napisał/a: | To troszeczkę podbiję temat Czy skrzynia będzie pasowała ? i czy ktoś robił taki przeszczep i może podpowiedzieć co jeszcze będzie trzeba zmienić z przeszczepionego serducha ? |
A możesz jaśniej? Jaka skrzynia do czego? Pajero jest RWD a Sigmy FWD i skrzynie jak i silnik są montowane poprzecznie w tych drugich. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-04-2013, 10:21
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Pajero jest RWD a Sigmy FWD |
fakt
znajomy zastanawia się nad taką zamianką i pytał czy to podobny silnik, i czy skrzynia będzie pasowała od Pajero .... ale o tym nie pomyślałem. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-04-2013, 10:33
|
|
|
szuwar napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | Pajero jest RWD a Sigmy FWD |
fakt
znajomy zastanawia się nad taką zamianką i pytał czy to podobny silnik, i czy skrzynia będzie pasowała od Pajero .... ale o tym nie pomyślałem. |
Silnik do skrzyni pasuje i na odwrót, natomiast całość nie pasuje do samochodu
Własnie jedynym modelem z wzdłużnie montowanym silnikiem jest Pajero i inne pochodne konstrukcje. Wszystkie osobowe miśki, także 4x4 miały silniki poprzecznie montowane. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30-04-2013, 10:50
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Silnik do skrzyni pasuje i na odwrót, natomiast całość nie pasuje do samochodu
Własnie jedynym modelem z wzdłużnie montowanym silnikiem jest Pajero i inne pochodne konstrukcje. Wszystkie osobowe miśki, także 4x4 miały silniki poprzecznie montowane. |
dzięki, jak dla mnie wyczerpująco, niech kolega się trudzi i głowi aby było ok. |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 20-12-2013, 23:22
|
|
|
witam,
z checia bym sie dowiedzial jaki jest efekt koncowy poniewaz autor sie nie wypowiedzial.
osobiscie robie przekladke 3.0 v6 24v do Pajero I. nie ma roznic odnosnie Pajero II pod wzgledem ramy lecz posiadam silnik2.5 TD i sam jestem ciekawy co mnie czeka... na 100 % przerobienie kolektora ssacego z racji na to, ze przepustnica koliduje z servem, ciecie i spawanie misy olejowej z racji na przedni most. cala instalacja elektryczna ale z tym juz czesciowo sobie poradzilem, silnik odpalony na palecie wiec pozostalo spiac instalacje z obecna ale to za kilka miesiecy jak zrobi sie cieplej to wyrzuce silnik z Pajero i bede myslal co dalej:)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 09-01-2014, 16:32
|
|
|
Proszę bardzo - silnik zagrał po wymianie od Pajero :kol. dolotowy, kol. wydechowy, smok, miska, pokrywy zaworów. Maszyna wytrzymała całe 100 km bo ....... padła skrzynia. |
|
|
|
 |
ppkss4_
Forumowicz
Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 102 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 09-01-2014, 21:54
|
|
|
Witek1980 napisał/a: | Proszę bardzo - silnik zagrał po wymianie od Pajero :kol. dolotowy, kol. wydechowy, smok, miska, pokrywy zaworów. Maszyna wytrzymała całe 100 km bo ....... padła skrzynia. |
uuuuuu.... nie dobrze. I co temat stanął ? nie wymieniliscie skrzyni ? jak dalszy los auta ? tak z ciekawosci pytam. Ciekawe jak moja skrzynia sie zachowa gdy dostanie motor od sigmy (205KM) Dla ciekawskich - sa już pierwsze zdjęcia silnika. LINK |
|
|
|
 |
|