 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Czy zmienic olej |
Autor |
Wiadomość |
jareckiente
Forumowicz
Auto: Saab 9-3 2.0T SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 36 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 26-07-2013, 14:03 [C52A 1.5] Czy zmienic olej
|
|
|
Witam mam taki problem odnosnie oleju w moim samochodzie. Po zakupie auta bralo olej i lubilo zadymic przy gazowaniu na niebiesko. Ogolnie gdzies tam wyczytalem ze w takim przypadku najlepiej jest zalac juz olej mineralny, wiec kupilem 15w40 shell helixa i jezdzilem na tym oleju kilka miesiecy. Autko bardzo mi sie spodobalo i chce je zatrzymac na dluzej wiec postanowilem zrobic cos z tym dymieniem. Podpowiedziano mi ze wymiana uszczelniaczy zaworowych moze pomoc na dymienie a ze koszty takiego zabiegu nie sa duzo zrobilem to Po odebraniu auta od mechanika bylem w szoku zuzycie oleju spadlo chyba do zera Po przejechaniu ponad 1000 km nie zauwazylem zeby cos z bagnetu ucieklo i tutaj wkoncu moje pytanie. Co myslicie o zmianie oleju na cos lepszego ? jakis polsyntetyk albo olej syntetyczy ? Czy spowoduje to zniszczenie (rozszczelnienie) silnika ?
Z gory dzieki za odpowiedz
ps.
to moj pierwszy post ale forum sledze juz od czasu posiadania miska |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2013, 15:45
|
|
|
miałem takie auto, też zmieniłem uszczelniacze (chociaż nie dymił) - mi brał 0.5 litra na 5000km; po zmianie uszczelniaczy też brał
ale wtedy lałem Lotos 15W40
kupiłem więc Lotos 5W40, syntetyk (nie wiem - może hydrokrak), zrobiłem płukankę, zalałem, przejeździłem do czasu złomowania 18 000 km na tym oleju i nic nie ubyło
więc polecam zmianę na syntetyk |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 06-08-2013, 20:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po zmianie uszczelniaczy też brał
ale wtedy lałem Lotos 15W40
kupiłem więc Lotos 5W40, syntetyk (nie wiem - może hydrokrak), zrobiłem płukankę, zalałem, przejeździłem do czasu złomowania 18 000 km na tym oleju i nic nie ubyło
więc polecam zmianę na syntetyk |
Więc 15W40 ubywało a 5W40 już nie ?
dziwne całkiem na odwrót niż powinno . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2013, 08:36
|
|
|
dokładnie tak było
podejrzewam, że 15W40 odparowywał a 5W40 jest jakościowo dużo lepszy i odporniejszy na zużycie |
|
|
|
 |
|
|