Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
25-08-2006, 14:04
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 29-01-2013, 15:25   

sebkin, Ten rozrząd powinien wytrzymać ok 80-90 tys km ,a uszczelniaczy ja nie wymieniałem bo były suche .na liczniku miałem 220 tys km.Jeszcze jedna rada zobacz przed wymianą rozrządu czy masz olej na świecach , wtedy trzeba podobno sciągnąć głowicę aby wymienić uszczelniacze świec .bo do tej czynności trzeba demontować rozrząd.
_________________
Ross
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 29-01-2013, 19:44   

ross napisał/a:
sebkin, Ten rozrząd powinien wytrzymać ok 80-90 tys km ,a uszczelniaczy ja nie wymieniałem bo były suche .na liczniku miałem 220 tys km.Jeszcze jedna rada zobacz przed wymianą rozrządu czy masz olej na świecach , wtedy trzeba podobno sciągnąć głowicę aby wymienić uszczelniacze świec .bo do tej czynności trzeba demontować rozrząd.

A jak zobaczyć czy uszczelniacze od wału są suche?
 
 
 
ramzinho 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 100KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-02-2013, 19:58   

Witam

Przymierzam się do wymiany rozrządu - Carisma 1.6 16v 99KM 1998. Mam pytanie o uszczelniacze.
W katalogu IC jest:

Uszczelniacz wału korbowego:
1)
Strona zabudowy: od strony czołowej
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
średnica zewnętrzna [mm]: 50
Grubość [mm]: 6

2)
Średnica wewnętrzna [mm]: 85
średnica zewnętrzna [mm]: 103
Grubość [mm]: 7,5
Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów

Uszczelniacz wałka rozrządu:
3)
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
średnica zewnętrzna [mm]: 50
Grubość [mm]: 8

Jeśli dobrze rozumiem to powinienem zakupić uszczelniacz wału korbowego 1) i uszczelniacz wałka rozrządu 3) ?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2013, 07:13   

ramzinho, tak. Nie wymieniasz uszczelniacza wału od strony skrzyni przecież.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
marciner4 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 liftback 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: Andrychów
Wysłany: 16-05-2013, 21:18   

panowie potrzebuje żeby mi ktoś podrzucił jakiegoś fachowca w okolicach Bielska czy Kęt w Cari 1.6 16 v
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 26-05-2013, 12:40   

Witam! Wkrótce czeka mnie wymiana rozrządu. Będzie to moja pierwsza wymiana po zakupie tego samochodu więc chcąc mieć pewność, że wszystko po wymianie będzie OK zamierzam wymienić komplet włącznie z napinaczem i pompą wody. Chciałbym się Was poradzić odnośnie poszczególnych części. Z tego co wiem to tak:
Pasek Mitsuboshi/Conti
2 rolki KOYO
Ale mam pytanie odnośnie Pompy wody i napinacza. Wiem, że najlepsza pompa to GMB, ale czy ktoś może polecić pewny zamiennik, jakiś tańszy? I co z napinaczem? Jakiej ma być firmy?
Na koniec pytanie czy ktoś ma kontakt do niejakiego Marka Malika, który jak wyczytałem na forum, często pomaga w dobraniu odpowiednich części.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 26-05-2013, 13:15   

Poszukaj kolego już pisałem o rozrządzie ,kupiłem z tej aukcji http://allegro.pl/rozrzad...3253763894.html
_________________
Ross
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-05-2013, 16:38   

Dudi84, tu masz namiary:
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
GG: 1027199
Pabianice
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 01-06-2013, 23:03   

Pasek Mitsuboshi
Rolki NTN Japan
Napinacz hydrualiczny AISIN
Pompa wody AISIN
Czy taki komplet jest OK? Proszę o szybkie opinie bo na dniach musze dokonać zakupu :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2013, 08:58   

Komplet jest OK, nawet bardzo OK
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 02-06-2013, 10:45   

:D Dzięki za szybką odpowiedź. A jeśli chodzi o uszczelniacze to musze kupić tylko dwie sztuki:
jeden uszczelniacz wału korbowego i jeden uszczelniacz wałka rozrządu? Są takie same dla 1.6 i GDI czy inne? No i poproszę o nazwę producenta bo naczytałem się, że niektóre ciekną po 100km...
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/mitsubi...3292972811.html

Jakby ktoś też szukał to kupujcie uszczelniacze NOK w opakowaniach CORTECO :D
 
 
Dymkul 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6(103KM) "03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2013, 22:58   

Witam mam Carismę z 2003 roku. 1.6 SOHC (103KM)

Tak nie bardzo mogę się zorientować czytając temat które rzeczy są do gdi a które do innych wersji.

Więc pytam czy ten komplet wystarczy do mojego miśka ?
http://allegro.pl/rozrzad...3316609124.html

Czy jeszcze powinienem dokupić
Uszczelniacze wałków, i paski osprzętu ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2013, 09:50   

Taki zestaw będzie pasował do Twojego auta. Paski osprzętu możesz oczywiście też wymienić aby mieć z nimi spokój jak również uszczelniacz wałka rozrządu. Ja jak wymieniałem rozrząd około 1,5 roku temu to też wymieniłem paski osprzętu a uszczelniacza wałka nie wymieniałem bo jeszcze był szczelny. Ja jednak sam to robiłem więc nie płaciłem za wymianę ale jeśli będziesz to robił w jakimś warsztacie, to może lepiej wymień ten uszczelniacz a raczej nie będziesz miał z nim żadnych problemów do końca eksploatacji auta.
 
 
daria65 
Nowy Forumowicz

Auto: P III 3,2 DID long 2002 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 21
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 27-06-2013, 21:30   

Panowie carisma 1,6 benzyna 2003 wymiana rozrządu.
Rozumiem że muszę wymienić:
-pasek rozrządu:
-pasek klinowy:
-napinacz;
Czy coś jeszcze. A co z pompą wody?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-06-2013, 08:14   

Sam rozrząd to:
- pasek rozrządu;
- napinacz paska rozrządu;
- pompa wody.
Sam pasek warto wymieniać co 60 tys km a napinacz i pompę co drugą wymianę rozrządu czyli co 120 tys km. Jeśli jednak nie mamy pewności co i kiedy było wymieniane, to lepiej na początku eksploatacji wymienić cały komplet dla świętego spokoju.
Dodatkowo można wymienić uszczelniacze, jeden wałka rozrządu i drugi wału korbowego bo przy wymianie rozrządu będzie do nich dobry dostęp.
Oprócz tego podstawowego kompletu watro wymienić obydwa paski osprzętu jeśli nie były niedawno wymieniane. Można też skontrolować łożysko napinacza paska klimatyzacji oraz łożyska alternatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.