Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki
Autor Wiadomość
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 04-05-2013, 18:27   [Cari 1.8 GDI] egr, i kilka pytan z innej beki

witam. Jestem nowy na forum i mam kilka pytan. Dziś probowalem zdjąć kolektor dolotowy (w poszukiwaniu EGR-u) ale operacja sie nie powiodła. Ma ktos może jakis schemacik jak to jest mocowane zebym wiedział gdzie szukać reszty śrub? (tych ktorych nie zlokalizowałem). Mam nadzieje ze kolektor to dobry trop w poszukiwaniu egr-u:)? Jest jakakolwiek możliwość pozbycia sie tego zaworu? z tego co widzialem są one sterowane elektronicznie stad moje pytanie (bo podciśnieniowy to wiadomo,wystarczy zaślepić).

Druga sprawa to nawiew. Mam panel klimatyzacji automatycznej (taki kolorowy),i przy ustawieniu nawiewu tylko na szybe pstryka,to samo kiedy klikne przycisk szyby na panelu. Co ciekawe nie pstryka kiedy nawiew jest na szybe i na nogi. Wnioskuje ze ułamała sie jakas plastikowa zębatka albo jakis wyłącznik krancowy niedomaga,niestety "na słuch" ciezki moi zlokalizować połozenie całej aparatury. wie może ktoś jak sie do tego dobrać?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 04-05-2013, 19:53   

najlepiej manual tam jest wszystko.Ja mam carisme przed liftem wiem że EGR znajduję się pod przepustnicą jakoś tak.Można ewentualnie zaślepić EGR , mam zaślepiony ale nie wiem czy jest jakaś różnica może tylko tyle że nie zasyfia układu.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 04-05-2013, 20:17   

Odnośnie kolektora i zaworu EGR carisma 1,8 GDI przed liftem poniżej link
http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php

Jeśli chodzi o pykanie w panelu klimatronika to najprawdopodobniej urwana jest jedna z zębatek plaskikowych, miałem podobny przepadek. Pomogło przeklejenie pękniętej zębatki klejem szybkowiążącym typu superglut.
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 04-05-2013, 21:45   

dziękuje Ci, opisik obszerny. Ja juz 2 godziny googluje w poszukiwaniu zdjęć silnika zeby podpatrzeć które śruby pominąłem... i nic:)

Co do sterowania nawiewem to własnie tak sie domyślałem ze cos musi ułamane być. To juz nie pierwsze auto w którym cos mi pstryka. Jutro spróbuje sie jakoś dostać do tego.
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 05-05-2013, 11:33   

W powyższym linku nie ma opisanej jednej ukrytej śruby łączącej kolektor z tą czarną puchą pomiędzy kolektorem a blokiem silnika. Dostęp do niej jest od prawej strony ale tylko na zasadzie "po palcu" :) ponieważ poprostu jej nie widać. Powodzenia
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 05-05-2013, 12:15   

A to juz po zawodach:) Juz zdjęty,wyczyszczony i zalożony. Nowe swieczki założone i smiga jak noweczka:) Jeszcze pare rzeczy ponaprawiam,sprzatne umyje,spoleruje i bedzie piękna:) obecnie walcze z panelem sterowania szybami :)
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 05-05-2013, 19:06   

Jak już byłeś na tym etapie trzeba było wyczyścić wtryskiwacze. Ja czyszcząc kolektor nie wykręciłem listwy z wtryskiwaczami i po tygodniu okazało sie że nie pali na jeden baniak, a wiec teraz muszę drzeć wszystko, ale co zrobić pech to pech. Wtryskiwacze mają siteczka które w związku s "super jakością" naszego paliwa sie zapychają.
 
 
metalkodi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-05-2013, 23:57   

Ok a wiecie jak to się ma do Kolektora ssącego po lifcie chodzi o ten plastikowy dzisiaj się z nim mocowałem wykręciłem wszystkie śruby jakie znalazłem i dalej siedzi a muszę dostać się do listwy wtryskowej no i wysypać tą ziemię zalepioną olejem z kolektora :P szukałem zdjęć ale nic nie znalazłem
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 06-06-2013, 12:13   

Czy ktoś kto zdejmował kolektor może mi powiedzieć czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 07-06-2013, 10:03   

mlun napisał/a:
czy da radę zdjąć sam egr bez zdejmowania dolotu?


tez tak kombinowałem nic z tego nie dojdziesz srób a i tak pozniej jest ciezko
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-06-2013, 15:45   

No dobra to jeszcze takie jedno pytanko. Uszczelki jakie ewentualnie należałoby wymienić to ta pod kolektor i pod przepustnicę, czy jest jeszcze jakaś o której nie wiem?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 12-06-2013, 18:30   

pod kolektor jest uszczelka alu ja wyczysciłem i zostawiłem a pod przepustnice dorobiłem z polonitu mam go jeszcze troche powinno na jedna starczyc:)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-06-2013, 20:05   

Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem ale rozumiem, że tylko dwie uszczelki będą mi potrzebne :P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 13-06-2013, 16:59   

mlun napisał/a:
dwie uszczelki będą mi potrzebne :P


teoretycznie tak pod samym kolektorem miedzy blokiem silnika a nim sa jakies elektrozawory i tam tez jest uszczeka z aluminium(blaszka) jest jeszcze ta na erg wykonana ze zbrojonego polonitu z metalowym pierscieniem z mojego doswiadczenia przy rozbieraniu to jedynie co dorobiłem to ta pod przepustnice,przepraszam ze moze nie dokładnie opisałem ale było to jakis ponad rok temu i z pamieci trudno mi na szybkiego sobie przypomniec
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.