Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wentylatora chłodnicy na elektryczny
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 01-06-2013, 08:21   Wymiana wentylatora chłodnicy na elektryczny

Czy ktoś przerabiał temat wymiany wiatraka chłodnicy z wiskozy na elektryczny ?? Czy wiatrak kieruje powietrze na chłodnicę czy też "ssie" od chłodnicy w Miśku II ??
Szukam też gotowca wymiarów,średnic, przewodów/węży układu chłodniczego->> niby mogę zmierzyć ale kto wie czy są one aby oryginalnymi wymiarami :mrgreen:
Czemu o to pytam-->> znajomy w Patrolu (silnik Hemi 6L) zamienił wiskozę na elektryczny i spalanie spadło Mu o 1-2 litry :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 12:41   

jawaldek napisał/a:
znajomy w Patrolu (silnik Hemi 6L) zamienił wiskozę na elektryczny i spalanie spadło Mu o 1-2 litry


Może miał popsute wisko i wiatrak kręcił cały czas ?? Jeździł na niedogrzanym silniku .

[ Dodano: 01-06-2013, 12:45 ]
jawaldek napisał/a:
Czy wiatrak kieruje powietrze na chłodnicę czy też "ssie" od chłodnicy w Miśku II ??


Hm.. jeżeli kolejność masz chłodnica- wiatrak- silnik , to zawsze ssie od chłodnicy .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-06-2013, 16:23   

PiotrKw napisał/a:
Może miał popsute wisko i wiatrak kręcił cały czas ?? Jeździł na niedogrzanym silniku .
być może, ale przecież i tak wiatrak kręci się nawet na zimnym czyli tak jak by dodatkową pracę silnik wykonuje. Zdecydowanie większą jak wiskoza załączy. Gorzej jak nie mamy świadomości czy wiskoza prawidłowo pracuje, a Miski nie lubią przegrzania oj nie lubią. Jeśli zamontuje się dwa wiatraki to nawet gdy jeden siądzie drugi będzie pracował. Jak wygląda sprawa wiatraka w nowszych modelach ?? Wiskoza czy wiatrak elektryczny jest zamontowany ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 02-06-2013, 16:38   

W III jest wiskoza. Co do dodatkowej pracy to jest pomijalnie mała , w stosunku do mocy silnika . A juz na pewno nie taka by zaoszczędzić na niej 1-2 litry . A po drugie bilans się gdzieś i tak musi zamknąć , trzeba wyprodukować więcej prądu i obciążyć alternator aby napędzić wiatrak elektrycznie . A po drodze są straty , to już lepiej bezpośrednio mechanicznie .
Upatrywał bym tu jedynie szybszego nagrzewania silnika .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-06-2013, 16:48   

PiotrKw napisał/a:
Upatrywał bym tu jedynie szybszego nagrzewania silnika .
no to jest fakt.
PiotrKw napisał/a:
trzeba wyprodukować więcej prądu i obciążyć alternator aby napędzić wiatrak elektrycznie
jest chwilowe na potrzeby schłodzenia silnika. Może kombinuje jak koń pod górę chcąc poprawiać fabrykę ale mam obawy przed awarią wiskozy którą chyba ??? praktycznie bez nagrzania silnika nie można sprawdzić czy działa czy nie ?? a nie chciał bym być zaskoczony ileś tam kilometrów od warsztatu w którym raczej wiskozy mieć nie będą mieli, a silnik/wiatrak zawsze jakiś się dopasuje.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 02-06-2013, 23:53   

jawaldek napisał/a:
(...)
a nie chciał bym być zaskoczony ileś tam kilometrów od warsztatu w którym raczej wiskozy mieć nie będą mieli, a silnik/wiatrak zawsze jakiś się dopasuje.


A, tutaj też dzisiaj nadajesz ;)

Ogólna zasada w sprzęgłach wiskotycznych (czyli m.in. sprzęgła "dopędzające" tył auta - np. Freelander, wiskoza w wentylatorach, itp) jest taka, że jak olej się zdegraduje, to "skleja" wiskozę, więc w przypadku wentylatora chodzi on też na zimnym silniku, zaś w przypadku Freelandera wiskoza spina przód z tyłem, stwarzając duży problem przy skręcaniu "na czarnym".

Czyli wentylator zepsuje się na [stałą pracę] a nie [brak pracy] ;)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 02-06-2013, 23:59   

No przecież tak, jakie to proste :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 03-06-2013, 10:47   

Podobno olej w wiskozie można wymieniać. Być może przedłuża to jej żywotność.. :?:
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 03-06-2013, 12:47   

piotr277 napisał/a:
Podobno olej w wiskozie można wymieniać. Być może przedłuża to jej żywotność.. :?:


Można. Tylko tyle, że jest dużo olejów do różnych typów wiskoz.
Firmy raczej nie udostępniają ani danych o rodzaju oleju, ani danych o ilości oleju.

W przypadku wentylatora nie jest to zbyt istotne, jednak dla sprzęgła międzyosiowego ilość i rodzaj oleju jest krytyczny - olej musi być wlany z dokładnością iście aptekarską. Zbyt mała ilość oleju nie będzie wystarczająco przenosić momentu obrotowego i będzie się nadmiernie grzać, doprowadzając do uszkodzenia tarczek, natomiast zbyt duża ilość będzie niepotrzebnie spinać mosty, doprowadzając do uszkodzenia napędu.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
masonry 
Forumowicz

Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Nowe Warpno
Wysłany: 03-06-2013, 21:59   

Ja tutaj tylko dodam że działający ciągle wentylator chłodnicy nie powoduje niedogrzania silnika.
Za temperaturę silnika odpowiedzialny jest termostat, jeżeli silnik nie osiąga właściwej temperatury to znak że termostat jest ciągle uchylony i należy go wymienić.
Moc potrzebna do napędzenia tak dużego wentylatora jaki jest w miśku wcale nie jest mala, jednak nie przypuszczam że dałaby tak dużą oszczędność w spalaniu.
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 11-06-2013, 06:46   

Miałem w życiu kilka wynalazków, w tym Mercedesa 207 z silnikiem Forda 2.0 gdzie również padło sprzęgło wentylatora. Może wydawać się to śmieszne ale skubany pobierał tyle mocy że po zdjęciu z niego paska wyraźnie było czuć większą moc silnika. Zaraz zamontowałem wentylator elektryczny.
Co do temperatury to wzrosła ale zimą. Termostat owszem odcina chłodnicę ale sam przedmuch mroźnego powietrza przez powierzchnię silnika skutecznie go schładza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.