Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Klima w Sigmie
Autor Wiadomość
bernards
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2007, 12:52   Klima w Sigmie

Witam! Mam pytanie. Zakupiłem niedawno Sigmę z klimą automatyczną, która nie była nabijana czynnikiem od pewnego czasu. Po rozgrzaniu silnika automatycznie załącza się nadmuch ale tylko z ciepłym powietrzem. Klimy nie włączam bo nie ma czynnikai nie chłodzi. Moje pytanie jest takie czy w ogóle nie będę miał w takim przypadku zimnego nawiewu? Bo jak jadę gdzieś dalej to albo trzeba wyłączać w ogóle nawiew ale wtedy szyby parują albo otwierać okna bo z gorąca nie da się wytrzymać!
 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-02-2007, 15:24   

Nie napisałeś który to rocznik samochodu, więc nie wiemy czy sterowanie klimy już z wyświetlaczem czy bez.. Oczywiście jeśli klimatyzacja nie ma czynnika (czyli nie działa) nawiew pozostaje w pełni funkcjonalny i jego temperaturę powinno dać się regulować odpowiednimi przyciskami (wersja z wyświetlaczem) lub pokrętłem (bez wyświetlacza).

Wersja z wyświetlaczem, którą posiadam ma jakąś minimalną temperaturę, którą można ustawić. Jeśli na zewnątrz temperatura jest niższa od tej ustawionej (a zimą zazwyczaj jest) to do czasu osiągnięcia zadanej temperatury z nawiewów będzie leciało ciepłe powietrze. Po jej osiągnięciu powietrze z nawiewów bedzie tylko na tyle ciepłe żeby tą temperaturę utrzymać na stałym poziomie..

Piszesz że w samochodzie robi się za gorąco czyli coś jest chyba nie tak..
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
bernards
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2007, 10:35   

Dzięki za odp. Rocznik Sigmy 1991, klima bez wyswietlacza, regulacja temperatury na pokrętło i chyba ono w ogóle nie działa bo temperatura nawiewu się nie zmienia. Mam pytanie na jakiej zasadzie działają te pokrętła, co tam mogło się zepsuć bo poza tym w nawiewie wszystko działa?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2007, 21:00   

Przekręć pokrętło na niebieskie pole i poczekaj aż zacznie dmuchać chłodne powietrze z zewnątrz na drugim pokrętle (czyli wentylator ) ustaw auto
Powinno zadziałać :)

[ Dodano: 12-02-2007, 21:07 ]
aha u góry masz ustawienia odbiegu nawiewu z prawej strony jedna strzałka na przycisku pokazuje wlot powietrza z zewnątrz a druga strzałka ma kształt litery przewróconego U
powinieneś nacisnąć na przycisk nawiewu z zewnątrz i powinna się :) palić żółta dioda pod tą strzałką
jeżeli jest inaczej to wentylator bierze powietrze z zewnątrz zaraz robi się gorąco i szyby zaczynają parować
i tu szukaj przyczyny PRZEłąCZ NAWIEW
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2008, 21:46   

Mam pytanie dotyczące klimatyzacji automatycznej z wyświetlaczem. Gdy kupowałem moją Sigmę (12V '94) był zdjęty pasek od kompresora, bo koleś twierdził, że padło łożysko i był hałas nie do zniesienia. Faktycznie gdy ruszyłem ręką koło napędowe od kompresora był spory luz, ale wczoraj (auto kupiłem w grudniu, więc szybko się za to zabrałem) zauważyłem, że przyczyną luzu i hałasu jest niedokręcona śruba na ośce. Chcąc ją dokręcić niestety ją ukręciłem, ale z tym już sobie poradziłem. Problem w tym, że nie do końca wiem, czy poza tym z kompresorem wszystko jest OK, bo sprawdzając napięcia na (zdjętej) wtyczce od strony samochodu nie było żadnego napięcia, nawet przy włączonym silniku i włączonej klimatyzacji (ikonka ze śnieżkiem). Czy coś jest nie tak, czy kompresor powinien jakoś "zaskakiwać" po włączeniu limy nawet jeśli nie ma paska? Jeśli tak, a u mnie tak się nie dzieje, to gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?

