Czujnik położenia przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 11-05-2013, 12:24 Czujnik położenia przepustnicy
|
|
|
Witam. Komputer wyświetlił mi błąd 92 czyli czujnik położenia przepustnicy TPS,stad moje pytania:
1. Rozumiem,że ten czujnik znajduje sie koło przepustnicy? (Może jakieś zdjęcie podglądowe?)
2. Czy jest możliwość samodzielnej naprawy owego czujnika? Jak tak to jak ?
3. Ewentualnie gdzie mogę nabyć taki czujnik i za jakie pieniądze ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
rafaloGLS
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Dumbrowa
|
Wysłany: 11-05-2013, 19:43
|
|
|
Jak staniesz przy lewym blotniku to patrzac na przepustnice czujnik masz przykrecony bezposrednio do niej z prawej strony. Mozesz sprobiwac naprawic to czyszczac przepustnice lub zdemontowac czujnik i go wyczyscic tylko zaznacz w jakim byl polozeniu bo potem beda problemy z gazem. A jesli to nic nie da to chyba tylko ASO i kilka stowek wydatku |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
rafaloGLS
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Dumbrowa
|
Wysłany: 12-05-2013, 17:31
|
|
|
Zgadza się tomek84, ale do używek radzę podchodzić ostrożnie. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 12-05-2013, 17:35
|
|
|
TPS się generalnie rzadko psuje, jak się go nie dotyka nie powinien się psuć
także pewna używka działa spokojnie, bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?
[ Dodano: 12-05-2013, 17:40 ]
adamek90, tylko ten błąd może oznaczać coś innego niż uszkodzony TPS
może być źle ustawiony, przerwany kabel gdzieś itp
generalnie ostrożnie, żebyś nie zepsuł, jak nie zepsute
a jak rzeczywiście TPS padnięty, to jest on raczej nienaprawialny |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2013, 21:43
|
|
|
odnośnie tematu: http://forum.mitsumaniaki...=32036&start=30
Wymieniłem krokowy na sprawny, pierwsze odpalenie i super, obroty wysokie powoli schodzą do jałowych ale po załączeniu klimy lub naciśnięciu hamulca czy jazdy na luzie dalej nie są podbijane
Wymrugałem błędy ECU, 1-długi, 4-kótkie czyli 14 (TPS)
Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2013, 23:11
|
|
|
Tomii napisał/a: | Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V |
Wygląda na to jest uszkodzona (przerwa) ścieżka w czujniku TPS .Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2013, 08:22
|
|
|
deejay napisał/a: | Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze |
czyściłem przepustnicę bez wyciągania TPS, najgorsze jest to że dziś go pomierzyłem, ustawiłem jeszcze raz i wszystko jest ok a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy. Czy wie ktoś jak sprawdzić IPS w TPS, manuala przetłumaczyłem w goglach ale nie kumam za bardzo o co tam chodzi |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2013, 09:37
|
|
|
tomek84 napisał/a: | Tomii napisał/a: | a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy. |
nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie |
no właśnie wymrugałem i błędów brak, już nie wiem czego szukać :/ |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2013, 09:52
|
|
|
tomek84 napisał/a: |
a oprócz tego, że nie podbija obrotów na klimie, coś jeszcze Cię boli ?
odbierz PW |
nie mam "ssania"
[ Dodano: 15-05-2013, 19:58 ]
po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ?
spróbuję jutro zrobić zwarcie (przejście) na 3 i 4 pin w TPS i odpalić zimny silnik bez dodawania gazu.
[ Dodano: 16-05-2013, 09:56 ]
tomek84 napisał/a: | bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?
|
1867zł brutto |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 23-05-2013, 16:19
|
|
|
hej, jak powinien byc ustawiony czujnik przepustnicy? jakis czas temu odkrecalem go i na bank zle go ustawilem i chyba od tamtej pory szarpie mi autem przy dodawaniu gazu i puszczaniu nogi z gazu, chodzi mi o dokladne "ksiazkowe" ustawienie pozycji jego, jesli ktos wie, dzieki |
|
|
|
 |
rafaloGLS
Forumowicz
Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012 Posty: 48 Skąd: Dumbrowa
|
Wysłany: 23-05-2013, 22:31
|
|
|
Polecam metodę prób i błędów |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-06-2013, 22:04
|
|
|
Tomii napisał/a: | po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ? |
Przejrzyj manuala, dział 13. Wszystko jest ładnie wyklarowane.
IPS daje sygnał do steppera (silniczek krokowy) żeby zaczął pyrkać powietrzem.
Pomierz dla pewności krokowca, nakład czasu nie jest duży, przynajmniej go wykluczysz. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|