Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa
Autor Wiadomość
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2013, 08:50   czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa

Mam taki drobny problem: w moim Colt CJ1A obrotomierz raz działa, raz nie działa. Co może być przyczyną? Czy w silniku jest jakiś czujnik, który powinienem przeczyścić/wymienić? Czy to raczej pada obrotomierz i konieczna będzie podmiana liczników?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 25-04-2013, 19:38   

U ojca w corolli po puknięciu w licznik lub zwiększeniu obrotów zaczyna działać , czyściłem styki trochę pomogło ale jeszcze się zawiesza prawdopodobnie elektromagnes od wskazówki .
W colcie myślę że nie ma styku albo przy zegarach albo przy silniku , jak wyjmowałem zegary to połączenie niezbyt mi sie podobało - jest z tyłu i samoczynnie się łączy przy montażu zegarów .
_________________

 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2013, 18:25   

a w silniku gdzie szukać kabla/wtyczki?
 
 
leebailong 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ4A 1996 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 19
Skąd: Police
Wysłany: 15-05-2013, 19:07   

Witam.
Mam troche inny problem, ale mysle ze mozna to podciagnac. Mianowicie, gdy wyjezdzam rano autem z zegarami jest wszystko wporzadku, natomiast gdy zostawie auto na parkingu i postoi w sloncu przestaje dzialac predkosciomierz, obrotomierz i wskaznik km. Gdy auto ostygnie (czasami moze to troche potrwac) wszystko wraca do normy. Macie pomysl na to co moze sie dziac?
Pozdrawiam.
 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2013, 16:20   

No i przestrzeliłem. Byłem u dwóch mechaników. Jeden powiedział, że jego komputer nic nie znajduje i trzeba się podpiąć pod lepszy a drugi, że to na 100% uszkodzenie mechaniczne zegarów. Więc kupiłem zegary. Masakra. Mam teraz dwa liczniki z różnymi przebiegami a obrotomierz nie działa.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 23-05-2013, 18:14   

Ściągnij z forum serwisówkę powinno tam być opisane gdzie jest czujnik .
_________________

 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2013, 18:46   

Jaką serwisówkę? Gdzie mogę znaleźć?

[ Dodano: 23-05-2013, 19:22 ]
znalazłem w historii, że w innych coltach czujnik obrotów był dołączony do cewki zapłonowej ...
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 24-05-2013, 16:36   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445

Krzyzak - znajdź jego profil i napisz , sporo wie o mitsu .
Na szybko sprawdzałem w serwisówce i coś jest w pliku 16 pdf , wyjście na tachometer (obrotomierz) w aparacie zapłonowym .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2013, 22:37   

pierwsze pytania to czy masz aparat zapłonowy czy może już fajkocewki
masz 16v czy 12v?
 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2013, 08:05   

1300 82KM 16V
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-05-2013, 08:45   

a możesz wkleić zdjęcie silnika? - bo wydaje mi się, że 82KM miały już fajkocewki i odczytywały obroty z czujnika wału
ja bym szukał jakiegoś uszkodzenia w kablach
skoro silnik działa, to sam czujnik wału musi być sprawny - inaczej by nie odpalił
skoro drugi obrotomierz ma te same objawy, to na wg mnie będzie gdzieś uszkodzony jakiś przewód elektryczny
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 28-05-2013, 11:06   

A może na wzmacniaczu zapłonu?Powodzenia.
_________________
161261
 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2013, 18:43   

Panowie - kaplica. Nie wiem co jest grane. Dziś nie mogłem go uruchomić. Tak jakby akumulator się rozładował ale lekkie napięcie było - diody się świeciły, dmuchawa lekko pracowała. Ładuję teraz aku. Ładowarka pokazuje, że jest rozładowany. To dziwne - już parę razy tak miałem. Może elektronika siada. Czyściłem wcześniej śrubę ujemną do aku - i na jakiś czas pomogło - dziwna sprawa. Dziś rozrusznik nie dawał rady kręcić a w środku było słychać głośnie pukanie przy włączeniu zapłonu.

W każdym razie mam nadzieję, że jak naładuje aku odpali.

A co do obrotomierza - linki ze zdjeciami poniżej. Gdzie szukać usterki?
http://imageshack.us/phot...0529173006.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529173003.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529173001.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529172958.jpg/
http://imageshack.us/phot...0529172954.jpg/

Może te anomalie są ze sobą powiązane?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-05-2013, 00:14   

no teraz wiadomo, że masz fajkocewki, więc obrotomierz jest na 100% sterowany przez ECU z pomocą czujnika wału
nie wiązałbym rozładowania akumulatora z problemem z obrotomierzem, ale raczej widać, że masz coś nie halo w instalacji elektrycznej i tu - jak pisałem - szukałbym problemu
 
 
pkret 
Nowy Forumowicz
a new one

Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2013, 14:52   

Nie jestem ekspertem - chociaz napisz, w ktore czesci silnika szukac?
Akulmulator sie rozladowuje co jakis czas chyba z uwagi na sposb eksploatacji samochodu - 5-10 km dziennie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.