Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L200 2.5 116KM stuki w silniku
Autor Wiadomość
rapsi 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: pomorskie
  Wysłany: 09-07-2013, 15:43   L200 2.5 116KM stuki w silniku

NIestety mam klopot, moj mułek stuka mocno pod maską. :axe:

Dzwięk jest wyraźny, metaliczny, dosłownie jakby ktoś uderzał młotkiem w pokrywę zaworow, miarowy, zgodny z obrotami silnika. Czasem zanika przy dodaniu gazu, ale na wolnych napier.,.,,., bez litośći, a i na wyższych nie daje o sobie zapomnieć.

Wyraźnie słyszalny przy pokrywie zaworów na pierwszym cylindrze od kabiny.

Autko porzuciłem u mechanika, zabierze się za nie pod koniec tygodnia. Macie jakiś pomysł co to może być?

Dzwięk pojawił się nagle z dnia na dzień bez innych objawów, może lekko teraz auto osłabło. Olej był świeży może 4kkm, helix.

Myślełem o panewkach ale źródło dzwięku znajduje się u góry, no chyba że tak przenosi??

dawacie pomysly
_________________
lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-07-2013, 19:42   

Oś dźwigienek puchaczy, złamany popychacz albo wałek balansowy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rapsi 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: pomorskie
Wysłany: 12-07-2013, 14:53   

niestety panewki, dam znac po naprawie co weszło w jej zakres

pzdr
_________________
lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-07-2013, 15:16   

panewki korbowe czy główne?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
rapsi 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-07-2013, 14:49   

Korbowe, wał do wymiany + jeden korbowód
_________________
lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
 
 
3diamonds 
Nowy Forumowicz

Auto: L200'01, 4D56T, 73kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: stąd
Wysłany: 09-08-2013, 18:45   

Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej?
 
 
rapsi 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-11-2013, 09:44   

Nie miałem objawu o którym piszesz.

Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś.

Podjedz do warsztatu z mechasem od silników, który osłucha ci silnik stetoskopem, innej rady nie ma.

Problem z ciśnieniem oleju może być gdzie indziej.
_________________
lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-11-2013, 12:29   

A gdzie ten wał kupowałeś i wiela taka przyjemność? Nie dało się szlifować czy się nie opłaca takie te wały tanie?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rapsi 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2002 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-11-2013, 15:05   

mój wał mógł dostać jedynie III szlif, więc zrezygnowałem.

Poszukałem na allegro i znalazłem nowy wał + korbowód 1250. Szlif byłby tańszy ale III szlif to rzeźnia, a chcę jeszcze jeździć swoim mułkiem.

Myślę że gdyby ktoś w porę zdiagnozował stuki to skończyłoby się na wymianie panewek, ale niestety żaden z mechaników nie przejrzał porządnie silnika, każdy robił co zleciłem nie zajmując się czymkolwiek innym z oddolnej inicjatywy.
_________________
lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-11-2013, 16:15   

3diamonds napisał/a:
Miałeś przedtem objawy w postaci mrugającej lub leniwie gasnącej kontrolki ciśnienia oleju? Pytam bo jak tak właśnie mam, a hałas pojawia się tylko przy rozgrzanym silniku.
Ktoś mi wieszczy luzy na panewkach, ale wtedy chyba na zimno hałasuje bardziej?

Hałasują bardziej na ciepłym, olej jest rzadki jak jest ciepły.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 18-11-2013, 17:42   

Cytat:
Gość od którego kupowałem wał powiedział że sporo sprzedaje tych części do 2,5TD. Przeważnie okolice 250000 ponoć bywają końcem wału fabrycznego. Ja miałem 260tyś.


to u mnie już 2 lata temu powinien paść , obecnie przekręcone 300 000km
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.