Wariujące migacze |
Autor |
Wiadomość |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-07-2013, 12:55 Wariujące migacze
|
|
|
Mam od pewnego czasu problem z moim Pajero minowicie migacze "szybko" migają. Taką przypadłość miała moja pajorka z 2001, ale tam po prostu do jednego z tylnich dostawała się woda i rdzewiały styki. Problem rozwiązałem, ale pojaiwł się w drugiej z 2005. Napisze może jak to wygląda. W kloszach nie ma grama wody, wszystkie styki wyglądają jak nowe. W lewym urwał się kabelek od pozycji, ale wszystko ładnie zabezpieczone i zlutowane na nowo.
Co jeszcze mogę sprawdzić, albo jakim sposobem dojść do tego co robi zwarcie?
Bardzo dziekuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
tomquat
Forumowicz
Auto: Pajero V78 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 79 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-07-2013, 14:51
|
|
|
a żarówki masz wszystkie OK? bo jak się jedna przepali to wtedy szybciej migają.
(wiem oczywista porada, ale chyba lepiej zacząć od prostszych spraw ) |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-07-2013, 15:53
|
|
|
Wszystkie dziają. Może być tak że jedna z nich ma mniejszą sprawność i jest na granicy przepalenia i to powoduje zwarcie? Dodam że po odłaczeniu mogaczy z tyłu ( odłaczenie kabli) problem nadal występuje więc to chyba wina tyłu? Duzo pytan, bardzo dużo troche to niebezpieczne bo z tyłu migacxy nie widać (żarówka nie zapala się praktycznie, jest ledwo widoczne mrugnięcie).
Zastanawia mnie jedno. Migacze działają prawidłowo po włączeniu awaryjnych (trójkąt). |
|
|
|
 |
artmit1
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 47 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 26-07-2013, 20:08
|
|
|
To może być problem masy a w zasadzie jej braku lub dużej rezystancji na styku kabel masowy-nadwozie. Będzie efekt przepalonej żarówki i szybkiego mrugania. Sprawdz masy albo daj dodatkowy kabelek łączący żarówkę z masą( czyli popraw masę ) .Powinno pomóc
Arturo |
_________________ Arturos Pajeros |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 01-08-2013, 17:22
|
|
|
Masz przepalony bezpiecznik lub bezpieczniki w skrzynce pod maską. sprawdź wymień i będzie ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-08-2013, 22:39
|
|
|
PiotrC napisał/a: | Masz przepalony bezpiecznik lub bezpieczniki w skrzynce pod maską. sprawdź wymień i będzie ok |
Jakby spalił się bezpiecznik, to kierunki w ogóle by nie migały. |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 02-08-2013, 15:04
|
|
|
Witam !
Może w Carismie jest tak prosto ale niestety nie w Pajero III Zawsze staram się podsuwać rady sprawdzone przeze mnie lub wiarygodnych Kolegów Temat kierunkowskazów przerabiałem kilka dni wcześniej. Podłączyłem do samochodu przyczepę, która miała totalne zwarcie w instalacji. Poszedł postój a kierunkowskazy zaczęły się zachowywać identycznie jak opisał to Kolega. Przód i boki szybko pulsowały a tył ledwo się żarzył. Awaryjne prawidłowo. Byłem przekonany, że stopił się kabel masowy lub poszedł przerywacz jednak zacząłem od bezpieczników. Były spalone dwa, jeden postoju /10A/ i drugi 15A. Po wymianie wszystko działa bez zarzutu !
Podobnie miałem jakiś czas temu z ABS. Nagle zapaliła się kontrolka ABS i wszystkie kontrolki trakcji. Przestraszony zacząłem liczyć kasę Po konsultacji ze Zbyszkiem padło na pompę ABS, nie było jej słychać. Jednak dla pewności pojechałem sprawdzić na kompie. W jednym warsztacie stwierdzili, że brak jest jakichkolwiek błędów i rozłożyli ręce, w drugim to samo jednak zauważyli informację o braku świateł stopu. Szybkie sprawdzenie bezpieczników, wymiana jednego i wszelkie problemy zniknęły !! Stówę zapłaciłem za wymianę bezpiecznika ale bardzo chętnie wyjąłem ją z kieszeni Samochód jest z 2006, bez jakichkolwiek ingerencji mechaników. Myślę, że takie informacje mogą rozwiązać Kolegom wiele problemów.
Pozdrawiam
Fajnie by było gdyby Kolega dał znać co było z jego kierunkami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-08-2013, 23:16
|
|
|
Okazało się że winowajcą była radosna twórczość jakiegoś niemieckiego elektromechanika, który zasilanie wziął z gniazdka w bagażniku. Już wszystko uporządkowane i działa prawidłowo.
Pozostała mi jeszcze kwestia świateł przeciwmgielnych z tyłu. Posiadam klosze dokładnie takie jak tu na zdjęciu (wybaczcie że posiłkuję cudzym zdjęciem)
http://img19.allegroimg.p...3/95/3473139592
I tu znów dziwnym trafem nie jest tak jak być powinno. Zakładam że czerwone klosze powinny są odpowiedzialne za przeciwmgłowe? U mnie przerobione na pozycje.
Moje pytanie. Czy mogę wmontować światło przeciwmgłowe poniżej jako czerwona żarówkam a wyżej wymienić i tak nieoryginalną oprawkę na dwuwłókową i mieć pozycję i stop?
Dziękuje |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2013, 10:41
|
|
|
Ja mam klosze od Zbyszka (nie widzę ich na stronie, nie mogę więc pokazać). Górne białe to wsteczny, środek to pozycja/stop, a dolna żarówka (tam, gdzie standardowo są p-mgłowe, w tych lampach bez pozycji/stopu) to kierunek. Pociągnąłem kabelek od przewodu z wtyczki lampy na dół, do zderzaka, i p-mgłowe zapalają mi się w tych dolnych, w zderzaku (obie, prawa i lewa). Migałki z tyłu mam 4, w górnych lampach i w dolnych, bo już mi się nie chciało odcinać |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
|