[Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki |
Autor |
Wiadomość |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 04-05-2013, 18:27 [Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki
|
|
|
witam. Jestem nowy na forum i mam kilka pytan. Dziś probowalem zdjąć kolektor dolotowy (w poszukiwaniu EGR-u) ale operacja sie nie powiodła. Ma ktos może jakis schemacik jak to jest mocowane zebym wiedział gdzie szukać reszty śrub? (tych ktorych nie zlokalizowałem). Mam nadzieje ze kolektor to dobry trop w poszukiwaniu egr-u:)? Jest jakakolwiek możliwość pozbycia sie tego zaworu? z tego co widzialem są one sterowane elektronicznie stad moje pytanie (bo podciśnieniowy to wiadomo,wystarczy zaślepić).
Druga sprawa to nawiew. Mam panel klimatyzacji automatycznej (taki kolorowy),i przy ustawieniu nawiewu tylko na szybe pstryka,to samo kiedy klikne przycisk szyby na panelu. Co ciekawe nie pstryka kiedy nawiew jest na szybe i na nogi. Wnioskuje ze ułamała sie jakas plastikowa zębatka albo jakis wyłącznik krancowy niedomaga,niestety "na słuch" ciezki moi zlokalizować połozenie całej aparatury. wie może ktoś jak sie do tego dobrać? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-05-2013, 19:53
|
|
|
najlepiej manual tam jest wszystko.Ja mam carisme przed liftem wiem że EGR znajduję się pod przepustnicą jakoś tak.Można ewentualnie zaślepić EGR , mam zaślepiony ale nie wiem czy jest jakaś różnica może tylko tyle że nie zasyfia układu. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-05-2013, 20:17
|
|
|
Odnośnie kolektora i zaworu EGR carisma 1,8 GDI przed liftem poniżej link
http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php
Jeśli chodzi o pykanie w panelu klimatronika to najprawdopodobniej urwana jest jedna z zębatek plaskikowych, miałem podobny przepadek. Pomogło przeklejenie pękniętej zębatki klejem szybkowiążącym typu superglut. |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 04-05-2013, 21:45
|
|
|
dziękuje Ci, opisik obszerny. Ja juz 2 godziny googluje w poszukiwaniu zdjęć silnika zeby podpatrzeć które śruby pominąłem... i nic:)
Co do sterowania nawiewem to własnie tak sie domyślałem ze cos musi ułamane być. To juz nie pierwsze auto w którym cos mi pstryka. Jutro spróbuje sie jakoś dostać do tego. |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 05-05-2013, 11:33
|
|
|
W powyższym linku nie ma opisanej jednej ukrytej śruby łączącej kolektor z tą czarną puchą pomiędzy kolektorem a blokiem silnika. Dostęp do niej jest od prawej strony ale tylko na zasadzie "po palcu" ponieważ poprostu jej nie widać. Powodzenia |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 05-05-2013, 12:15
|
|
|
A to juz po zawodach:) Juz zdjęty,wyczyszczony i zalożony. Nowe swieczki założone i smiga jak noweczka:) Jeszcze pare rzeczy ponaprawiam,sprzatne umyje,spoleruje i bedzie piękna:) obecnie walcze z panelem sterowania szybami |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 05-05-2013, 19:06
|
|
|
Jak już byłeś na tym etapie trzeba było wyczyścić wtryskiwacze. Ja czyszcząc kolektor nie wykręciłem listwy z wtryskiwaczami i po tygodniu okazało sie że nie pali na jeden baniak, a wiec teraz muszę drzeć wszystko, ale co zrobić pech to pech. Wtryskiwacze mają siteczka które w związku s "super jakością" naszego paliwa sie zapychają. |
|
|
|
 |
metalkodi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-05-2013, 23:57
|
|
|
Ok a wiecie jak to się ma do Kolektora ssącego po lifcie chodzi o ten plastikowy dzisiaj się z nim mocowałem wykręciłem wszystkie śruby jakie znalazłem i dalej siedzi a muszę dostać się do listwy wtryskowej no i wysypać tą ziemię zalepioną olejem z kolektora szukałem zdjęć ale nic nie znalazłem |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 06-06-2013, 12:13
|
|
|
Czy ktoś kto zdejmował kolektor może mi powiedzieć czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 07-06-2013, 10:03
|
|
|
mlun napisał/a: | czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu? |
tez tak kombinowałem nic z tego nie dojdziesz srób a i tak pozniej jest ciezko |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-06-2013, 15:45
|
|
|
No dobra to jeszcze takie jedno pytanko. Uszczelki jakie ewentualnie należałoby wymienić to ta pod kolektor i pod przepustnicę, czy jest jeszcze jakaś o której nie wiem? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 12-06-2013, 18:30
|
|
|
pod kolektor jest uszczelka alu ja wyczysciłem i zostawiłem a pod przepustnice dorobiłem z polonitu mam go jeszcze troche powinno na jedna starczyc:) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 13-06-2013, 16:59
|
|
|
mlun napisał/a: | dwie uszczelki będą mi potrzebne |
teoretycznie tak pod samym kolektorem miedzy blokiem silnika a nim sa jakies elektrozawory i tam tez jest uszczeka z aluminium(blaszka) jest jeszcze ta na erg wykonana ze zbrojonego polonitu z metalowym pierscieniem z mojego doswiadczenia przy rozbieraniu to jedynie co dorobiłem to ta pod przepustnice,przepraszam ze moze nie dokładnie opisałem ale było to jakis ponad rok temu i z pamieci trudno mi na szybkiego sobie przypomniec |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
|