Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy silnik sigmy pasuje do Pajero II
Autor Wiadomość
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 08-06-2012, 10:22   Czy silnik sigmy pasuje do Pajero II

Witam
Chcę kupic Pajero 2 z zajechanym silnikiem i włożyc silnik od sigmy - będzie pasowac?
Co trzeba przerobic?
Pisałem na forum Pajero, ale brak odzewu.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-06-2012, 20:12   

Sam blok powinien zagrać, lecz podzespoły będą się różnic. Kolektor ssący itp.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-06-2012, 21:08   

Zerknij tutaj :

http://translate.google.p...s/6G74swap.html

http://wrenchmonkey.com/Webpages/6G74swap.html

Można to zrobić bez turbo ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-06-2012, 19:08   

Która wersja i rocznik konkretnie? Pajero II miało 3 różne wersje silnikowe jeśli chodzi o benzynę:

3.0 V6 12V - najbardziej podobny do Sigmowego 12V, wydaje mi się że identyczny blok, ale na pewno inny osprzęt i kolektor.
3.0 24V SOHC - sporo inny, podejrzewam że różnice w bloku
3.5 24 DOHC - podobny mechanicznie do 6G74 ze wspomnianego wyżej linka, ale blok inny niż 3.0
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 11-06-2012, 09:03   

Pajero 2 92r 3.0 12V 150 km
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-06-2012, 10:27   

To już jakieś szanse są ;) . Głowy Ci nie dam że jest identyczny, ale to na pewno ten który ma najwięcej wspólnego z Sigmowym. Co dolega temu od Pajero?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
magic_4x4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Miasteczko
Wysłany: 08-03-2013, 12:28   

Silnik ogólnie pasuje. Przy 6g72 12v różnice to ostrzejsze wałki, pompa oleju(nie da rady zamontować kompresora klimy), płaskie tłoki (stopień sprężania 8,9 Paj, 10 sigma), sigma ma zmienny dolot kolektora snącego.
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-04-2013, 09:09   

To troszeczkę podbiję temat :) Czy skrzynia będzie pasowała ? i czy ktoś robił taki przeszczep i może podpowiedzieć co jeszcze będzie trzeba zmienić z przeszczepionego serducha ?
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-04-2013, 10:06   

szuwar napisał/a:
To troszeczkę podbiję temat :) Czy skrzynia będzie pasowała ? i czy ktoś robił taki przeszczep i może podpowiedzieć co jeszcze będzie trzeba zmienić z przeszczepionego serducha ?


A możesz jaśniej? Jaka skrzynia do czego? Pajero jest RWD a Sigmy FWD i skrzynie jak i silnik są montowane poprzecznie w tych drugich.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-04-2013, 10:21   

lukasz12 napisał/a:
Pajero jest RWD a Sigmy FWD


fakt :)
znajomy zastanawia się nad taką zamianką i pytał czy to podobny silnik, i czy skrzynia będzie pasowała od Pajero .... ale o tym nie pomyślałem.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-04-2013, 10:33   

szuwar napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Pajero jest RWD a Sigmy FWD


fakt :)
znajomy zastanawia się nad taką zamianką i pytał czy to podobny silnik, i czy skrzynia będzie pasowała od Pajero .... ale o tym nie pomyślałem.


Silnik do skrzyni pasuje i na odwrót, natomiast całość nie pasuje do samochodu :-)
Własnie jedynym modelem z wzdłużnie montowanym silnikiem jest Pajero i inne pochodne konstrukcje. Wszystkie osobowe miśki, także 4x4 miały silniki poprzecznie montowane.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30-04-2013, 10:50   

lukasz12 napisał/a:
Silnik do skrzyni pasuje i na odwrót, natomiast całość nie pasuje do samochodu :-)
Własnie jedynym modelem z wzdłużnie montowanym silnikiem jest Pajero i inne pochodne konstrukcje. Wszystkie osobowe miśki, także 4x4 miały silniki poprzecznie montowane.


dzięki, jak dla mnie wyczerpująco, niech kolega się trudzi i głowi aby było ok.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 20-12-2013, 23:22   

witam,

z checia bym sie dowiedzial jaki jest efekt koncowy poniewaz autor sie nie wypowiedzial.
osobiscie robie przekladke 3.0 v6 24v do Pajero I. nie ma roznic odnosnie Pajero II pod wzgledem ramy lecz posiadam silnik2.5 TD i sam jestem ciekawy co mnie czeka... na 100 % przerobienie kolektora ssacego z racji na to, ze przepustnica koliduje z servem, ciecie i spawanie misy olejowej z racji na przedni most. cala instalacja elektryczna ale z tym juz czesciowo sobie poradzilem, silnik odpalony na palecie wiec pozostalo spiac instalacje z obecna ale to za kilka miesiecy jak zrobi sie cieplej to wyrzuce silnik z Pajero i bede myslal co dalej:)

pozdrawiam
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 09-01-2014, 16:32   

Proszę bardzo - silnik zagrał po wymianie od Pajero :kol. dolotowy, kol. wydechowy, smok, miska, pokrywy zaworów. Maszyna wytrzymała całe 100 km bo ....... padła skrzynia.
 
 
ppkss4_ 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3.0 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 102
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 09-01-2014, 21:54   

Witek1980 napisał/a:
Proszę bardzo - silnik zagrał po wymianie od Pajero :kol. dolotowy, kol. wydechowy, smok, miska, pokrywy zaworów. Maszyna wytrzymała całe 100 km bo ....... padła skrzynia.



uuuuuu.... nie dobrze. I co temat stanął ? nie wymieniliscie skrzyni ? jak dalszy los auta ? tak z ciekawosci pytam. Ciekawe jak moja skrzynia sie zachowa gdy dostanie motor od sigmy (205KM) Dla ciekawskich - sa już pierwsze zdjęcia silnika. LINK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.