L200 2.5 116KM stuki w silniku |
Autor |
Wiadomość |
rapsi
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 15 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-07-2013, 15:43 L200 2.5 116KM stuki w silniku
|
|
|
NIestety mam klopot, moj mułek stuka mocno pod maską.
Dzwięk jest wyraźny, metaliczny, dosłownie jakby ktoś uderzał młotkiem w pokrywę zaworow, miarowy, zgodny z obrotami silnika. Czasem zanika przy dodaniu gazu, ale na wolnych napier.,.,,., bez litośći, a i na wyższych nie daje o sobie zapomnieć.
Wyraźnie słyszalny przy pokrywie zaworów na pierwszym cylindrze od kabiny.
Autko porzuciłem u mechanika, zabierze się za nie pod koniec tygodnia. Macie jakiś pomysł co to może być?
Dzwięk pojawił się nagle z dnia na dzień bez innych objawów, może lekko teraz auto osłabło. Olej był świeży może 4kkm, helix.
Myślełem o panewkach ale źródło dzwięku znajduje się u góry, no chyba że tak przenosi??
dawacie pomysly |
_________________ lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-07-2013, 19:42
|
|
|
Oś dźwigienek puchaczy, złamany popychacz albo wałek balansowy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rapsi
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 15 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 12-07-2013, 14:53
|
|
|
niestety panewki, dam znac po naprawie co weszło w jej zakres
pzdr |
_________________ lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-07-2013, 15:16
|
|
|
panewki korbowe czy główne? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rapsi
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 15 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 14:49
|
|
|
Korbowe, wał do wymiany + jeden korbowód |
_________________ lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść. |
|
|
|
 |
3diamonds
Nowy Forumowicz
Auto: L200'01, 4D56T, 73kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: stąd
|
Wysłany: 09-08-2013, 18:45
|
|
|
Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej? |
|
|
|
 |
rapsi
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 15 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2013, 09:44
|
|
|
Nie miałem objawu o którym piszesz.
Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś.
Podjedz do warsztatu z mechasem od silników, który osłucha ci silnik stetoskopem, innej rady nie ma.
Problem z ciśnieniem oleju może być gdzie indziej. |
_________________ lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 18-11-2013, 12:29
|
|
|
A gdzie ten wał kupowałeś i wiela taka przyjemność? Nie dało się szlifować czy się nie opłaca takie te wały tanie? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rapsi
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 15 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2013, 15:05
|
|
|
mój wał mógł dostać jedynie III szlif, więc zrezygnowałem.
Poszukałem na allegro i znalazłem nowy wał + korbowód 1250. Szlif byłby tańszy ale III szlif to rzeźnia, a chcę jeszcze jeździć swoim mułkiem.
Myślę że gdyby ktoś w porę zdiagnozował stuki to skończyłoby się na wymianie panewek, ale niestety żaden z mechaników nie przejrzał porządnie silnika, każdy robił co zleciłem nie zajmując się czymkolwiek innym z oddolnej inicjatywy. |
_________________ lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 18-11-2013, 16:15
|
|
|
3diamonds napisał/a: | Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej? |
Hałasują bardziej na ciepłym, olej jest rzadki jak jest ciepły. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 18-11-2013, 17:42
|
|
|
Cytat: | Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś. |
to u mnie już 2 lata temu powinien paść , obecnie przekręcone 300 000km |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
|