Pożegnanie Galanta-co dalej? |
Autor |
Wiadomość |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-05-2013, 11:35
|
|
|
polaff napisał/a: | sampler napisał/a: | Zawieszanie konstrukcyjnie to niezly archaizm. Moim zdaniem najslabszy punkt mondeo. | na początku poprzedniej dekady mój kolega ma polibudzie mial wykłady o wzorcowym zawieszeniu aut segmentów C i D. Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach. |
a co kolega powie o zawieszeniu galanta (typowy multilink)? Bo akurat multilink jest lepszy od mc phersona z uwagi na to ze w zakretach przy pochylaniu kola nie zmienia sie kat pochylenia kola (jego geometria) |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 07-05-2013, 11:55
|
|
|
sampler napisał/a: | Bo akurat multilink jest lepszy | w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2013, 14:37
|
|
|
polaff napisał/a: | Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach. |
potwierdzam, już Mondeo MK1 miało b.dobre zawieszenie, komfortowe i pewne w łukach, tylko głośniejsze niż w Galancie. W Mondeo bujał tył, w Galancie na Eibachu buja przód |
Ostatnio zmieniony przez Tomii 07-05-2013, 16:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-05-2013, 14:49
|
|
|
polaff napisał/a: | sampler napisał/a: | Bo akurat multilink jest lepszy | w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam. |
Ja mam juz drugiego galanta ea i nie mam zadnych problemow z zawieszeniem. Oba jezdzily i jezdza na orginalach. W prelifcie musialem wymienic jednak banana po wpadnieciu w spora dziure i uszkodzeniu opony. Co do przechylania to kwestia sprezyn i amorkow. Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-05-2013, 21:28
|
|
|
sampler napisał/a: | Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska | Nie ma. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 08-05-2013, 09:05
|
|
|
w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale
luknąłem na to mondeo i jak dla mnie to rzygałbym patrząc codziennie na tą obleśną kierownicę
ponadto wybierając na Alle egzemplarze mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt. z czego tylko 1 miał prawdziwą skórę a nie jakieś śmieszne obszycie po bokach
jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM
także niestety nie ma w czym wybierać
ale co do volvo to nie powiem - sam myślałem nad S60 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 08-05-2013, 10:20
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale |
To może u mnie coś nie tak z zawieszeniem jest.
Może amory się skończyły. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-05-2013, 14:40
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM
także niestety nie ma w czym wybierać
|
zobacz na ST220 ale tam nie ma automata, ewentualnie 2.5 V6 (170 KM) i 3.0 V6 (220 KM) ale nie ST może miały automat |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-05-2013, 16:00
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt. |
O tym właśnie pisałem. Mondeo w AT i fajnej opcji to zazwyczaj diesel. To tak ja czarny Avance w sedanie... |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 10-05-2013, 10:45
|
|
|
To po Galancie może Kia Magentis I generacji (do 2006 r.). Będzie nowsza niż Galant. Silniki 2.0 i 2.5 V6 ponoć z Galanta. Automat w V6 chyba też. Auta dość tanie. Nawet nieco większe (i cięższe niestety) niż Galant. |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 11-05-2013, 16:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|