 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Nie reaguje na wypięcie sondy lambda. |
Autor |
Wiadomość |
takimisiu
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: CG
|
Wysłany: 13-06-2013, 19:49 [Cari 1.6] Nie reaguje na wypięcie sondy lambda.
|
|
|
Witam.
Od miesiąca jestem właścicielem Carismy.
Na benzynie objawy wskazują na uszkodzoną sondę lambda: kilka sekund po zapaleniu obroty spadają prawie do zera i przeważnie gaśnie, po przygazowaniu silnik chodzi jakby nie palił na wszystkie cylindry, jechać w zasadzie na tym się nie da - nie ma zupełnie mocy.
Auto ma instalację LPG, tu jeździ w porządku.
Podłączyłem się do centralki - wskazania sondy na gazie wyglądają poprawnie, na benzynie też cośtam pokazuje (tzn na niskich obrotach napięcie bliskie zera, ale jeśli wejdzie na wyższe, to dochodzi do 0,8v).
Grzałka sondy działa - mierzyłem amperomierzem, prąd spada w miarę wygrzewania.
Mierzyłem multimetrem napięcie na wyjściu emulatora sondy z centralki LPG - napięcie wygląda poprawnie.
Odłączyłem emulację sondy - połączyłem przecięty do tego przewód (czarny) tak, jakby nie było gazu. Żadnego efektu.
Reset ECU też nic nie dał.
Najciekawsze, że po wypięciu wtyczki od sondy i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów nie zapaliła się kontrolka CE, autodiagnostyka również nie wykazuje żadnego błędu.
Gdzie mogę szukać dalej |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:22
|
|
|
Wyczyść przepustnice i silniczek krokowy, sprawdź szczelność dolotu, jeśli tutaj nie będzie rezultatu może pompka paliwa wariuje skoro na gazie chodzi dobrze.
Ja bym szukał usterki w okolicach dolotu albo układu paliwowego być może masz zasyfiony filtr paliwa i go dławi? |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-06-2013, 22:33
|
|
|
Nie wiem jak z sondą, ale np. odpięcie zasilania cewki zaworu ERG też od razu nie wywołuje kontrolki silnika. Dopiero trzecie odpalenie auta z odpiętą tą wtyczką wywołało kontrolkę silnika.
Niewłaściwa praca na benzynie może być spowodowana, jak już napisał MmzTattoo, padającą pompą paliwa lub zapchanym filtrem. Może też być problem z wtryskiwaczami benzynowymi jeśli auto mało jeździło na benzynie. |
|
|
|
 |
takimisiu
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: CG
|
Wysłany: 19-06-2013, 21:05
|
|
|
Przejechałem bez podłączonej sondy ok. 50 km, z tego trochę po mieście, z postojami i nic (nawet w pamięci błędu nie było).
Najważniejsze, że problem z pracą na benzynie rozwiązany, i to przypadkiem
Aby sprawdzić, czy da się w moim ECU w ogóle wywołać jakikolwiek błąd, wypiąłem przepływomierz. Kontrolka się zapaliła, a przy okazji silnik odżył.
Zbieram na przepływomierz...
Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|