Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Czy zmienic olej
Autor Wiadomość
jareckiente 
Forumowicz

Auto: Saab 9-3 2.0T SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 36
Skąd: Świdnica
Wysłany: 26-07-2013, 14:03   [C52A 1.5] Czy zmienic olej

Witam mam taki problem odnosnie oleju w moim samochodzie. Po zakupie auta bralo olej i lubilo zadymic przy gazowaniu na niebiesko. Ogolnie gdzies tam wyczytalem ze w takim przypadku najlepiej jest zalac juz olej mineralny, wiec kupilem 15w40 shell helixa i jezdzilem na tym oleju kilka miesiecy. Autko bardzo mi sie spodobalo i chce je zatrzymac na dluzej wiec postanowilem zrobic cos z tym dymieniem. Podpowiedziano mi ze wymiana uszczelniaczy zaworowych moze pomoc na dymienie a ze koszty takiego zabiegu nie sa duzo zrobilem to :wink: Po odebraniu auta od mechanika bylem w szoku :D zuzycie oleju spadlo chyba do zera 8) Po przejechaniu ponad 1000 km nie zauwazylem zeby cos z bagnetu ucieklo :) i tutaj wkoncu moje pytanie. Co myslicie o zmianie oleju na cos lepszego ? jakis polsyntetyk albo olej syntetyczy ? Czy spowoduje to zniszczenie (rozszczelnienie) silnika ?

Z gory dzieki za odpowiedz :D

ps.
to moj pierwszy post ale forum sledze juz od czasu posiadania miska :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-07-2013, 15:45   

miałem takie auto, też zmieniłem uszczelniacze (chociaż nie dymił) - mi brał 0.5 litra na 5000km; po zmianie uszczelniaczy też brał
ale wtedy lałem Lotos 15W40

kupiłem więc Lotos 5W40, syntetyk (nie wiem - może hydrokrak), zrobiłem płukankę, zalałem, przejeździłem do czasu złomowania 18 000 km na tym oleju i nic nie ubyło

więc polecam zmianę na syntetyk
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-08-2013, 20:44   

Krzyzak napisał/a:
po zmianie uszczelniaczy też brał
ale wtedy lałem Lotos 15W40

kupiłem więc Lotos 5W40, syntetyk (nie wiem - może hydrokrak), zrobiłem płukankę, zalałem, przejeździłem do czasu złomowania 18 000 km na tym oleju i nic nie ubyło

więc polecam zmianę na syntetyk


Więc 15W40 ubywało a 5W40 już nie ?
dziwne całkiem na odwrót niż powinno .
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-08-2013, 08:36   

dokładnie tak było
podejrzewam, że 15W40 odparowywał a 5W40 jest jakościowo dużo lepszy i odporniejszy na zużycie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.