czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa |
Autor |
Wiadomość |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2013, 08:50 czujnik obrotomierza? obrotomierz raz działa, raz nie działa
|
|
|
Mam taki drobny problem: w moim Colt CJ1A obrotomierz raz działa, raz nie działa. Co może być przyczyną? Czy w silniku jest jakiś czujnik, który powinienem przeczyścić/wymienić? Czy to raczej pada obrotomierz i konieczna będzie podmiana liczników? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 25-04-2013, 19:38
|
|
|
U ojca w corolli po puknięciu w licznik lub zwiększeniu obrotów zaczyna działać , czyściłem styki trochę pomogło ale jeszcze się zawiesza prawdopodobnie elektromagnes od wskazówki .
W colcie myślę że nie ma styku albo przy zegarach albo przy silniku , jak wyjmowałem zegary to połączenie niezbyt mi sie podobało - jest z tyłu i samoczynnie się łączy przy montażu zegarów . |
_________________
 |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2013, 18:25
|
|
|
a w silniku gdzie szukać kabla/wtyczki? |
|
|
|
 |
leebailong
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ4A 1996 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 19 Skąd: Police
|
Wysłany: 15-05-2013, 19:07
|
|
|
Witam.
Mam troche inny problem, ale mysle ze mozna to podciagnac. Mianowicie, gdy wyjezdzam rano autem z zegarami jest wszystko wporzadku, natomiast gdy zostawie auto na parkingu i postoi w sloncu przestaje dzialac predkosciomierz, obrotomierz i wskaznik km. Gdy auto ostygnie (czasami moze to troche potrwac) wszystko wraca do normy. Macie pomysl na to co moze sie dziac?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2013, 16:20
|
|
|
No i przestrzeliłem. Byłem u dwóch mechaników. Jeden powiedział, że jego komputer nic nie znajduje i trzeba się podpiąć pod lepszy a drugi, że to na 100% uszkodzenie mechaniczne zegarów. Więc kupiłem zegary. Masakra. Mam teraz dwa liczniki z różnymi przebiegami a obrotomierz nie działa. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 23-05-2013, 18:14
|
|
|
Ściągnij z forum serwisówkę powinno tam być opisane gdzie jest czujnik . |
_________________
 |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2013, 18:46
|
|
|
Jaką serwisówkę? Gdzie mogę znaleźć?
[ Dodano: 23-05-2013, 19:22 ]
znalazłem w historii, że w innych coltach czujnik obrotów był dołączony do cewki zapłonowej ... |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 24-05-2013, 16:36
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445
Krzyzak - znajdź jego profil i napisz , sporo wie o mitsu .
Na szybko sprawdzałem w serwisówce i coś jest w pliku 16 pdf , wyjście na tachometer (obrotomierz) w aparacie zapłonowym . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-05-2013, 22:37
|
|
|
pierwsze pytania to czy masz aparat zapłonowy czy może już fajkocewki
masz 16v czy 12v? |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2013, 08:05
|
|
|
1300 82KM 16V |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-05-2013, 08:45
|
|
|
a możesz wkleić zdjęcie silnika? - bo wydaje mi się, że 82KM miały już fajkocewki i odczytywały obroty z czujnika wału
ja bym szukał jakiegoś uszkodzenia w kablach
skoro silnik działa, to sam czujnik wału musi być sprawny - inaczej by nie odpalił
skoro drugi obrotomierz ma te same objawy, to na wg mnie będzie gdzieś uszkodzony jakiś przewód elektryczny |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-05-2013, 11:06
|
|
|
A może na wzmacniaczu zapłonu?Powodzenia. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2013, 00:14
|
|
|
no teraz wiadomo, że masz fajkocewki, więc obrotomierz jest na 100% sterowany przez ECU z pomocą czujnika wału
nie wiązałbym rozładowania akumulatora z problemem z obrotomierzem, ale raczej widać, że masz coś nie halo w instalacji elektrycznej i tu - jak pisałem - szukałbym problemu |
|
|
|
 |
pkret
Nowy Forumowicz a new one
Auto: COLT V 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2013, 14:52
|
|
|
Nie jestem ekspertem - chociaz napisz, w ktore czesci silnika szukac?
Akulmulator sie rozladowuje co jakis czas chyba z uwagi na sposb eksploatacji samochodu - 5-10 km dziennie. |
|
|
|
 |
|