[Carisma] Przekaźnik tylnej wycieraczki ? |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-06-2013, 01:07 [Carisma] Przekaźnik tylnej wycieraczki ?
|
|
|
KOLEDZY POMOCY !
Spróbuje jeszcze raz zwrócić się do Was o pomoc, na wcześniejsze moje problemy nie uzyskałem żadnej odpowiedzi...
Pytanie do Was:
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić przekaźnik w samochodzie w którym tylna wycieraczka (tryb INT) chodzi prawidłowo ?
Sprawdzenie odbywa się w następujący sposób zgodnie z instrukcją:
Interesuje mnie przede wszystkim opcja gdy przełącza się napięcie z konwektora 2 na 3 - tutaj u mnie napięcie pojawia się na czas ok 1 sekundy, z interwałem czasowym ok 10 sekund. Czyli teoretycznie według instrukcji prawidłowo. Ale chciałbym, żeby ktoś to potwierdził. Ja u siebie mam obecnie 3 przekaźniki i w każdym tak samo mam.
Wracając do genezy mojego problemu z tylną wycieraczką. Sprawdziłem 3 elementy które mogą być odpowiedzialne za jej nieprawidłową pracę (w trybie INT wycieraczka wykonuje ruch ok 20 st. po czym staje za miast pełnego ruchu i powrotu do pozycji spoczynkowej)
Tym razem według instrukcji Mitsubishi sprawdziłem:
1. Manetkę pracy wycieraczek według schematu:
2. Silnik wycieraczki sprawdziłem również według schematu. Podłączając odpowiednio napięcie żeby sprawdzić tryb ciągłej pracy wycieraczki oraz tryb kiedy zatrzyma się wycieraczka w dowolnym miejscu, ale po podłączeniu napięcia, wycieraczka przejdzie w tryb spoczynku. Silnik działa prawidłowo zgodnie z instrukcją serwisową.
Na chwilę obecną kompletnie skończyły mi się pomysły co może być nie tak...
Wszystkie 3 elementy sprawdziłem zgodnie z instrukcją i wydają się działać prawidłowo a wycieraczka dalej nie wykonuje pełnego cyklu w trybie INT. W trybie ciągłej pracy - OK w trybie sprysku szyby też zatrzymuje się w losowym momencie.
Dodam na koniec, że próbowałem wymieniać zarówno manetkę, silnik jak i przekaźnik na inne efekt ciągle ten sam !
HELP HELP HELP |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-06-2013, 07:06
|
|
|
A może masz przełamany jeden przewód na przejściu z karoserii do klapy bagażnika lub nie łączy jakieś jego połączenie i wycieraczka działa tylko wtedy kiedy dostaje impuls z przekaźnika. Nie znam dokładnie obwodu elektrycznego wycieraczki w Carismie ale jeśli do silniczka idą dwa +, jeden stały po przekręceniu stacyjki a drugi podawany z przekaźnika w postaci impulsów przy pracy przerywanej, to przełamany może być ten stały podawany po stacyjce. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-06-2013, 19:21
|
|
|
To było to ,
Przeanalizowałem schemat elektryczny i okazało sie , że kabel odpowiedzialny za ciągłe dostarczanie napięcia +12V był przerwany w miejscu gdzie jest ta guma łącząca kabine auta z klapą bagażnika. Polutowałem sprawa rozwiązana.
Dzięki. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-06-2013, 20:44
|
|
|
Nie ma za co |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 05-01-2016, 14:07
|
|
|
a czy wersja sedan carismy z 2004 ma też przekaźnik bo nie mogłem go znaleźć koło skrzynki z bezpiecznikami ani pod maską. |
|
|
|
 |
|