Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie
Autor Wiadomość
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 21-05-2013, 19:47   [CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie

Witam
W moim Lancerku 2.0 benzyna z 2008 roku od kilku miesiecy zauważyłem średnio o 2 litry na 100km większe spalanie, to nie jest raczej normalne i nie jest to związane z używaniem AC. Przy naprawdę spokojnej jeździe (max 120km/h) na odcicnku 50km ciężko mi wogóle zejść poniżej 10l/100km.
Przebieg jaki jest około 75k więc nie jest to dużo, wymiany oluju robione regularnie.
Zanim udam się gdzieś do mechanika chciałbym Was zapytać co może być przyczyną takiego zachowania, może istnieje sposób na poprawienie czegoś w garażu własnoręcznie.

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-05-2013, 20:44   

Hej :)
1) niedopompowane koło
2) szemranej jakości paliwo
3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca.
4) Coś się w kompie poprzestawiało

1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia!
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2013, 20:48   

Zapieczony zacisk hamulcowy, klocek cały czas ociera o tarczę, generując opory toczenia. Łatwe do sprawdzenia po jeździe i delikatnym hamowaniu felga nie powinna być mocno ciepła. Przeważnie występuje w tylnych hamulcach, ze względu na ich rzadsze używanie.
U mnie generowało wyraźnie większe spalanie, a felga po parokilometrowej jeździe była gorąca. Klocki do wyrzucenia :)
 
 
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 21-05-2013, 20:53   

RalfPi napisał/a:
Hej :)
1) niedopompowane koło


2,2
Cytat:

2) szemranej jakości paliwo


orlen na zmianę z innymi stacjami
Cytat:

3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca.


alusy w normalnej temperaturze
Cytat:

4) Coś się w kompie poprzestawiało

?
Cytat:

1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia!


znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 21-05-2013, 21:10   

Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 21-05-2013, 21:50   

Trik napisał/a:
Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech?


Tak, dwa lata temu ale co jakis czas go odkurzam
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-05-2013, 21:51   

leszekny napisał/a:
znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?


Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ??
_________________
 
 
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 21-05-2013, 22:03   

Lucas123w napisał/a:
leszekny napisał/a:
znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania?


Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ??


Tego nie zauwazylem, dodam ze mam automat
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-05-2013, 22:11   

To takie pytanie jakie filtry wymieniałeś, świece itp. ?
Czasami takie pierdoły potrafią zwiększyć spalanie.
_________________
 
 
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 21-05-2013, 22:47   

Lucas123w napisał/a:

Olej i filtr oleju wymieniony w styczniu, powietrza sprawdziłem i odkurzylem dodatkowo kilka dni temu, paliwa nie zmienialem
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 22-05-2013, 09:25   

Może siadł któryś z czujników (a jest ich trochę) i podaje złe dane do komputera ?
Ale to już raczej w swoim zakresie nie do zlokalizowania.
_________________

 
 
 
Silverrr 
Mitsumaniak
Jackdaw


Auto: Lancer SB 2008 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 415
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-05-2013, 21:09   

Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:
_________________
Zwycięzca konkursu "Parkowanie L200 na kopertę" - VIII Zlot Mitsumaniaków - Wilkasy 2010. 24 sekundy :D
 
 
 
leszekny 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 22-05-2013, 21:21   

Silverrr napisał/a:
Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:


Ja robie trase 50 km srednio 45-50 minut, a to nie jet jakas szybka jazda. Kiedys spalanie mialem na tej trasie 8 do 8,5l/ na 100km. Teraz ciezko mi zejsc ponizej 10 wiec cos jest nie tak. Jutro zainwestuje w nowy filtr powietrza, moze sie poprawi
_________________
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
 
 
jaca87 
Forumowicz


Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 130
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2013, 23:26   

Silverrr napisał/a:
Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania :mrgreen:


Jak już mówimy o minimum to, ja na trasie Gliwice - Katowice A4 (jeżdżę codziennie do pracy) jazda max. eco czyli 80-90 km/h daje spalanie 6.4 z tempomatem ustawionym na 90 km/h - 7 l/100km.

Generalnie zawsze z tempomatem mam około 0.5l większe spalanie.

Gwarantuje ci jak byś tą samą trasę jechał 70km/h to spalanie było by -10% więc 90 km/h nie jest najbardziej oszczędną wersją ale ma najlepszy stosunek prędkość/spalania. Przy 140 robi się okolica 9 a nawet ponad więc różnica jest ogromna.
 
 
$iwy 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,5 invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: 22-05-2013, 23:42   

Radziłbym jeszcze raz sprawdzić hamulce. Gorąca felga to już efekt krańcowy. Proponowałbym sprawdzić (dotknąć) temperaturę piasty, która przy normalnej jeździe nie powinna parzyć i być podobna na kołach jednej osi. Ja właśnie walczę z lewym tyłem , który mi się ponadprzeciętnie grzeje i jest to odczuwalne na spalaniu i minimalnie odczuwalne przy przyspieszaniu. Podejrzewam przycinający się tłoczek w zacisku (bębny na pewno są w porządku). Ktoś wcześniej wymieniał klocki hamulcowe - czy na pewno pomogło ?
_________________
xxx
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.