Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 6A13 - rozbiórka na części
Autor Wiadomość
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 20-05-2013, 10:19   Silnik 6A13 - rozbiórka na części

Niedługo będę rozbierał silnik 6a13 na części pierwsze, więc mam pytanie czy ktoś jest zainteresowany fotorelacją, ewentualne uwagi, komentarze i krytyka mile widziana. Czekam na odpowiedzi. Jeśli nie będzie zainteresowania proszę moderatora o zamknięcie tematu.

Wczoraj zajechał
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 20-05-2013, 17:25   

ja jestem mega ciekawy!!

na początek chętnie bym zobaczył foto z miarką przy kanałach ssących i wydechowych,

rozbierasz i składasz na "nowo" czy na czesci??
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 20-05-2013, 21:41   

Zacznę prawdopodobnie w następny weekend bo muszę opróżnić garaż z resztek od vrki po za tym teraz mamy tu długi weekend więc raczej nie będę siedział w domu.

Cytat:
rozbierasz i składasz na "nowo" czy na czesci??

Rozłożę zobaczę co padło (prawdopodobnie uszczelki pod głowicami - więc dam do szlifowania) i złożę. Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie, planuję też pomalować jak będzie czas jeśli nie to dokładne czyszczenie mnie czeka.

Liczę na pomoc znawców lub mechaników, chociaż widzę że jest małe zainteresowanie tematem :(
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-05-2013, 07:49   

jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 22-05-2013, 00:20   

MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)
Kris ja jestem bardzo ciekawy fotorelacji bo napewno przyda mi sie bardzo :)
Za jakis czas moge Ci pomoc z prowadzeniu tej fotorelacji hehe
Pozdrawiam
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 22-05-2013, 12:23   

white90 napisał/a:
MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)


Nie no to ja potrzebuję silnika z wiązką i komputerem żeby zrobić VR2 z mojego V6
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
Ostatnio zmieniony przez MKV 22-05-2013, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 22-05-2013, 15:56   

Może mi się wydawać ale jeśli masz V6 to instalacja w TT może sie różnić minimalnie albo wcale
tzn wystarczy że będziesz mieć ECU z TT i silnik powinien zagrać ;)
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 22-05-2013, 21:50   

Cytat:
na początek chętnie bym zobaczył foto z miarką przy kanałach ssących i wydechowych,

Fotki już nie długo

MKV napisał/a:
white90 napisał/a:
MKV napisał/a:
jkrzysztof80 napisał/a:
Mam nadzieję że komuś się przyda V6 z vrki po remoncie


6A13TT z wiązką i komputerem czy sam silnik ?


Z tego co wiem to sam silnik :)
wiązka, komputer itd idzie z silnikiem z Krisowej VR'ki ;)


Nie no to ja potrzebuję silnika z wiązką i komputerem żeby zrobić VR2 z mojego V6

Silnik bez wiązki ale ECU gdzieś tam mam także dorzucić mogę
a rozpiska pinów w VR jest tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68498
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-05-2013, 09:37   

white90, wydaje Ci się - różni się wieloma szczegółami - oczywiście można zbudować wiązkę na podstawie wiązki z n/a, ale po co jak są gotowe fabryczne. Do zmiany/pociągnięcia na oko ok. 20 kabli......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 23-05-2013, 09:53   

Bartek, łatwiej pociągnąć przewody czy lepiej zmienić okablowanie?
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-05-2013, 21:28   

Wg mnie lepiej zmienić na oryginał, rzeźba we wiązkach to ostateczność, gdy nie masz innego wyjścia.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 03-06-2013, 22:02   

Ok powoli zaczynam zabawę :D

fiole1, kilka fotek dla ciebie



Jak coś jeszcze chcesz z miarką to pisz
Mocowanie kanałów wydechowych jest na 7 śrubach 14mm z obu stron 4 na dole i 3 na górze

dla potwierdzenia :)


tyle na dziś
Jeśli ktoś potrzebuje dokładniejsze foto niech pisze.
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 04-06-2013, 10:32   

wymiary silnika, zewnętrzne, czasem ktoś chce gdzie go włożyć a nie wie czy starczy miejsca, zaraz poszukam przykładowe foto
 
 
jkrzysztof80 
Forumowicz
vrmaniak


Auto: Białe i czerwone
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 1127
Skąd: UK, West Midlands
Wysłany: 04-06-2013, 20:21   

Tutaj są wymiary bez turbin oczywiście
Wysokość 60 cm do korka wlewu oleju

szerokość 62 cm do najdalej wystających brzegów rozrządu

i długość 60 cm od mocowania do wystającego termostatu

Dla tych którzy szukają numerów silnika są od strony łączenia silnika ze skrzynią


Dziś zabrałem się za ściąganie pokryw zaworów
najpierw przednia

oto śruby wystarczy klucz 10mm
najdłuższą zaznaczyłem na czarno
najkrótsze na niebiesko
i pozostałe na czerwono
śruby mają gumowe podkładki do uszczelnienia


po zdjęciu pokrywy





oraz tylna
wbrew pozorom jest troszkę inaczej
czarna ma tą samą długość co z przodu
czerwone są te same co z przodu
a na żółto zaznaczyłem średniej długości śrubę



oczywiście nie można zapomnieć o plastikowej pokrywie rozrządu 3 tej samej długości śrubki (ponieważ przedniej pokrywy rozrządu nie było wydaje mi się że jest podobnie)






Jeśli ktoś potrzebuje żeby coś jeszcze zmierzyć niech da znać.
Mam nadzieję że nie zanudziłem - śrubka po śrubce :mrgreen:
_________________
LEGNUM VR4 2009-2013
FOCUS MK2 2013-?
3000GT 2013-?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.