Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z silnikiem. Czy uszkodzona uszczelka p
Autor Wiadomość
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 23-06-2013, 19:58   [EA5A/W 2.5] Problem z silnikiem. Czy uszkodzona uszczelka p

Witam wszystkich forumowiczów.
Jako ze jest to mój pierwszy post od razu poinformuje iż nie znalazłem odpowiedzi na mój problem na forum.
Od roku jestem posiadaczem Mitsubishi Galanta 2.5 V6 24V 163KM z instalacja LPG w wersji nadwoziowej kombi zaopatrzonego w automatyczna skrzynie biegów w bardzo bogatej wersji wyposażenia dodatkowego.
Jako że nie miałem z nim prawie żadnych problemów to ostatnio pojawiła mi się w nim dość intrygująca i zagadkowa usterka. Od pewnego czasu zauważyłem ze zaczął dymić na biało, potem przy przestawianiu auta (ok 2-3m w przód) wyrzuciło dość sporo płynu chłodniczego przez zbiorniczek(auto nie było wcześniej zapalane około 2dni). Następnie zauważyłem że po nagrzaniu się samochodu do temp. roboczej dolny przewód od chłodnicy był zimny, poruszając się tym tropem wymontowałem termostat okazało się ze był zapieczony. Aktualnie układ chłodniczy złożony jest bez termostatu. Kolejnym problemem jaki występuje jest spore ciśnienie w układzie chłodzenia przy uruchomionym nagrzanym silniku (gumowe węże są bardzo twarde). Chciałbym poznać opinie o usterkach innych użytkowników Galantów by mieć pewność jaka to usterka lub by ktoś naprowadził mnie na zdiagnozowania jej. Silnik nie łakomi się w olej także ubytki są niewielkie, kultura pracy jest naprawdę bardzo dobra jak na gazie jak i na benzynie choć ostatnio troszeczkę nierówno pracuje na małych obrotach (rzuca silnikiem). Zamontowany jest w nim reduktor gazowy firmy zavoli. Wymontowałem trzy świece z jednej głowicy sprawdzając ich stan, stan i kolor są w porządku (niestety brak czasu na zdemontowanie kolektora i wykręcenie pozostałych trzech świec). Bardzo proszę o pomoc, podpowiedź, rady by móc zlokalizować przyczynę powstałych objawów. Ja podejrzewam że niestety ale uszkodzone jest uszczelka pod głowica (jedna z głowic). Pozdrawiam i proszę o pomoc.
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-06-2013, 20:19   

Zobacz korek w chłodnicy może to on nie puszcza cisnienia , a swoją drogą czy wystepuje bąbelkowanie w zbiorniczku wyrównawczym ? jak tak to uszczelka
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-06-2013, 20:26   

Bombelkowanie nie występuje, a wiem ze poziom płynu w zbiorniczku się zmienia bo ostatnio to zaobserwowałem ze przed zapaleniem było mniej a po zapaleniu po jakimś czasie było więcej.
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-06-2013, 20:32   

janekmariano napisał/a:
przed zapaleniem było mniej a po zapaleniu po jakimś czasie było więcej.

To normalne
W korku chłodnicy jest uszczelka ta pierwsza wystarczy ją wyjąć było pisane juz na forum
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-06-2013, 20:48   

Wiesz może i było o tym pisane, ale tu jest tysiące postów a już siedzę na forum chwile i na ten temat jeszcze nie trafiłem. Mam wątpliwości co do teorii padniętej uszczelki. Nie pasują mi objawy. Poprzedni właściciel (młody chłopak który był zmuszony sprzedać ten samochód z powodów finansowych) powiedział mi ze sprawdzał kompresje i że była jak najbardziej ok.
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-06-2013, 20:50   

Więc zrób test z korkiem

[ Dodano: 23-06-2013, 20:58 ]
janekmariano napisał/a:
Wiesz może i było o tym pisane,

http://forum.mitsumaniaki...=korek&start=60
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-06-2013, 21:40   

Dwa podobne tematy, może okażą się przydatne. Też na początek zmieniłbym korek od chłodnicy, jeśli termostat uszkodzony to mogłeś zagotować płyn
:arrow:
http://forum.mitsumaniaki...pod+g%B3owic%B1

:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=78522

To, że na postoju jest mniej płynu jak podczas gdy się rozgrzeje to normalka.
Dym na biało to normalka jadąc na LPG (para wodna)
 
 
 
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-06-2013, 16:44   

Płynu nie zagotowałem bo cały czas monitorowałem temperaturę (doświadczenie z poprzedniego auta), a przed chwilą odkręciłem korek od chłodnicy, zdjąłem ta najmniejszą uszczelkę (znaczy się, to już jest tak wyeksploatowany materiał ze w palcach się rozleciało) i sukces, układ chłodniczy się odprężył. Nie ma żadnego bulgotania w zbiorniczku, wentylatory działają. Teraz pytanie, czy warto zainwestować w nowy korek od chłodnicy czy może zostawić stary? I warto pewnie tez wypłukać układ chłodzenia? A czy można jeszcze jakoś sprawdzić czy uszczelka jest w porządku?
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-06-2013, 16:51   

janekmariano napisał/a:
Teraz pytanie, czy warto zainwestować w nowy korek od chłodnicy czy może zostawić stary?

Zostaw stary nowy nic zbytnio nie pomoże nawet nie będzie pasował doświadczyłem tego
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-06-2013, 16:54   

Mam jeszcze takie pytanie, co to jest wałek balansowy?? i do czego służy?
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-06-2013, 16:56   

Inaczej wałek wyrównoważający eleminuje wibracje silnika i jest ich dwa
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 24-06-2013, 17:00   

w V6 nie ma wałka balansowego.

Występuje on w silniku R4 i służy poprawieniu kultury pracy silnika(niweluje drgania)
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
janekmariano 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-06-2013, 17:07   

Dziękuje za odpowiedź. Z racji iż jeszcze nie jeździłem autem i nie przetestowałem czy wszystko jest ok, na pewno będę jeszcze poruszał ten temat bo jak się przysłuchiwałem wydechowi to wydaje mi się jak by przerywał co jakiś czas na wolnych obrotach, ale muszę to jeszcze sprawdzić.
_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V Kombi
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 30-06-2013, 14:44   

Jedź do mechanika, niech zrobi Tobie test spalin w układzie chłodzącym, będziesz wiedział czy uszczelka padnięta, koszt 20zł
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.