Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż!
Autor Wiadomość
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-06-2013, 12:49   [Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż!

Witam. Czy ktoś rozbierał w silniku DID 116KM turbinę żeby ruszyć łopatki? Może udzielić podpowiedzi? Jak to zacząć odkręcać? Od kolektora czy próbować rozpołowić obudowę?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 10-06-2013, 15:03   

Ja bym zaczął od demontażu z kolektora. Tak czy tak, jeśli chcesz ją czyścić to trzeba ją zdemontować. Ja robiłem to w turbinie z passata 110 kM i też ją wywlekałem. Mając ją na zewnątrz masz możliwość obejrzenia wszystkiego i sprawdzenia. Ja bym ją wyjmował zresztą tam chyba nie jest to zbyt skomplikowane.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-06-2013, 12:06   

no olejową rure od dołu odkręcić jest problem ja miałem lusterko i specjalny klucz szpilki od katalizatora mi się wykręciły wiec nie musiałem luzować. Niektórzy demontują katalizator żeby mieć dostęp. Ale w tym silniku nigdy nie widziałem jakoś poważnie zawalone łopatki to nie passat z pompowtryskiwaczami
 
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-06-2013, 13:13   

No i ja właśnie dzisiaj oceniłem tę turbinę u siebie. Ten czujnik ciśnienia po podłączeniu pod strzykawkę ładnie pociąga za to cięgno i wraca też ładnie w dużym zakresie więc na razie wykluczam turbinę i zostawię ją. Zaraz wymiana filtra paliwa i może olej i filtr oleju. Aha a ten wysięgnik, czujnik ciśnieniowy od turbiny po dodaniu gazu na włączonym silniku powinien chodzić góra/dół i pociągać za cięgno, które rusza łopatkami - chyba taka jest jego zasada działania?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 11-06-2013, 20:15   

Wyjecie turbo to dwie godzinki bez Demontażu niczego. Trzeba mieć klucze 10, 13 i płaskie do odkrecenia przewodów olejowych oraz wkrętak płaski do odkrecenia przewodów powietrznych. Problem jest tylko z jedną śróbę pod kolektorem bo kiepski dostęp ale idzie to zrobić, turbawkę rozbierać się w 10 min.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-06-2013, 21:16   

Student, Ty nie bądź taki cwany z tymi 2-ma godzinkami i mi lepiej powiedz. Czy bez kanału da się turbinkę wymontować. A i jakieś wskazówki jak i co czyścic
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-06-2013, 19:11   

Ja to zrobiłem bez kanału jest tylko mały problem ze śrubą pod trubiną idzie po mału ale jak ktoś cierpliwy to da radę , kanał za wiele nie pomaga bo dostęp do wszystkiego jest od góry a właściwie od lewego boku , zdemontować przewody powietrzne, odkręcić rzewód olejowych chyba 17 tka i potem na dole jest przewód olejowych chyba na 10/12 i trubina na trzy szpilki.
Na pierwszy raz trochę strasznie to wygląda ale idzie zrobić.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.