[CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 21-05-2013, 19:47 [CY4A 2.0] Zbyt duże spalanie
|
|
|
Witam
W moim Lancerku 2.0 benzyna z 2008 roku od kilku miesiecy zauważyłem średnio o 2 litry na 100km większe spalanie, to nie jest raczej normalne i nie jest to związane z używaniem AC. Przy naprawdę spokojnej jeździe (max 120km/h) na odcicnku 50km ciężko mi wogóle zejść poniżej 10l/100km.
Przebieg jaki jest około 75k więc nie jest to dużo, wymiany oluju robione regularnie.
Zanim udam się gdzieś do mechanika chciałbym Was zapytać co może być przyczyną takiego zachowania, może istnieje sposób na poprawienie czegoś w garażu własnoręcznie.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:44
|
|
|
Hej
1) niedopompowane koło
2) szemranej jakości paliwo
3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca.
4) Coś się w kompie poprzestawiało
1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:48
|
|
|
Zapieczony zacisk hamulcowy, klocek cały czas ociera o tarczę, generując opory toczenia. Łatwe do sprawdzenia po jeździe i delikatnym hamowaniu felga nie powinna być mocno ciepła. Przeważnie występuje w tylnych hamulcach, ze względu na ich rzadsze używanie.
U mnie generowało wyraźnie większe spalanie, a felga po parokilometrowej jeździe była gorąca. Klocki do wyrzucenia |
|
|
|
 |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 21-05-2013, 20:53
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Hej
1) niedopompowane koło |
2,2
Cytat: |
2) szemranej jakości paliwo |
orlen na zmianę z innymi stacjami
Cytat: |
3) Zaciśnięta któraś ze szczęk od hamulca. |
alusy w normalnej temperaturze
Cytat: |
4) Coś się w kompie poprzestawiało |
?
Cytat: |
1,2,3 w mojej opinii bardzo prawdopodobne.
Pozdrowienia! |
znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania? |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:10
|
|
|
Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech? |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:50
|
|
|
Trik napisał/a: | Filtr powietrza wymieniałeś? Może auto ma za mały oddech? |
Tak, dwa lata temu ale co jakis czas go odkurzam |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21-05-2013, 21:51
|
|
|
leszekny napisał/a: | znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania? |
Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ?? |
_________________  |
|
|
|
 |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 21-05-2013, 22:03
|
|
|
Lucas123w napisał/a: | leszekny napisał/a: | znajomy mi coś wspominał o przepływomierzu, czy to może być powodem zwiekszonego spalania? |
Szarpie przy przyspieszaniu, zmianie biegu wystepuje ?? |
Tego nie zauwazylem, dodam ze mam automat |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 21-05-2013, 22:11
|
|
|
To takie pytanie jakie filtry wymieniałeś, świece itp. ?
Czasami takie pierdoły potrafią zwiększyć spalanie. |
_________________  |
|
|
|
 |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 21-05-2013, 22:47
|
|
|
Olej i filtr oleju wymieniony w styczniu, powietrza sprawdziłem i odkurzylem dodatkowo kilka dni temu, paliwa nie zmienialem |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 22-05-2013, 09:25
|
|
|
Może siadł któryś z czujników (a jest ich trochę) i podaje złe dane do komputera ?
Ale to już raczej w swoim zakresie nie do zlokalizowania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Silverrr
Mitsumaniak Jackdaw

Auto: Lancer SB 2008 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 415 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 22-05-2013, 21:09
|
|
|
Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania |
_________________ Zwycięzca konkursu "Parkowanie L200 na kopertę" - VIII Zlot Mitsumaniaków - Wilkasy 2010. 24 sekundy
 |
|
|
|
 |
leszekny
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Lezajsk
|
Wysłany: 22-05-2013, 21:21
|
|
|
Silverrr napisał/a: | Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania |
Ja robie trase 50 km srednio 45-50 minut, a to nie jet jakas szybka jazda. Kiedys spalanie mialem na tej trasie 8 do 8,5l/ na 100km. Teraz ciezko mi zejsc ponizej 10 wiec cos jest nie tak. Jutro zainwestuje w nowy filtr powietrza, moze sie poprawi |
_________________ Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze |
|
|
|
 |
jaca87
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2013 Posty: 130 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22-05-2013, 23:26
|
|
|
Silverrr napisał/a: | Nie wiem czy mój post coś Ci pomoże, ponieważ mam 1.8, ale najwyższa granica niższego spalania jest przy około 90km/h i wynosi wtedy około 7l/100. 1, 2 stuknięcia tempomatem wyżej i zaczyna ciągnąć ciut więcej. Przy 120 być może już ssie te 9-10. Jeżdżę tak codziennie obwodnicą Trójmiejską, dlatego mam wybadane granice spalania |
Jak już mówimy o minimum to, ja na trasie Gliwice - Katowice A4 (jeżdżę codziennie do pracy) jazda max. eco czyli 80-90 km/h daje spalanie 6.4 z tempomatem ustawionym na 90 km/h - 7 l/100km.
Generalnie zawsze z tempomatem mam około 0.5l większe spalanie.
Gwarantuje ci jak byś tą samą trasę jechał 70km/h to spalanie było by -10% więc 90 km/h nie jest najbardziej oszczędną wersją ale ma najlepszy stosunek prędkość/spalania. Przy 140 robi się okolica 9 a nawet ponad więc różnica jest ogromna. |
|
|
|
 |
$iwy
Forumowicz

Auto: Lancer 1,5 invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 179 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-05-2013, 23:42
|
|
|
Radziłbym jeszcze raz sprawdzić hamulce. Gorąca felga to już efekt krańcowy. Proponowałbym sprawdzić (dotknąć) temperaturę piasty, która przy normalnej jeździe nie powinna parzyć i być podobna na kołach jednej osi. Ja właśnie walczę z lewym tyłem , który mi się ponadprzeciętnie grzeje i jest to odczuwalne na spalaniu i minimalnie odczuwalne przy przyspieszaniu. Podejrzewam przycinający się tłoczek w zacisku (bębny na pewno są w porządku). Ktoś wcześniej wymieniał klocki hamulcowe - czy na pewno pomogło ? |
_________________ xxx
 |
|
|
|
 |
|