tryby pracy 4WD i ESP |
Autor |
Wiadomość |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-10-2011, 11:01
|
|
|
Panowie, jeżeli macie tyci grosza, tyci czasu i dużo zapału to proponuję abyście się wybrali na SJS pod Kielcami. Tam poznacie w praktyce swoje napędy i co najważniejsze nabierzecie olbrzymiego respektu do prędkości. Każdy nagle rozumie jak wielką prędkością jest 50km/h |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-10-2011, 11:16
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Każdy nagle rozumie jak wielką prędkością jest 50km/h |
Zgadza się, to jest naprawdę duża prędkość, myślę, że nie więcej niż 10% kierowców ma tego świadomość.
A kto ma wątpliwości, to proponuję rozpędzić się do takiej prędkości rowerem...
[ Dodano: 31-10-2011, 17:35 ]
jaceksu79 napisał/a: | najlepsze napędy na świecie 4WD robi subaru oraz audi quattro |
W zestawieniu producentów 4WD należy podać jeszcze jeden samochód, który zapewne nie bez powodu jest pomijany we wszelkich testach i porównaniach, a prawdopodobnie przebija wszystkie, o których dyskutujemy - Suzuki Grand Vitara. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2011, 19:34
|
|
|
vavoom napisał/a: | - trzeba być raczej idiotą, żeby dodawać gazu na śliskim łuku drogi. W takiej sytuacji żaden napęd nie pomoże (mam tu na myśli naprawdę ciężkie warunki, lód itp.) |
Trzeba byc idiota żeby posiadając napęd na cztery koła z niego nie korzystać. Właśnie w zakręcie z takim napędem powinno się jeździć z gazem. Bez gazu jedziesz jak zwykłą oską |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-10-2011, 20:13
|
|
|
vavoom napisał/a: | .... prawdopodobnie przebija wszystkie, o których dyskutujemy - Suzuki Grand Vitara. |
No jasne- zwłaszcza ten wspaniały drążek reakcyjny w tylnym zawieszeniu rodem z łady nivy lub daewoo matiza dający niesamowitą ( w sensie negatywnym) stabilność na pofalowanym zakręcie |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-10-2011, 22:18
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Trzeba byc idiota żeby posiadając napęd na cztery koła z niego nie korzystać. Właśnie w zakręcie z takim napędem powinno się jeździć z gazem. Bez gazu jedziesz jak zwykłą oską |
Jechać z gazem to nie to samo, co dodawać gazu.
jaceksu79 napisał/a: | rodem z łady nivy |
Argumenty o jakiś pofalowanych zakrętach to skrajności, którymi do wszystkiego można się doczepić. Czym innym jest auto osobowe, czym innym SUV, a czym innym łódź podwodna.
Grand Vitara to akurat jedyne auto w tej klasie, którym bez obaw można wjechać w teren. Nivą też. |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 06-11-2011, 21:26
|
|
|
Filmik fajny, nie wiem o co tu się czepiać.
[ Dodano: 09-11-2011, 13:03 ]
jaceksu79 napisał/a: | krzychu, tego chyba nie trzeba komentować? Nie staraj oszukać samego siebie - przecież to wiadomo, że najlepsze napędy na świecie 4WD robi subaru oraz audi quattro
vavoom, spalona viskoza może nie ruszy |
wywołano audi guattro do tablicy a tu :
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Po pytaniu do ASO w sprawie ASX 4WD, takie info otrzymałem:
cyt."ASX wykorzystuje zoptymalizowaną wersję elektronicznego napędu na cztery koła
„AWC”, który oferuje kierowcy wybór trzech trybów pracy dopasowanych odpowiednio do jego preferencji i warunków podróżowania. Centralny dyferencjał oferuje elektronicznie kontrolowane sprzęgło, które wykorzystuje sterowanie antycypacyjne, aby rozdzielić odpowiednią ilość momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną oś, wykorzystując w tym celu dane z czujnika otwarcia przepustnicy oraz bazując na prędkości pojazdu, warunkach drogowych i działaniach kierowcy:
W trybie 2WD, moment obrotowy przekazywany jest jedynie na przednie koła, co pozwala na sprawną i oszczędną jazdę.
W trybie 4WD AUTO, przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią przyczepność na luźnych nawierzchniach i/lub w niesprzyjających warunkach drogowych (od 98% na przód / 2% na tył do 50% na przód / 50% na tył).
W trybie 4WD LOCK, około 1,5-raza więcej momentu obrotowego niż w trybie 4WD AUTO jest przekazywane do tylnych kół, aby zwiększyć właściwości terenowe na nieutwardzonych nawierzchniach oraz w sytuacji, gdy pojazd utknie. Tryb ten zapewnia znakomite właściwości 4WD na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich sytuacjach.
Stabilność pojazdu jest dodatkowo polepszona dzięki większej sile napędowej przekazywanej na tylne koła w trybach 4WD AUTO i 4WD LOCK. "
Czyli co, że w trybie 4WD LOCK na tył może być 75% momentu obrotowego? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 11-12-2012, 01:16
|
|
|
Może trochę inaczej. Wyłaczone ESP aktywuje się powyżej pewnej prędkości. W Lancerze sprawdzałem na mokrym torze, ale do 70km/h ESP samo sie nie aktywowało, mimo mocnego świrowania (test łosia, awaryjne hamowanie z ominięciem przeszkody, slalom). Ale np w Nawarze aktywuje się chyba powyżej 40km/h. Teraz są dobre warunki aby to sprawdzić na jakimś dużym placu, żeby miejsca nie zabrakło. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2013, 11:38
|
|
|
czyli nie działa dohamowywanie koła..... Jak wyjechał się udało wyjechać to albo wystarczyło rozpędki do pokonania newralgicznego odcinka lub widziałem też jak już się przechyliło do cięższy przód docisnął lekko to odelżone przednie koło i pociągnęło.... Jak się robi kołyska to ewidentnie bezradnie obraca kółkami... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-08-2013, 12:33
|
|
|
krzychu napisał/a: | czyli nie działa dohamowywanie koła..... |
Działa, tylko nie tak agresywanie jak w Pajero, Grand Vitara czy Evogue, co niestety nie wystarcza na pokonanie takiego podjazdu... Z drugiej strony kto podjeżdża osobówką pod takie przeszkody... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2013, 13:17
|
|
|
vavoom - a jakiś dowód? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2013, 18:22
|
|
|
Ostatni filmik z Outlanderem jest bardzo przekonujący. Może faktycznie działa... Kurde raz niby widać, innym razem wydaje mi się, że wyjechał tą szczątkową przyczepnością (od cięższego przodu) i tym co zablokuje sam mechanizm różnicowy... Na tym pierwszym z dzisiaj nie widać najmniejszej reakcji układu... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | Na tym pierwszym z dzisiaj nie widać najmniejszej reakcji układu... |
Nie widać, choć w zwolnieniu daje się zauważyć, że koło kręci raz wolniej, raz szybciej, natomiast nie jest całkwicie blokowane, jak np. tutaj (na wstecznym):
http://youtu.be/2_j-kJUZ5pg
Więcej aut (m.in. Outlander) tutaj:
http://youtu.be/z_6Rf76cBdQ
W sytuacji, kiedy auto stoi na 4 kołach, zapewne coś pomaga, ale przy offroad nie wyciągnie... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
|