Z góry dzięki za podpowiedź.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-03-2008, 12:28   Re: Klima w Sigmie

bernards napisał/a:
Witam! Mam pytanie. Zakupiłem niedawno Sigmę z klimą automatyczną, która nie była nabijana czynnikiem od pewnego czasu. Po rozgrzaniu silnika automatycznie załącza się nadmuch ale tylko z ciepłym powietrzem. Klimy nie włączam bo nie ma czynnikai nie chłodzi. Moje pytanie jest takie czy w ogóle nie będę miał w takim przypadku zimnego nawiewu? Bo jak jadę gdzieś dalej to albo trzeba wyłączać w ogóle nawiew ale wtedy szyby parują albo otwierać okna bo z gorąca nie da się wytrzymać!


Najprościej to chyba wyłączyć klime - w przypadku jak masz wersje z ekranem nacisnać guzik z płatkiem śniegu i powinien zniknąc - wtedy masz wyłączony kompresor klimy. Możesz dać temperature na zimne powietrze - oczywiscie bedzie zimne na tyle na ile powietrze z zewnątrz jest chłodne. W przypadku wersji z porkętłami podobnie - na guziku od klimy nie powinno się nic swieci i wtedy tez klima będzie wyłączona
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 09:05   

Jeśli układ jest pusty, to sprężarka się nie włączy.
Reanimując klimę, będziesz musiał wymienić też osuszacz bo nie lubi wilgoci.
Niemcy spuszczają gaz i pompują powietrzem właśnie po to aby osuszacz nie zawilgł.
Podjedź do serwisu klim i ci to zrobią i wymienią olej w sprężarce.
Na instalacji są dwa czujniki: wysokiego ciśnienia i niskiego.
Jeśli któryś jest zwarty to sprężarka nie zaskoczy.
Pozdro.
 
 
Umberto
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 19:05   

Mam klimę, która chłodzi (ma czynnik) ale nie stosowałem jej często, bo - zdaniem serwisanta - jest uszkodzone "sprzęgło";
czy klima ma coś takiego jak sprzęgło i co w tej sytuacji można zrobić???
Zrobiło się w końcu trochę cieplej...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-04-2008, 01:48   

Umberto napisał/a:
Mam klimę, która chłodzi (ma czynnik) ale nie stosowałem jej często, bo - zdaniem serwisanta - jest uszkodzone "sprzęgło";
czy klima ma coś takiego jak sprzęgło i co w tej sytuacji można zrobić???
Zrobiło się w końcu trochę cieplej...


Coś takiego jest bo przecież w jakiś sposób musisz włączać i wyłączać kompresor :-)
To jest sprzęgło elektromagnetyczne, nie wiem co mechanik miał na mysli mówiąc że uszkodzone, może jakieś łożysko ? A klima chodzi w ogóle ?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2008, 21:23   

to ja podepne się pod temacik:)

mam 2 problemy:
1. Nie działa u mnie regulacja nawiewu tzn. albo cały czas leci gorące powietrze, albo cały czas zimne
2. Klimatyzacja - więc jak włącze klime to obroty samochodu podskakuja o okolo 200, czyli pompa klimy działa, jednak z nawiewu nie wydobywa sie zimne powietrze:)

SIgma jest z 1992r, bez wyswietlacza :P
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 09:08   

u mnie wystepuje podobny problem z tym ze klima dziala.
powietrze leci albo gorace w ustawieniu pokretla na max czyli 30 stopni albo zimne po przekreceniu go w jakakolwiek inna pozycje.
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 14:42   

Panowie ile orjentacyjnie nabicie klimy w sigmie
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 15:27   

tyle co w kazdym innym samochodzie. poza tym zwykle nie chodzi tylko o nabicie. trzeba znalezc nieszczelnosc i zalatac.
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 19:53   

batman-1 napisał/a:
Panowie ile orjentacyjnie nabicie klimy w sigmie


Ja zapłaciłem pod Warszawą 200 zł w zeszłym roku. Nabijanie oczywiście starym typem czynnika (2,2-Dichloro-1,1,1-trifluoroetan) :finga:
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 09:05   

a moja klima w jakis cudowny sposób ożyła, nie wiem jak i dlaczego, ale nagle gdy wczoraj coś mnie pokusiło żeby spróbować ją włączyć, włączyłem a tu mróz w samochodzie:D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.