Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4
Autor Wiadomość
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 20-05-2013, 22:13   [3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4

Na początku chce się przywitać. Zakupiłem Pajero DID 2000rok z silnikiem 3.2 i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła . Szumienie dochodzi z reduktora chyba jakaś pąpka lecz jak odłącze przewód nie ma tam żadnego powietrza czy dobrze rozumiem koło reduktora jest pompka czy to coś zupełnie innego. na co mam zwrucić uwagę proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez dziakoni 21-05-2013, 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-05-2013, 22:59   

Trzeba zaczac od sprawdzenia elektrozaworkow, przewaznie co jakis czas trzeba je wymienic.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 20-05-2013, 23:12   elektrozawory

Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 00:55   

Cytat:
i tu mam problem przy załanczaniu napędu na 4 słysze jak coś szumi pod spodem autka kontrolki zapalają sie na zielono lecz po przejechaniu powyżej 15 km na godzine kontrolki gasna i brak jest napędu na 4 koła .


Gasną - znaczy zapala się środkowa pomarańczowa i miga ? Czy aby na pewno tracisz napęd na 4 koła, czy tylko nie świecą kontrolki, bo to nie jest równoznaczne ?
Napędy zapewne dalej masz.

Pod spodem to co szumi przy przełączaniu napędów to silniczek. Bardzo dobry objaw, że szumi - znaczy przełączanie działa.

Cytat:
Ok rozumiem lecz czy mozesz mi powiedzieć czy z urządzenia co jest przy reduktorze co brzęczy jak przełancza sie na 4 koła powinno iść powietrze czy nie

Nie. To jest elektryczny silnik. A wężyk który tam zapewne widziałeś, to tylko odpowietrzenie.


Zawsze możesz zrobić diagnostykę i odczytać błędy skrzyni rozdzielczej. Jak ?
Pod kierownicą, po prawej stronie masz złącze diagnostyczne. Zwierasz pin 1 i 4 przełączasz stacyjkę na zapłon i patrzysz na środkową pomarańczową kontrolkę na wskaźniku napędów. Długie błyski to dziesiątki, krótkie to jedności.

Poniżej tabela z opisami:

http://obrazki.elektroda...._1369090330.jpg
http://obrazki.elektroda...._1369090332.jpg

A tu może znajdziesz coś przydatnego: manual.pajero4x4.ru

Powodzenia.
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 07:52   

Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty.
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-05-2013, 08:35   

Musisz sprawdzić elektrozawory, jak otworzysz maskę są po prawej stronie, pod filtrem powietrza. Sprawdź czy są podpięte przewody gumowe i sprawdź podłączenie elektryczne.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 09:22   

dziakoni napisał/a:
Kurcza czortunio o taką odpowiedż mi chodziło bardzo dziękuję będe dziś testować ale właśnie żadna kontrolka środkowa mi się nie zapala wogóle nie zapala mi się tylko te 4 koła zielone, a napędu napewno nie mam i myśle że reduktor też się nie załancza ponieważ nie widze (czuje) aby miał większą moc a wyższe obroty.


Jeśli już zgasną Cie zielone koła, to nic nie przełączysz. Ale po "zgaśnięciu kół", powinien zachować pozycję skrzyni rozdzielczej jak przed. No ale to tylko taka dygresja :P
 
 
wojtas gst 
Forumowicz

Auto: Eclipse GST 92' USA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2013, 09:57   

dziakoni, popraw tytuł tematu, bo razi w oczy..
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 16:06   

Więc po zwarciu 1 i 4 wtyku nic się nie dzieje sprawdze kontrolke może przepalona
Ok kontrolka wymieniona lecz zapala się tylko dolna a środkowa nie,niema nawet jak bo do niej nie dochodzi zadna lampka a jak włacze zapłon to po ok 2 sekundach gasną zielone i ta pomarańczowa kontrolka na tylnym napędzie i nic nie miga prosze co mogę jeszcze sprawdzić
Ostatnio zmieniony przez dziakoni 21-05-2013, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 16:24   

środkowa pomaranczowa kontrolka dyferencjału nie miga ? A w ogóle Ci się świeci kiedykolwiek (po przełączeniu na 4HLC, 4LLc) ?
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 16:31   

tak środkowa wogóle nie świeci nigdy

[ Dodano: 21-05-2013, 16:43 ]
Przepraszam moja wina już znalazłem odpowiedzialną kontrolke za środkowe światełko i podaje kody błedów 25 ,33, 41
Jednak chyba załącza na 4 koła bo jak jestem pod samochodem i włącze na 4 kola to przedni wał nie kręci sie jest opór z tylnym a jak wyłacze 4x4 to wał przód chodzi lużno
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-05-2013, 20:29   

Tak jak mówiłem. Jeśli zaczyna migać - napęd masz taki jaki przed. To ważna informacja, żebyś się bardzo nie stresował sytuacją :)

Wyżej w moim poście masz opisy błędów. Gdzieś w dokumentacji na manual.pajero4x4.ru do każdego błędu jest ścieżka diagnostyki. Jak znajdę to dam Ci linka - ale lepiej szukaj sam :)

Więcej na tą chwilę nie pomogę, bo sam póki co do tego etapu doszedłem. Tyle, że mi środkowa kontrolka zaczyna migać po dłuuugiej jeździe.
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 21:24   

Dziękuje za twoją pomoc jak odpiełem kleme i załączyłem 4x4 to wyskoczył jeden błąd i tu musze szukac jest to bład 33 ale nie wiem co on oznacza może któryś z kolegów coś wie na ten temat?
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-05-2013, 21:26   

Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 21-05-2013, 21:56   

zbyszekm2 napisał/a:
Zawsze jest tak, ze jak nie działają poprawnie zaworki, albo odpięte jest podciśnienie, albo siłownik nie zapina, to napęd zawsze jest na 4h.


Wszystkie przewody gumowe wężyki sprawdziłem są podpięte, siłownik nie zapina jak to sprawdzić i te elektrozawory jak sprawdzić prosze o pomoc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.