| Przesunięty przez: Hubeeert 25-08-2006, 13:04
 | Wymiana rozrządu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2013, 15:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | sebkin, Ten  rozrząd powinien wytrzymać ok 80-90 tys km ,a uszczelniaczy  ja nie wymieniałem bo były suche .na liczniku miałem 220 tys km.Jeszcze jedna rada zobacz przed wymianą rozrządu czy masz olej na świecach , wtedy trzeba podobno sciągnąć głowicę aby wymienić uszczelniacze świec .bo do tej czynności trzeba demontować rozrząd. |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sebkin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Maj 2011
 Posty: 216
 Skąd: Tomaszów Lubelski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2013, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ross napisał/a: |  	  | sebkin, Ten  rozrząd powinien wytrzymać ok 80-90 tys km ,a uszczelniaczy  ja nie wymieniałem bo były suche .na liczniku miałem 220 tys km.Jeszcze jedna rada zobacz przed wymianą rozrządu czy masz olej na świecach , wtedy trzeba podobno sciągnąć głowicę aby wymienić uszczelniacze świec .bo do tej czynności trzeba demontować rozrząd. | 
 A jak zobaczyć czy uszczelniacze od wału są suche?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ramzinho   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 100KM
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 26
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2013, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Przymierzam się do wymiany rozrządu - Carisma 1.6 16v 99KM 1998. Mam pytanie o uszczelniacze.
 W katalogu IC jest:
 
 Uszczelniacz wału korbowego:
 1)
 Strona zabudowy: od strony czołowej
 Średnica wewnętrzna [mm]: 37
 średnica zewnętrzna [mm]: 50
 Grubość [mm]: 6
 
 2)
 Średnica wewnętrzna [mm]: 85
 średnica zewnętrzna [mm]: 103
 Grubość [mm]: 7,5
 Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów
 
 Uszczelniacz wałka rozrządu:
 3)
 Średnica wewnętrzna [mm]: 35
 średnica zewnętrzna [mm]: 50
 Grubość [mm]: 8
 
 Jeśli dobrze rozumiem to powinienem zakupić uszczelniacz wału korbowego 1) i uszczelniacz wałka rozrządu 3) ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2013, 07:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | ramzinho, tak. Nie wymieniasz uszczelniacza wału od strony skrzyni przecież. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marciner4   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 liftback 1998
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Gru 2011
 Posty: 1
 Skąd: Andrychów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-05-2013, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | panowie potrzebuje żeby mi ktoś podrzucił jakiegoś fachowca w okolicach Bielska czy Kęt  w Cari 1.6 16 v |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dudi84   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Sie 2012
 Posty: 143
 Skąd: Skierniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2013, 11:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Wkrótce czeka mnie wymiana rozrządu. Będzie to moja pierwsza wymiana po zakupie tego samochodu więc chcąc mieć pewność, że wszystko po wymianie będzie OK zamierzam wymienić komplet włącznie z napinaczem i pompą wody. Chciałbym się Was poradzić odnośnie poszczególnych części. Z tego co wiem to tak: Pasek Mitsuboshi/Conti
 2 rolki KOYO
 Ale mam pytanie odnośnie Pompy wody i napinacza. Wiem, że najlepsza pompa to GMB, ale czy ktoś może polecić pewny zamiennik, jakiś tańszy? I co z napinaczem? Jakiej ma być firmy?
 Na koniec pytanie czy ktoś ma kontakt do niejakiego Marka Malika, który jak wyczytałem na forum, często pomaga w dobraniu odpowiednich części.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2013, 15:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dudi84, tu masz namiary: Japaneze
 Marek Malik
 telefon: (042) 215 44 02
 GSM: 602 224 584
 GG: 1027199
 Pabianice
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dudi84   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Sie 2012
 Posty: 143
 Skąd: Skierniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-06-2013, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pasek Mitsuboshi Rolki NTN Japan
 Napinacz hydrualiczny AISIN
 Pompa wody AISIN
 Czy taki komplet jest OK? Proszę o szybkie opinie bo na dniach musze dokonać zakupu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2013, 07:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Komplet jest OK, nawet bardzo OK |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dudi84   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Sie 2012
 Posty: 143
 Skąd: Skierniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2013, 09:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  Dzięki za szybką odpowiedź. A jeśli chodzi o uszczelniacze to musze kupić tylko dwie sztuki: jeden uszczelniacz wału korbowego i jeden uszczelniacz wałka rozrządu? Są takie same dla 1.6 i GDI czy inne? No i poproszę o nazwę producenta bo naczytałem się, że niektóre ciekną po 100km...
 Znalazłem coś takiego:
 http://allegro.pl/mitsubi...3292972811.html
 
 Jakby ktoś też szukał to kupujcie uszczelniacze NOK w opakowaniach CORTECO
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dymkul   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6(103KM) "03
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Mar 2013
 Posty: 8
 Skąd: Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2013, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam Carismę z 2003 roku. 1.6 SOHC (103KM) 
 Tak nie bardzo mogę się zorientować czytając temat które rzeczy są do gdi a które do innych wersji.
 
 Więc pytam czy ten komplet wystarczy do mojego miśka ?
 http://allegro.pl/rozrzad...3316609124.html
 
 Czy jeszcze powinienem dokupić
 Uszczelniacze wałków, i paski osprzętu ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2013, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Taki zestaw będzie pasował do Twojego auta. Paski osprzętu możesz oczywiście też wymienić aby mieć z nimi spokój jak również uszczelniacz wałka rozrządu. Ja jak wymieniałem rozrząd około 1,5 roku temu to też wymieniłem paski osprzętu a uszczelniacza wałka nie wymieniałem bo jeszcze był szczelny. Ja jednak sam to robiłem więc nie płaciłem za wymianę ale jeśli będziesz to robił w jakimś warsztacie, to może lepiej wymień ten uszczelniacz a raczej nie będziesz miał z nim żadnych problemów do końca eksploatacji auta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | daria65   Nowy Forumowicz
 
 Auto: P III 3,2 DID long 2002 A/T
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Lis 2010
 Posty: 21
 Skąd: bartoszyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-06-2013, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie carisma 1,6 benzyna 2003 wymiana rozrządu. Rozumiem że muszę wymienić:
 -pasek rozrządu:
 -pasek klinowy:
 -napinacz;
 Czy coś jeszcze. A co z pompą wody?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2013, 07:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sam rozrząd to: - pasek rozrządu;
 - napinacz paska rozrządu;
 - pompa wody.
 Sam pasek warto wymieniać co 60 tys km a napinacz i pompę co drugą wymianę rozrządu czyli co 120 tys km. Jeśli jednak nie mamy pewności co i kiedy było wymieniane, to lepiej na początku eksploatacji wymienić cały komplet dla świętego spokoju.
 Dodatkowo można wymienić uszczelniacze, jeden wałka rozrządu i drugi wału korbowego bo przy wymianie rozrządu będzie do nich dobry dostęp.
 Oprócz tego podstawowego kompletu watro wymienić obydwa paski osprzętu jeśli nie były niedawno wymieniane. Można też skontrolować łożysko napinacza paska klimatyzacji oraz łożyska alternatora.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |