| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| short shifter do carismy |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | remi   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 28 Wrz 2010
 Posty: 810
 Skąd: wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2012, 22:22   short shifter do carismy |   
 |  
               | 
 |  
               | od jakiegoś czasu zastanawiam się nad założeniem short shiftera, jednak nigdzie nie mogę znaleźć dedykowanego do carismy. Pytam więc, czy ktoś już coś takiego założył. Mam carismę 1,6 z 96 roku. Nie pytajcie się dlaczego chce coś takiego założyć do tak małej mocy, bo do końca sam tego nie wiem. Po prostu chcę. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | londolut   jradmin Colt
 
  
 Auto: FK2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 150 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 8958
 Skąd: skątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2012, 07:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | remi, zobacz jak skonstruowany jest mechanizm i dowiesz się dlaczego nie ma dedykowanego shorta do Cari. 
 
  |  
				| _________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
 Turbofrytkownicom mówimy nie
   
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | remi   Forumowicz
 
 Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 28 Wrz 2010
 Posty: 810
 Skąd: wałbrzych
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2012, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | to czyli tak jak myślałem. Lipa. Dzięki londolut, 
 [ Dodano: 31-05-2012, 01:06 ]
 Jednak idę dalej z tematem.
 Tak siedziałem, myślałem i wpadł mi do głowy może i głupi pomysł, który jednak może się sprawdzić.
 Jeśli w miejscu tam gdzie znajdują się tulejki przy drążku zmiany biegów (te najniżej), dospawałby rurkę o odpowiedniej średnicy (najlepiej użyć kawałka oryginalnego drążka) i przyspawałby ją bezpośrednio do drążka - jeszcze niżej (tak na zasadzie "bałwanka") do tego elementu gdzie zamontowane są tulejki, to dół drążka wydłużyłby się, więc zmieniłyby się proporcje przełożenia i wtedy skok drążka byłby krótszy. Myślę także, że sam drążek na luzie lekko przekrzywiłby się do tyłu, jednak nie powinno mieć to wpływu na samo działanie przekładni, a sam skok lewarka by się skrócił.
 Lub inny sposób:
 Odciąć dolne tulejki, przedłużyć dolna część drążka i ponownie przyspawać tulejki.
 Jak myślicie? może się to sprawdzić?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | adrian3232   Forumowicz
 :)
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Kwi 2012
 Posty: 68
 Skąd: Sulejów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-06-2013, 15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorki że odkopuje temat ale ostatnio zastanawiam się nad zrobieniem takiego bajeru i pomysł remiego wydaje się dobry. Jednak nie wiadomo o ile trzeba by wydłużyć drążek u dołu przy tulejce? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |