Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Konserwacja nadwozia
Autor Wiadomość
KiereS 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98r 2.0 V16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-04-2012, 13:17   [EA2A/W 2.0] Konserwacja nadwozia

Nie długo będę montował reperaturki w swoim galu i

1.) Jeśli oddam do blacharza co po wizycie sprawdzić żeby mieć pewność ze z wieszku ładnie a zimy i naszej soli nie wytrzyma :D ?
2.) Na nad kolach się nie kończy zamierzam po wymianie nadkoli zabrać się za ostra konserwacje podwozia, i proszę was o środki i krok po kroku co powinienem posiadać itp czego użyć i ile tego potrzebuje na cały samochód chce to zrobić raz a porządnie i dokładnie ale sam kanał mam :D
3.)Jaki koszt tego dzieła by wynosił ? na allegro jest mnóstwo do konserwacji z dyszami w
gratisie ... prace mogę wrzucić na forum fotorelacje z dzieła
4.)Łatwy szybki sposób na oczyszczenie podwozia i odtłuszczenie?
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-04-2012, 15:33   

Po pierwsze jak masz moliwosc to zrob to sam. Blacharz raczej nie robi tego dokladnie po to zebys do niego wrocil za 2-3 lata.

Co potrzebujesz:

- konserwacja progow, drzwi tylnych nadkoli od wewnatrz polecam Noxudola 700 lub 750. Mozesz kupic wersje w sprayu 2 puszki wystarcza spokojnie na dokladna konserwacje calego auta. Koszt puszki 27 zl

- konserwacja podwozia miejsc nienarazonych na zadrapania tu polecam Noxudol 900 tez moze byc spray. 3 puszki na cala plyte powinny wystarczyc. Koszt puszki 27 zl

- wneki nadkoli tu polece Noxudol 1600 tzw baranek ale do nakladania musisz miec pistolet do baranka (20 zl) i sprezarke. Koszt puszki 35 zl.

Jak masz sprezarke to oczywiscie wszystko mozesz zamowic pod pistolet. Wtedy zmniejszy Ci sie ilosc puszek bo pod pistolet masz 1 l srodka, w sprayu 0.5 l

Natomiast tam gdzie masz korozje to trzeba ja troche wydrapac i potraktowac jakims srodkiem. Polece APP R-stop z uwagi na szybkosc reakcji i skutecznosc. Jak masz czas to mozesz dac np Brunoxa albo Dinitrol 900. Na to jakis podklad epoksydowy np Novol i dopiero konserwacje. Do odtluszczania mozna stosowac po prostu rozpuszczalnik uniwersalny.

Jak widzisz koszt calego przedsiewziecia jest maly pod warunkiem ze masz miejsce i sprzet
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-06-2013, 23:01   

Na jednej z aukcji na alle... wyczytałem, że Noxudol 750 to bardzo dobry podkład pod Noxudola 900 i 1600 :shock: Po prostu 750 posiada inhibitory korozji, więc dajemy go jako podkład w miejscach skorodowanych. Nie byłoby wtedy potrzeby stosowania np. APP R-STOP? Co Wy na to?
I jeszcze jedno: kupiłem na próbę jedną puszkę masy dźwiękochłonnej Noxudol 3100 z zamiarem zastosowania jako wygłuszenie drzwi od wewnątrz. Testował ktoś? Cena wysoka, ale filmiki na YT są przekonujące.
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 27-06-2013, 23:19   

Hugo noxudol 1600 tez posiada inhibitor
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 28-06-2013, 15:34   

Hugo napisał/a:
Na jednej z aukcji na alle... wyczytałem, że Noxudol 750 to bardzo dobry podkład pod Noxudola 900 i 1600 :shock: Po prostu 750 posiada inhibitory korozji, więc dajemy go jako podkład w miejscach skorodowanych. Nie byłoby wtedy potrzeby stosowania np. APP R-STOP? Co Wy na to?
I jeszcze jedno: kupiłem na próbę jedną puszkę masy dźwiękochłonnej Noxudol 3100 z zamiarem zastosowania jako wygłuszenie drzwi od wewnątrz. Testował ktoś? Cena wysoka, ale filmiki na YT są przekonujące.


Też mam taki plan , dobrze wymyć podwozie oczyścić z rdzy i tylko noxudol który psiada inhibitory korozji bez stosowania brunoxa itp. emali i kto wie czego jeszcze
 
 
DanielBogusz 
Mitsumaniak
Sędzią moim jest Bóg


Auto: Space Star 1.6 Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 389
Skąd: Garwolin
Wysłany: 28-06-2013, 18:00   

Czekam na efekty, będę kopiował jak efekt będzie zadowalający :)
 
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 31-03-2014, 13:57   

witam. stosowal z was ktos te srodki podane w temacie? i jak sie one sprawuja? bo po zakupie galanta zobaczylem oznaki korozji na podlodze i nadkolach i tez przymierzam sie do konserwacji a ze wzgledu ze chce pojezdzic tym samochodem troche chcialbym to zrobic dobrze wiec czekam na wasze opinie i pomoc pod tym wzgledem:)
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 604
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 31-03-2014, 16:59   

Ja znalazłem w mojej okolicy człowieka który piaskuje całe podwozie a dopiero później zabiera się za konserwacje, teraz taka usługa raczej mnie interesuje, drapanie rdzy szczotką lub szlifierką jest mało skuteczne a piasek dotrze wszędzie :D . Oczywiście myślę to zrobić w bardziej ciepłych miesiącach.
_________________

 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2014, 22:07   

jak robiłem u siebie konserwę to zeszło mi prawie 6 litrów na kombi. Ja robiłem Bollem, na którego większość psy wiesza. Powiem tak po całej zimie spędzonej w górach, mam 1 miejsce do poprawy. Moim zdaniem jak nakładać konserwę to tylko sprężarką. Natomiast śmiało mogę polecić podkład firmy Noxan.

bbandi, tylko że do piaskowania podwozia pasuję sporo rzeczy rozebrać :|
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-05-2015, 09:33   

Krótkie pytanie: znacie jakiś (koniecznie jak najwyższej jakości) środek do konserwacji profili zamkniętych oraz elementów nadwozia w widocznych miejscach, który jest bezbarwny? W niektórych autach zauważyłem taką konserwację np. od wewnątrz drzwi, w okolicach zawiasów itp. Czy Valvoline Tectyl ML jest bezbarwny? Na alle... znalazłem bezbarwne środki firm Carlofon (pierwsze słyszę) i Wurth (to już znam). Koniecznie w spray-u. Noxudol 750 nadaje się tylko w niewidoczne miejsca , bo jest koloru bursztynowego i wygląda jak korozja :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.