Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni napęd
Autor Wiadomość
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 24-06-2013, 17:54   Przedni napęd

Witam chciałbym kolegów się spytać jak rozpoznać czy mam dobry dyfer z przodu poniewaz mój nie działa a zauważyłem na nim napisy farbą Pajero więc myśle iz ktoś już wymieniał i może założył zły moje Pajero to 3,2 DID 2000 rok skrzynia manualna i prosze o pomoc jaki symbol przedniego dyfrencjału powinien byc w tym aucie i jaki model reduktora dziekuje za odpowiedz z góry
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-06-2013, 18:39   

Cytat:

Witam chciałbym kolegów się spytać jak rozpoznać czy mam dobry dyfer z przodu poniewaz mój nie działa
jak to stwierdziłeś ?? będąc w terenie czy na podnośniku czy takie masz odczucie ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 24-06-2013, 20:33   

Najpierw w terenie potem na podnośniku wał kręci elektromagnesy dzialaja bolec wchodzi do konca z silownika a kola stoja nie kręcą się
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 07:31   

Na tabliczce od spodu maski masz tabliczkę i na niej napisane jest przełożenie.
A co się konkretnie dzieje?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 25-06-2013, 10:33   

Wiec daje 4x4 swieca sie lampki 4 kół jade i kola przód nie ciągną podniosłem na podnośniku i koła przednie stoją w miejscu choc wał kręci się i jest zapięty czyli ten siłownik jest wsadzony do końca zaworki sprawne bo z innego auta gdzie wszystko działa
A co do tabliczki no właśnie dziwne ani z przodu ani z tyłu nie mam ktoś chyba odkleił
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 12:26   

Tabliczka jest od dołu przymocowana do maski.
Przedni most jak jest samochód uniesiony nie ciągnie bo działa mechanizm różnicowy.
Jakby by inne przełożenia to auto po zapięciu na 4H hamowało by i strzelałoby w którymś z mostów.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 25-06-2013, 14:01   

Hm to jak sprawdzić przedni naped czy dziala
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 14:05   

np na piasku, jak zabuksuja koła to znaczy że działa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
tomquat 
Forumowicz

Auto: Pajero V78 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-06-2013, 14:36   

a ze zblokowaną różnicówką? to wtedy na podnośniku nawet sprawdzi. Nie?
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 14:55   

Jesteś pewien że siłownik dołącza półoś?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 25-06-2013, 17:08   

zbyszekm2 napisał/a:
Jesteś pewien że siłownik dołącza półoś?


Myśle że tak nawet odkręcałem te dwie śruby podtrzymujące i ręcznie wsadzałem wyciągałem i nic napęd napewno nie działa na piasku też sprawdzałem tylne koła kręcą a przód stoi.
Kody błędu to 25 i 33.Już wiem że 33 to bład czujnika w reduktorze a co oznacza 25 może ktoś wie?
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 25-06-2013, 17:40   

to znaczy że pozrywane są zęby w moście.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 25-06-2013, 17:54   

zbyszekm2 napisał/a:
to znaczy że pozrywane są zęby w moście.


Kurcza to by coś szczelało zgrzytało czy raczej nie
A jeśli pozrywane to czego wina złego mostu przełożenia, bo był napewno wymieniany widzę ślady po markerze białym i opis Pajero

OK tabliczka jest na masce i są nr lecz jak sprawdzić czy maska oryginalna od tego auta już w nic nie wierze auto jest z włoch i myśle że kombinowane nieżle
MODEL V68WMNHFL6
ENGINE 4M41
EXT A69C
TRANS AXLE: V5M31 4100
COLOR INT OPT: 469 51/81
 
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-06-2013, 19:33   

Pajero III nie ma mostu - ma dyferencjał, a siłownik nie dołącza półosi - tylko ją rozłącza.

25 to błąd czujnika prędkości kątowej tylnego wału.

http://obrazki.elektroda...._1369090330.jpg
http://obrazki.elektroda...._1369090332.jpg

Jakie powinieneś mieć przełożenia sprawdzisz sobie tutaj: http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi podając VIN

Z tego co podałeś będzie to 4.100 i takie przełożenie było w 3,2 z manulana skrzynią.

Jak sprawdzić czy załączany jest przód ? ręcznie wciśnij wodzik siłownika i spróbuj kręcić przednim wałem (w położeniu 2H). Jeśli zapnie - wałem nie obrócisz, jesli nie zapnie - obrócisz. W drugim przypadku czeka Cię rozbiórka dyfra.

Model reduktora masz wybity na obudowie, od dołu (na reduktorze, łączniku). Prawdopodobnie będzie to V5M31-6-XCL
 
 
dziakoni 
Forumowicz


Auto: Pajero DID 3,2.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: Oława
Wysłany: 25-06-2013, 20:54   

Ale super odpowiedz bardzo dziekuje
Jesli chodzi o wał to jak włącze 4x4 to nie da się nim obkręcić więc tu wszystko jest ok lecz koła nie mają żadnego oporu
Lecz jesli jest na 2x4 to wał się kręci
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.