Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia przepustnicy
Autor Wiadomość
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 11-05-2013, 12:24   Czujnik położenia przepustnicy

Witam. Komputer wyświetlił mi błąd 92 czyli czujnik położenia przepustnicy TPS,stad moje pytania:

1. Rozumiem,że ten czujnik znajduje sie koło przepustnicy? (Może jakieś zdjęcie podglądowe?)

2. Czy jest możliwość samodzielnej naprawy owego czujnika? Jak tak to jak ?

3. Ewentualnie gdzie mogę nabyć taki czujnik i za jakie pieniądze ?

Pozdrawiam.
 
 
rafaloGLS 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Dumbrowa
Wysłany: 11-05-2013, 19:43   

Jak staniesz przy lewym blotniku to patrzac na przepustnice czujnik masz przykrecony bezposrednio do niej z prawej strony. Mozesz sprobiwac naprawic to czyszczac przepustnice lub zdemontowac czujnik i go wyczyscic tylko zaznacz w jakim byl polozeniu bo potem beda problemy z gazem. A jesli to nic nie da to chyba tylko ASO i kilka stowek wydatku
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-05-2013, 17:29   

albo używka w cenie 50-100 zł
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
rafaloGLS 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Dumbrowa
Wysłany: 12-05-2013, 17:31   

Zgadza się tomek84, ale do używek radzę podchodzić ostrożnie.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-05-2013, 17:35   

TPS się generalnie rzadko psuje, jak się go nie dotyka nie powinien się psuć
także pewna używka działa spokojnie, bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?

[ Dodano: 12-05-2013, 17:40 ]
adamek90, tylko ten błąd może oznaczać coś innego niż uszkodzony TPS
może być źle ustawiony, przerwany kabel gdzieś itp
generalnie ostrożnie, żebyś nie zepsuł, jak nie zepsute

a jak rzeczywiście TPS padnięty, to jest on raczej nienaprawialny
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2013, 21:43   

odnośnie tematu: http://forum.mitsumaniaki...=32036&start=30

Wymieniłem krokowy na sprawny, pierwsze odpalenie i super, obroty wysokie powoli schodzą do jałowych ale po załączeniu klimy lub naciśnięciu hamulca czy jazdy na luzie dalej nie są podbijane :(
Wymrugałem błędy ECU, 1-długi, 4-kótkie czyli 14 (TPS)
Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-05-2013, 23:11   

Tomii napisał/a:
Czy przez uszkodzony TPS silnik krokowy może nie podnosić obrotów ? Próbowałem na szybko go wyregulować ale napięcie na pin 1 i 2 skacze od 0,1V do od razu ok 5V, nie da się ustawić 0,5-1V


Wygląda na to jest uszkodzona (przerwa) ścieżka w czujniku TPS .Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze :wink:
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2013, 08:22   

deejay napisał/a:
Czy myłeś ostatnio coś przy silniku , nie dostał tam jakieś wilgoci ? . To bardzo czułe urządzenie , przekonałem sie kiedyś na własnej skórze :wink:


czyściłem przepustnicę bez wyciągania TPS, najgorsze jest to że dziś go pomierzyłem, ustawiłem jeszcze raz i wszystko jest ok :shock: a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy. Czy wie ktoś jak sprawdzić IPS w TPS, manuala przetłumaczyłem w goglach ale nie kumam za bardzo o co tam chodzi
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-05-2013, 08:51   

Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2013, 09:37   

tomek84 napisał/a:
Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie


no właśnie wymrugałem i błędów brak, już nie wiem czego szukać :/
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 15-05-2013, 09:43   

Tomii napisał/a:
tomek84 napisał/a:
Tomii napisał/a:
a krokowy dalej nie podbija obrotów. Muszę jeszcze wymrugać błędy i zobaczymy.


nie wydaje mi się, żeby krokowy wykazywał błędy w ECU, w tym roczniku
zostało to chyba dodane dopiero po 2 lifcie


no właśnie wymrugałem i błędów brak, już nie wiem czego szukać :/


a oprócz tego, że nie podbija obrotów na klimie, coś jeszcze Cię boli ?
odbierz PW
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2013, 09:52   

tomek84 napisał/a:


a oprócz tego, że nie podbija obrotów na klimie, coś jeszcze Cię boli ?
odbierz PW


nie mam "ssania"

[ Dodano: 15-05-2013, 19:58 ]
po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ?

spróbuję jutro zrobić zwarcie (przejście) na 3 i 4 pin w TPS i odpalić zimny silnik bez dodawania gazu.

[ Dodano: 16-05-2013, 09:56 ]
tomek84 napisał/a:
bo ceny TPSa w ASO wolę nie słyszeć, czy może się mylę? i jest tanio?


1867zł brutto ;)
 
 
Michal4133 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: UK
Wysłany: 23-05-2013, 16:19   

hej, jak powinien byc ustawiony czujnik przepustnicy? jakis czas temu odkrecalem go i na bank zle go ustawilem i chyba od tamtej pory szarpie mi autem przy dodawaniu gazu i puszczaniu nogi z gazu, chodzi mi o dokladne "ksiazkowe" ustawienie pozycji jego, jesli ktos wie, dzieki
 
 
 
rafaloGLS 
Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 16V 100kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 48
Skąd: Dumbrowa
Wysłany: 23-05-2013, 22:31   

Polecam metodę prób i błędów :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-06-2013, 22:04   

Tomii napisał/a:
po przeczytaniu ton stron tego forum chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. IPS (idle position sensor/czujnik biegu jałowego) przy puszczonym pedale gazu powinien mieć przejście 0 OHM a ma opór ok 50 OHM i dlatego ECU nie dostaje sygnału że ma "pilnować" wolnych obrotów (silnik krokowy nie działa), dobrze kombinuję ? ktoś potwierdzi ?

Przejrzyj manuala, dział 13. Wszystko jest ładnie wyklarowane.
IPS daje sygnał do steppera (silniczek krokowy) żeby zaczął pyrkać powietrzem.
Pomierz dla pewności krokowca, nakład czasu nie jest duży, przynajmniej go wykluczysz.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.