Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pożegnanie Galanta-co dalej?
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-05-2013, 11:35   

polaff napisał/a:
sampler napisał/a:
Zawieszanie konstrukcyjnie to niezly archaizm. Moim zdaniem najslabszy punkt mondeo.
na początku poprzedniej dekady mój kolega ma polibudzie mial wykłady o wzorcowym zawieszeniu aut segmentów C i D. Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach.


a co kolega powie o zawieszeniu galanta (typowy multilink)? Bo akurat multilink jest lepszy od mc phersona z uwagi na to ze w zakretach przy pochylaniu kola nie zmienia sie kat pochylenia kola (jego geometria)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 07-05-2013, 11:55   

sampler napisał/a:
Bo akurat multilink jest lepszy
w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-05-2013, 14:37   

polaff napisał/a:
Wykładowca jako wzorce podał mondeo mk3 i fokę więc nie masz racji... Co do trwałości to tak jak wspominałem nic oprócz amorów i sprężyn nie wymagało uwagi...
A i żeby było jasne piszę o fordzie bo bronię marki ze względu na wyssane z palca stereotypu o marce i nie szanuję stereotypów o wieśwagenie i innych niemickich śmiecio autach.


potwierdzam, już Mondeo MK1 miało b.dobre zawieszenie, komfortowe i pewne w łukach, tylko głośniejsze niż w Galancie. W Mondeo bujał tył, w Galancie na Eibachu buja przód ;)
Ostatnio zmieniony przez Tomii 07-05-2013, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-05-2013, 14:49   

polaff napisał/a:
sampler napisał/a:
Bo akurat multilink jest lepszy
w prowadzeniu tak, ale kosztowo jeśli chodzi o eksploatację ta ja chyba jestem jednym z niewielu w tym gronie, który prawie nie narzeka na zawiechę jeśli chodzi o awaryjność i koszty(mimo znacznych przebiegów i dość agresywnej exploatacji). Co do pewności - jakości prowadzenia to jak dla mnie gal ma dwie wady przechylanie się na zakrętach i bujanie się nadwozia. Tych wad zawieszenie w mondeo nie ma. Z resztą się zgadzam.


Ja mam juz drugiego galanta ea i nie mam zadnych problemow z zawieszeniem. Oba jezdzily i jezdza na orginalach. W prelifcie musialem wymienic jednak banana po wpadnieciu w spora dziure i uszkodzeniu opony. Co do przechylania to kwestia sprezyn i amorkow. Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-05-2013, 21:28   

sampler napisał/a:
Mysle ze na niskiej glebie sporta nie ma tego zjawiska
Nie ma.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2013, 09:05   

w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale
luknąłem na to mondeo i jak dla mnie to rzygałbym patrząc codziennie na tą obleśną kierownicę
ponadto wybierając na Alle egzemplarze mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt. z czego tylko 1 miał prawdziwą skórę a nie jakieś śmieszne obszycie po bokach
jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM

także niestety nie ma w czym wybierać
ale co do volvo to nie powiem - sam myślałem nad S60
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 08-05-2013, 10:20   

Krzyzak napisał/a:
w avance na standardowym zawieszeniu też nie buja na zakrętach i nie pochyla się prawie wcale

To może u mnie coś nie tak z zawieszeniem jest.
Może amory się skończyły.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-05-2013, 14:40   

Krzyzak napisał/a:

jeśli dobrze pamiętam, to żaden z nich nie miał silnika mocniejszego niż 130 KM

także niestety nie ma w czym wybierać


zobacz na ST220 ale tam nie ma automata, ewentualnie 2.5 V6 (170 KM) i 3.0 V6 (220 KM) ale nie ST może miały automat
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
inq 
Mitsumaniak


Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 2776
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-05-2013, 16:00   

Krzyzak napisał/a:
mające skórę i automat znalazłem.... 4 szt.

O tym właśnie pisałem. Mondeo w AT i fajnej opcji to zazwyczaj diesel. To tak ja czarny Avance w sedanie... :wink:
_________________
"Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko :)
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14) :D :D
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10-05-2013, 10:45   

To po Galancie może Kia Magentis I generacji (do 2006 r.). Będzie nowsza niż Galant. Silniki 2.0 i 2.5 V6 ponoć z Galanta. Automat w V6 chyba też. Auta dość tanie. Nawet nieco większe (i cięższe niestety) niż Galant.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 11-05-2013, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.