[3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4 |
Autor |
Wiadomość |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 20-05-2013, 22:13 [3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4
|
|
|
Na początku chce się przywitać. Zakupiłem Pajero DID 2000rok z silnikiem 3.2 i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła . Szumienie dochodzi z reduktora chyba jakaś pąpka lecz jak odłącze przewód nie ma tam żadnego powietrza czy dobrze rozumiem koło reduktora jest pompka czy to coś zupełnie innego. na co mam zwrucić uwagę proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez dziakoni 21-05-2013, 16:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-05-2013, 22:59
|
|
|
Trzeba zaczac od sprawdzenia elektrozaworkow, przewaznie co jakis czas trzeba je wymienic. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 20-05-2013, 23:12 elektrozawory
|
|
|
Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-05-2013, 00:55
|
|
|
Cytat: | i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła . |
Gasną - znaczy zapala się środkowa pomarańczowa i miga ? Czy aby na pewno tracisz napęd na 4 koła, czy tylko nie świecą kontrolki, bo to nie jest równoznaczne ?
Napędy zapewne dalej masz.
Pod spodem to co szumi przy przełączaniu napędów to silniczek. Bardzo dobry objaw, że szumi - znaczy przełączanie działa.
Cytat: | Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie |
Nie. To jest elektryczny silnik. A wężyk który tam zapewne widziałeś, to tylko odpowietrzenie.
Zawsze możesz zrobić diagnostykę i odczytać błędy skrzyni rozdzielczej. Jak ?
Pod kierownicą, po prawej stronie masz złącze diagnostyczne. Zwierasz pin 1 i 4 przełączasz stacyjkę na zapłon i patrzysz na środkową pomarańczową kontrolkę na wskaźniku napędów. Długie błyski to dziesiątki, krótkie to jedności.
Poniżej tabela z opisami:
http://obrazki.elektroda...._1369090330.jpg
http://obrazki.elektroda...._1369090332.jpg
A tu może znajdziesz coś przydatnego: manual.pajero4x4.ru
Powodzenia. |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-05-2013, 07:52
|
|
|
Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-05-2013, 08:35
|
|
|
Musisz sprawdzić elektrozawory, jak otworzysz maskę są po prawej stronie, pod filtrem powietrza. Sprawdź czy są podpięte przewody gumowe i sprawdź podłączenie elektryczne. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-05-2013, 09:22
|
|
|
dziakoni napisał/a: | Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty. |
Jeśli już zgasną Cie zielone koła, to nic nie przełączysz. Ale po "zgaśnięciu kół", powinien zachować pozycję skrzyni rozdzielczej jak przed. No ale to tylko taka dygresja |
|
|
|
 |
wojtas gst
Forumowicz
Auto: Eclipse GST 92' USA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 142 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2013, 09:57
|
|
|
dziakoni, popraw tytuł tematu, bo razi w oczy.. |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-05-2013, 16:06
|
|
|
Więc po zwarciu 1 i 4 wtyku nic się nie dzieje sprawdze kontrolke może przepalona
Ok kontrolka wymieniona lecz zapala się tylko dolna a środkowa nie,niema nawet jak bo do niej nie dochodzi zadna lampka a jak włacze zapłon to po ok 2 sekundach gasną zielone i ta pomarańczowa kontrolka na tylnym napędzie i nic nie miga prosze co mogę jeszcze sprawdzić |
Ostatnio zmieniony przez dziakoni 21-05-2013, 16:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-05-2013, 16:24
|
|
|
środkowa pomaranczowa kontrolka dyferencjału nie miga ? A w ogóle Ci się świeci kiedykolwiek (po przełączeniu na 4HLC, 4LLc) ? |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-05-2013, 16:31
|
|
|
tak środkowa wogóle nie świeci nigdy
[ Dodano: 21-05-2013, 16:43 ]
Przepraszam moja wina już znalazłem odpowiedzialną kontrolke za środkowe światełko i podaje kody błedów 25 ,33, 41
Jednak chyba załącza na 4 koła bo jak jestem pod samochodem i włącze na 4 kola to przedni wał nie kręci sie jest opór z tylnym a jak wyłacze 4x4 to wał przód chodzi lużno |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:29
|
|
|
Tak jak mówiłem. Jeśli zaczyna migać - napęd masz taki jaki przed. To ważna informacja, żebyś się bardzo nie stresował sytuacją
Wyżej w moim poście masz opisy błędów. Gdzieś w dokumentacji na manual.pajero4x4.ru do każdego błędu jest ścieżka diagnostyki. Jak znajdę to dam Ci linka - ale lepiej szukaj sam
Więcej na tą chwilę nie pomogę, bo sam póki co do tego etapu doszedłem. Tyle, że mi środkowa kontrolka zaczyna migać po dłuuugiej jeździe. |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:24
|
|
|
Dziękuje za twoją pomoc jak odpiełem kleme i załączyłem 4x4 to wyskoczył jeden błąd i tu musze szukac jest to bład 33 ale nie wiem co on oznacza może któryś z kolegów coś wie na ten temat? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:26
|
|
|
Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dziakoni
Forumowicz

Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Oława
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:56
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h. |
Wszystkie przewody gumowe wężyki sprawdziłem są podpięte, siłownik nie zapina jak to sprawdzić i te elektrozawory jak sprawdzić prosze o pomoc |
|
|
|
 |
|