Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Naprawa nadkoli
Autor Wiadomość
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 09-05-2013, 20:40   

No mój idzie w poniedzialek pod mlotek, obie strony. Z opowieści majstra wygląda na to ze fachura z górnej połki. Mój brat robil u niego almere 8 lat temu i ostatnio jak ją widzialem na mieście to wyglada jak nówka z salonu. A ze teraz nalezy do znajomego to wiem ze nic nie bylo poprawiane.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2013, 07:02   

Rozpoznaję temat bo też będę robić swojego Galanta i jeden człowiek poleca mi dorzeźbienie reperaturki z używanej maski. Twierdzi, że jakość będzie lepsza. Macie w tym jakieś doświadczenie?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 10-05-2013, 08:03   

Ja odebralem przedwczoraj Avance'a po robocie nadkoli :) Powiem Wam tak, wg mnie nie chodzi o to ze reperaturka jest ze slabej blachy - chodzi o to ,ze sa zle zalozone/przygotowane i pozniej przez to sa wlasnie problemy - moje byly wyczyszczone do golej blachy z tej czarnej farby, wspawane spawami ciaglymi (to jest obowiazkowe!!) pozniej dobry podklad, lakierowanie, masy uszczelniajace od srodka, baranki od srodka i na to porzadne zalanie od srodka konserwacja + wosk. Wyjdzie obok, a nie na reperaturce :)
I tak slabo widze zrobienie profilu nadkola recznie - dobry blacharz cuda zrobi , wiem ,ale to nie klasyk za ktorego odtworzenie blotnikow zaplacisz ladych pare tysiecy ... Kupic reperaturki i je dobrze zalozyc.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 10-05-2013, 08:05   

Mozecie mi powiedziec ile wyniosly was tylne nadkola,tzn. reperaturki,wstawienie,lakierowanie?
W lecie w tamtym roku oddalem Gala do znajomego,zapewnial ze bedzie ruda wyplewiona.
Bylem pewien ze beda reperaturki.Skasowal 900 zl po targu,a ruda ponownie sie pojawia.
Znacie jakiegos dobrego lakiernika/blacharza w okolicach Opola/Wroclawia?
Ktory zrobi to dobrze za rozsadne pieniadze,bo gosc ode mnie krzyczy teraz 1000zl.za strone.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2013, 08:39   

MATTNATTS napisał/a:
W lecie w tamtym roku oddalem Gala do znajomego,zapewnial ze bedzie ruda wyplewiona.
Bylem pewien ze beda reperaturki.Skasowal 900 zl po targu,a ruda ponownie sie pojawia.
To masz znajomych...
MATTNATTS napisał/a:
Mozecie mi powiedziec ile wyniosly was tylne nadkola,tzn. reperaturki,wstawienie,lakierowanie?
Ok. 1500 zł za obie strony.
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 10-05-2013, 09:23   

mój blacharz tak mnie wycenił wstępnie:
236 - reperaturki 2 sztuki
400 - montaż dwie strony, (ranty na klej, reszta spawana, do tego konserwacja itp)
300-350 lakiernik za element
+ nieprzewidziane wspawki w zalezności co będzie po rozpruciu nadkola i co kryje się pod nakładkami progów
na czas naprawy udostępni mi auto zastępcze.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2013, 13:07   

Szwagroz napisał/a:
nieprzewidziane wspawki w zalezności co będzie po rozpruciu nadkola
Nadkole wewnętrzne będzie się sypać napewno.
Szwagroz napisał/a:
i co kryje się pod nakładkami progów
Tu akurat nie powinno być nic wielkiego.
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 10-05-2013, 17:28   

U mnie(dla mnie) 900zl na gotowo, nic mnie nie obchodzi, za obie strony , dla "obcych" 1100.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
jacobian 
Mitsumaniak
jacobian


Auto: EA5W '01 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-05-2013, 11:02   

Ja w poniedziałek będę miał wycenę za nadkola, maskę i drzwi... Sypie się blacha na Japończyku.
_________________
Galant 2.5 V6 '01 Avance Kombi
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 14-05-2013, 10:12   

Reperaturki zewn. to jedno a co z nadkolami wewnętrznymi? Czy pasują jakieś dostępne na rynku od innych aut po lekkich modyfikacjach? czy trzeba składać z kawałków blach?
Bo ta ruda to na milion % wychodzi właśnie zawsze od wewnątrz i to jest klucz do sukcesu żeby dobrze wewnętrzne były zrobione. ... tak myśle :)
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
Ostatnio zmieniony przez KoraX 14-05-2013, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10740
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-05-2013, 14:04   

We
KoraX napisał/a:
a co z nadkolami wewnętrznymi? Czy pasują jakieś dostępne na rynku od innych aut po lekkich modyfikacjach?

Myśle że blachazre rzeżbią..... mnie w [edit]... zrobił bo nic nie wspawał a mówił że trzeba, skleił i to nieszczelnie klejem ranty w środku i zalał konserwacją.

Pozdrawiam

edit: Można to ująć inaczej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez londolut 14-05-2013, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 22-05-2013, 12:39   

Wczoraj odebrałem gala po naprawie nadkoli. Blachy wewnetrzne były w stanie idealnym, może dlatego że nie czekałem aż bąble zmienią sie w dziury, lekki nalot rdzy na końcówkach progów, może ze 3cm. Zostało wyciete i zaspawane. Koszt całości (reperaturki, montaz, solidna konserwacja, malowanie) wyszedł 1350 zł, mam nadzieje że na wiele lat spokój.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 22-05-2013, 13:23   

Szwagroz napisał/a:
mam nadzieje że na wiele lat spokój.


nooo, na jakieś 2-3 :P
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 22-05-2013, 13:36   

tomek84 napisał/a:
Szwagroz napisał/a:
mam nadzieje że na wiele lat spokój.


nooo, na jakieś 2-3 :P


brachol u niego robił almerę, a tam tez blachy raczej podatne na korozję i ta almera po ośmiu latach nienaruszona, także łudzę się że trochę więcej niż 3 lata wytrzyma
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2013, 21:14   

Szwagroz napisał/a:
łudzę się że trochę więcej niż 3 lata wytrzyma
Nie ma szans. Po 3 latach zobaczysz pierwsze oznaki korozji na bank.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.