[Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż! |
Autor |
Wiadomość |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-06-2013, 12:49 [Cari 1.9DI-D] TURBO - łopatki w turbinie - demontaż!
|
|
|
Witam. Czy ktoś rozbierał w silniku DID 116KM turbinę żeby ruszyć łopatki? Może udzielić podpowiedzi? Jak to zacząć odkręcać? Od kolektora czy próbować rozpołowić obudowę? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 10-06-2013, 15:03
|
|
|
Ja bym zaczął od demontażu z kolektora. Tak czy tak, jeśli chcesz ją czyścić to trzeba ją zdemontować. Ja robiłem to w turbinie z passata 110 kM i też ją wywlekałem. Mając ją na zewnątrz masz możliwość obejrzenia wszystkiego i sprawdzenia. Ja bym ją wyjmował zresztą tam chyba nie jest to zbyt skomplikowane. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-06-2013, 12:06
|
|
|
no olejową rure od dołu odkręcić jest problem ja miałem lusterko i specjalny klucz szpilki od katalizatora mi się wykręciły wiec nie musiałem luzować. Niektórzy demontują katalizator żeby mieć dostęp. Ale w tym silniku nigdy nie widziałem jakoś poważnie zawalone łopatki to nie passat z pompowtryskiwaczami |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-06-2013, 13:13
|
|
|
No i ja właśnie dzisiaj oceniłem tę turbinę u siebie. Ten czujnik ciśnienia po podłączeniu pod strzykawkę ładnie pociąga za to cięgno i wraca też ładnie w dużym zakresie więc na razie wykluczam turbinę i zostawię ją. Zaraz wymiana filtra paliwa i może olej i filtr oleju. Aha a ten wysięgnik, czujnik ciśnieniowy od turbiny po dodaniu gazu na włączonym silniku powinien chodzić góra/dół i pociągać za cięgno, które rusza łopatkami - chyba taka jest jego zasada działania? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 11-06-2013, 20:15
|
|
|
Wyjecie turbo to dwie godzinki bez Demontażu niczego. Trzeba mieć klucze 10, 13 i płaskie do odkrecenia przewodów olejowych oraz wkrętak płaski do odkrecenia przewodów powietrznych. Problem jest tylko z jedną śróbę pod kolektorem bo kiepski dostęp ale idzie to zrobić, turbawkę rozbierać się w 10 min. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-06-2013, 21:16
|
|
|
Student, Ty nie bądź taki cwany z tymi 2-ma godzinkami i mi lepiej powiedz. Czy bez kanału da się turbinkę wymontować. A i jakieś wskazówki jak i co czyścic |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-06-2013, 19:11
|
|
|
Ja to zrobiłem bez kanału jest tylko mały problem ze śrubą pod trubiną idzie po mału ale jak ktoś cierpliwy to da radę , kanał za wiele nie pomaga bo dostęp do wszystkiego jest od góry a właściwie od lewego boku , zdemontować przewody powietrzne, odkręcić rzewód olejowych chyba 17 tka i potem na dole jest przewód olejowych chyba na 10/12 i trubina na trzy szpilki.
Na pierwszy raz trochę strasznie to wygląda ale idzie zrobić. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|