Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EAxx] Naprawa nadkoli |
Autor |
Wiadomość |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 09-05-2013, 20:40
|
|
|
No mój idzie w poniedzialek pod mlotek, obie strony. Z opowieści majstra wygląda na to ze fachura z górnej połki. Mój brat robil u niego almere 8 lat temu i ostatnio jak ją widzialem na mieście to wyglada jak nówka z salonu. A ze teraz nalezy do znajomego to wiem ze nic nie bylo poprawiane. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2013, 07:02
|
|
|
Rozpoznaję temat bo też będę robić swojego Galanta i jeden człowiek poleca mi dorzeźbienie reperaturki z używanej maski. Twierdzi, że jakość będzie lepsza. Macie w tym jakieś doświadczenie? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10-05-2013, 08:03
|
|
|
Ja odebralem przedwczoraj Avance'a po robocie nadkoli Powiem Wam tak, wg mnie nie chodzi o to ze reperaturka jest ze slabej blachy - chodzi o to ,ze sa zle zalozone/przygotowane i pozniej przez to sa wlasnie problemy - moje byly wyczyszczone do golej blachy z tej czarnej farby, wspawane spawami ciaglymi (to jest obowiazkowe!!) pozniej dobry podklad, lakierowanie, masy uszczelniajace od srodka, baranki od srodka i na to porzadne zalanie od srodka konserwacja + wosk. Wyjdzie obok, a nie na reperaturce
I tak slabo widze zrobienie profilu nadkola recznie - dobry blacharz cuda zrobi , wiem ,ale to nie klasyk za ktorego odtworzenie blotnikow zaplacisz ladych pare tysiecy ... Kupic reperaturki i je dobrze zalozyc. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
MATTNATTS
Forumowicz
Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 302 Skąd: Opole
|
Wysłany: 10-05-2013, 08:05
|
|
|
Mozecie mi powiedziec ile wyniosly was tylne nadkola,tzn. reperaturki,wstawienie,lakierowanie?
W lecie w tamtym roku oddalem Gala do znajomego,zapewnial ze bedzie ruda wyplewiona.
Bylem pewien ze beda reperaturki.Skasowal 900 zl po targu,a ruda ponownie sie pojawia.
Znacie jakiegos dobrego lakiernika/blacharza w okolicach Opola/Wroclawia?
Ktory zrobi to dobrze za rozsadne pieniadze,bo gosc ode mnie krzyczy teraz 1000zl.za strone. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2013, 08:39
|
|
|
MATTNATTS napisał/a: | W lecie w tamtym roku oddalem Gala do znajomego,zapewnial ze bedzie ruda wyplewiona.
Bylem pewien ze beda reperaturki.Skasowal 900 zl po targu,a ruda ponownie sie pojawia. | To masz znajomych... MATTNATTS napisał/a: | Mozecie mi powiedziec ile wyniosly was tylne nadkola,tzn. reperaturki,wstawienie,lakierowanie? | Ok. 1500 zł za obie strony. |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 10-05-2013, 09:23
|
|
|
mój blacharz tak mnie wycenił wstępnie:
236 - reperaturki 2 sztuki
400 - montaż dwie strony, (ranty na klej, reszta spawana, do tego konserwacja itp)
300-350 lakiernik za element
+ nieprzewidziane wspawki w zalezności co będzie po rozpruciu nadkola i co kryje się pod nakładkami progów
na czas naprawy udostępni mi auto zastępcze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2013, 13:07
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | nieprzewidziane wspawki w zalezności co będzie po rozpruciu nadkola | Nadkole wewnętrzne będzie się sypać napewno. Szwagroz napisał/a: | i co kryje się pod nakładkami progów | Tu akurat nie powinno być nic wielkiego. |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 10-05-2013, 17:28
|
|
|
U mnie(dla mnie) 900zl na gotowo, nic mnie nie obchodzi, za obie strony , dla "obcych" 1100. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
jacobian
Mitsumaniak jacobian

Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 287 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-05-2013, 11:02
|
|
|
Ja w poniedziałek będę miał wycenę za nadkola, maskę i drzwi... Sypie się blacha na Japończyku. |
_________________ Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 |
|
|
|
 |
KoraX
Mitsumaniak

Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008 Posty: 137 Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
|
Wysłany: 14-05-2013, 10:12
|
|
|
Reperaturki zewn. to jedno a co z nadkolami wewnętrznymi? Czy pasują jakieś dostępne na rynku od innych aut po lekkich modyfikacjach? czy trzeba składać z kawałków blach?
Bo ta ruda to na milion % wychodzi właśnie zawsze od wewnątrz i to jest klucz do sukcesu żeby dobrze wewnętrzne były zrobione. ... tak myśle |
_________________ * * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 |
Ostatnio zmieniony przez KoraX 14-05-2013, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10740 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-05-2013, 14:04
|
|
|
We KoraX napisał/a: | a co z nadkolami wewnętrznymi? Czy pasują jakieś dostępne na rynku od innych aut po lekkich modyfikacjach? |
Myśle że blachazre rzeżbią..... mnie w [edit]... zrobił bo nic nie wspawał a mówił że trzeba, skleił i to nieszczelnie klejem ranty w środku i zalał konserwacją.
Pozdrawiam
edit: Można to ująć inaczej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 14-05-2013, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 22-05-2013, 12:39
|
|
|
Wczoraj odebrałem gala po naprawie nadkoli. Blachy wewnetrzne były w stanie idealnym, może dlatego że nie czekałem aż bąble zmienią sie w dziury, lekki nalot rdzy na końcówkach progów, może ze 3cm. Zostało wyciete i zaspawane. Koszt całości (reperaturki, montaz, solidna konserwacja, malowanie) wyszedł 1350 zł, mam nadzieje że na wiele lat spokój. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Szwagroz
Forumowicz

Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 635 Skąd: TP
|
Wysłany: 22-05-2013, 13:36
|
|
|
tomek84 napisał/a: | Szwagroz napisał/a: | mam nadzieje że na wiele lat spokój. |
nooo, na jakieś 2-3 |
brachol u niego robił almerę, a tam tez blachy raczej podatne na korozję i ta almera po ośmiu latach nienaruszona, także łudzę się że trochę więcej niż 3 lata wytrzyma |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-05-2013, 21:14
|
|
|
Szwagroz napisał/a: | łudzę się że trochę więcej niż 3 lata wytrzyma | Nie ma szans. Po 3 latach zobaczysz pierwsze oznaki korozji na bank. |
|
|
|
 |
|