Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI problem z obrotami i mocą
Autor Wiadomość
pixi18182 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-07-2013, 15:29   Carisma 1.8 GDI problem z obrotami i mocą

Witam. Mam Carsimę z 1999r GDI przed liftem.
Ostatnio wracając do domu carisma w czasie jazdy mi zgasła. Rozpędzona wrzuciłam luz i wtedy silnik się wyłączył. Zjechałam na pobocze i próbowałam go odpalić. Niestety silnik kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Po odstaniu około 30 min odpalił normalnie ale miał nierówne obroty. Później co jakiś postój na światłach gasł za każdym razem, po czym ciężko było go odpalić ( odpalał tylko gdy wcisnęło się do ok połowy pedał gazu).
Wczoraj przejechałam trasę ok. 300 km, w trasie jedzie dobrze, moc ma normalnie, tylko problem jest właśnie na wolnych obrotach bo albo gaśnie albo ma bardzo niskie obroty. Dodatkowo obroty bardzo mocno falują, jadąc na biegu 1 lub 2 potrafi dość mocno szarpać...

Na początku podejrzewałam że to wina benzyny zatankowanej na niepewnej stacji, ale wczoraj do tankowałam do pełna i nadal jest to samo.
Co to morze być? Z tego co tu wyczytałam to może to być silnik krokowy lub przepustnica?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2013, 15:36   

A zapaliła Ci się może kontrolka silnika? Jeśli tak, to warto by było sprawdzić błędy według opisu z tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
pixi18182 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 01-07-2013, 15:54   

Nie, właśnie żadna kontrolka się nie zapaliła...
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 01-07-2013, 19:52   Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Ja mam podobne objawy tylko w 2.4 GDI.Mi nie gaśnie tylko przyszarpuje jadąc np. 100km/h,5 bieg 2,500 tyś obrotów.Miałem czyszczoną przepustnicę i regulator ciśnienia paliwa.Wydaje mi się że jest to wina fajkocewek bo po wyminie dwóch moich starych problem zanikł.Teraz znowu daje się to odczuć bo zostały jeszcze dwie nie wymienione.
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 07-07-2013, 12:09   

Po odpięciu aku walcze już drugi tydzień z obrotami, odrazu wskakują na 2000.... poźniej sobie skaczą między 1500-2000 stojąc na światłąch masakra. Nie idzie tego cholerstwa nauczyć.... już wszelkie możliwe rodzaje nauki obrotów przerabiałem, a tu lipa ;/
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-07-2013, 13:14   

A sprawdzałeś TPS? Ostatnio sporo osób go "reguluje" i trochę to poprawia sytuację z falującymi obrotami na biegu jałowym.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 07-07-2013, 15:12   

Niedotykałem się do tps'a ;-) dlatego go nie regulowałem.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 07-07-2013, 16:07   

Wiele osób nie dotykała a jednak wartości po tych kilku latach już odbiegały od normy. Jak masz kabelek i evoscana z ciekawości sprawdź ile wynosi :wink:
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Richelieu 
Nowy Forumowicz

Auto: gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: z francji
Wysłany: 24-07-2013, 17:19   

witam, podlacze sie pod temat, mam podobne objawy, silnik gasnie na wolnych najczesciej przy hamowaniu do zera, po odpaleniu obr rosna do 1500rpm, potem spadaja prawie do 0 i wracaja na ok 800-900rpm i wszystko jest dobrze, po jakims czasie problem wraca
pacjent to carisma 1.8 GDI 2000r, czy ta procedura programowania ecu znajdzie u mnie zastosowanie?
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
jakies pomysly co jeszcze moze byc przyczyna?
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 24-07-2013, 17:58   

Marcelinho napisał/a:
Ja mam podobne objawy tylko w 2.4 GDI.Mi nie gaśnie tylko przyszarpuje jadąc np. 100km/h,5 bieg 2,500 tyś obrotów.Miałem czyszczoną przepustnicę i regulator ciśnienia paliwa.Wydaje mi się że jest to wina fajkocewek bo po wyminie dwóch moich starych problem zanikł.Teraz znowu daje się to odczuć bo zostały jeszcze dwie nie wymienione.


da się jakoś zdiagnozować sprawność cewek ? też mam u siebie takie objawy ale zwalałem to na wciąż niedokładnie wyczyszczony dolot/EGR itd. :roll:
 
 
 
 
pixi18182 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-07-2013, 11:53   

Carisma na trochę działała lepiej, aż do ostatniego czasu. Przy wjeździe do miasta na pierwszych światłach carisma zgasła, teraz jeżdżenie nią graniczy z cudem, nie ma mocy, co chwile gaśnie.... Mechanik a. ,, silnik krokowy do wymiany'', mech b. pompa wysokiego ciśnienia... Co myślicie?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-07-2013, 13:31   

pixi18182 napisał/a:
Mechanik a. ,, silnik krokowy do wymiany'', mech b. pompa wysokiego ciśnienia... Co myślicie?


Podłączyć pod komputer, sprawdzić błędy (można spróbować wymrugać: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 ). Szukanie na ślepo może zrujnować fundusze. Jeden mechanik powie to, drugi to, a na komputerze wyjdzie tak naprawdę co nie działa...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
pixi18182 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-08-2013, 17:05   

Mechanicy mówią że siadła pompa wysokiego ciśnienia. Da się ją wymienić w przydomowym garażu?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-08-2013, 17:47   

pixi18182 napisał/a:
Mechanicy mówią


:D A w jaki sposób sprawdzili, podłączyli się kompem, sprawdzili ciśnienie ?

pixi18182 napisał/a:
Da się ją wymienić w przydomowym garażu?


Da się.

Ale nawet jak ciśnienie jest za małe niekoniecznie trzeba wymieniać pompę. Polecam lekturę:

http://forum.mitsumaniaki...t=45213&start=0
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
pixi18182 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-08-2013, 19:46   

Tak podłączyli się wszystko sprawdzili, 2 dni go trzymali...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.