 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
short shifter do carismy |
Autor |
Wiadomość |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 06-05-2012, 23:22 short shifter do carismy
|
|
|
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem short shiftera, jednak nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanego do carismy. Pytam więc, czy ktoś już coś takiego założył. Mam carismę 1,6 z 96 roku. Nie pytajcie się dlaczego chce coś takiego założyć do tak małej mocy, bo do końca sam tego nie wiem. Po prostu chcę. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 07-05-2012, 08:03
|
|
|
remi, zobacz jak skonstruowany jest mechanizm i dowiesz się dlaczego nie ma dedykowanego shorta do Cari.
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 07-05-2012, 13:53
|
|
|
to czyli tak jak myślałem. Lipa. Dzięki londolut,
[ Dodano: 31-05-2012, 01:06 ]
Jednak idę dalej z tematem.
Tak siedziałem, myślałem i wpadł mi do głowy może i głupi pomysł, który jednak może się sprawdzić.
Jeśli w miejscu tam gdzie znajdują się tulejki przy drążku zmiany biegów (te najniżej), dospawałby rurkę o odpowiedniej średnicy (najlepiej użyć kawałka oryginalnego drążka) i przyspawałby ją bezpośrednio do drążka - jeszcze niżej (tak na zasadzie "bałwanka") do tego elementu gdzie zamontowane są tulejki, to dół drążka wydłużyłby się, więc zmieniłyby się proporcje przełożenia i wtedy skok drążka byłby krótszy. Myślę także, że sam drążek na luzie lekko przekrzywiłby się do tyłu, jednak nie powinno mieć to wpływu na samo działanie przekładni, a sam skok lewarka by się skrócił.
Lub inny sposób:
Odciąć dolne tulejki, przedłużyć dolna część drążka i ponownie przyspawać tulejki.
Jak myślicie? może się to sprawdzić? |
|
|
|
 |
adrian3232
Forumowicz :)
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 68 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 10-06-2013, 16:52
|
|
|
Sorki że odkopuje temat ale ostatnio zastanawiam się nad zrobieniem takiego bajeru i pomysł remiego wydaje się dobry. Jednak nie wiadomo o ile trzeba by wydłużyć drążek u dołu przy tulejce? |
|
|
|
 |
|
|