Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Klima w Sigmie |
Autor |
Wiadomość |
bernards [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2007, 12:52 Klima w Sigmie
|
|
|
Witam! Mam pytanie. Zakupiłem niedawno Sigmę z klimą automatyczną, która nie była nabijana czynnikiem od pewnego czasu. Po rozgrzaniu silnika automatycznie załącza się nadmuch ale tylko z ciepłym powietrzem. Klimy nie włączam bo nie ma czynnikai nie chłodzi. Moje pytanie jest takie czy w ogóle nie będę miał w takim przypadku zimnego nawiewu? Bo jak jadę gdzieś dalej to albo trzeba wyłączać w ogóle nawiew ale wtedy szyby parują albo otwierać okna bo z gorąca nie da się wytrzymać! |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-02-2007, 15:24
|
|
|
Nie napisałeś który to rocznik samochodu, więc nie wiemy czy sterowanie klimy już z wyświetlaczem czy bez.. Oczywiście jeśli klimatyzacja nie ma czynnika (czyli nie działa) nawiew pozostaje w pełni funkcjonalny i jego temperaturę powinno dać się regulować odpowiednimi przyciskami (wersja z wyświetlaczem) lub pokrętłem (bez wyświetlacza).
Wersja z wyświetlaczem, którą posiadam ma jakąś minimalną temperaturę, którą można ustawić. Jeśli na zewnątrz temperatura jest niższa od tej ustawionej (a zimą zazwyczaj jest) to do czasu osiągnięcia zadanej temperatury z nawiewów będzie leciało ciepłe powietrze. Po jej osiągnięciu powietrze z nawiewów bedzie tylko na tyle ciepłe żeby tą temperaturę utrzymać na stałym poziomie..
Piszesz że w samochodzie robi się za gorąco czyli coś jest chyba nie tak.. |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
bernards [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2007, 10:35
|
|
|
Dzięki za odp. Rocznik Sigmy 1991, klima bez wyswietlacza, regulacja temperatury na pokrętło i chyba ono w ogóle nie działa bo temperatura nawiewu się nie zmienia. Mam pytanie na jakiej zasadzie działają te pokrętła, co tam mogło się zepsuć bo poza tym w nawiewie wszystko działa? |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2007, 21:00
|
|
|
Przekręć pokrętło na niebieskie pole i poczekaj aż zacznie dmuchać chłodne powietrze z zewnątrz na drugim pokrętle (czyli wentylator ) ustaw auto
Powinno zadziałać
[ Dodano: 12-02-2007, 21:07 ]
aha u góry masz ustawienia odbiegu nawiewu z prawej strony jedna strzałka na przycisku pokazuje wlot powietrza z zewnątrz a druga strzałka ma kształt litery przewróconego U
powinieneś nacisnąć na przycisk nawiewu z zewnątrz i powinna się palić żółta dioda pod tą strzałką
jeżeli jest inaczej to wentylator bierze powietrze z zewnątrz zaraz robi się gorąco i szyby zaczynają parować
i tu szukaj przyczyny PRZEłąCZ NAWIEW |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2008, 21:46
|
|
|
Mam pytanie dotyczące klimatyzacji automatycznej z wyświetlaczem. Gdy kupowałem moją Sigmę (12V '94) był zdjęty pasek od kompresora, bo koleś twierdził, że padło łożysko i był hałas nie do zniesienia. Faktycznie gdy ruszyłem ręką koło napędowe od kompresora był spory luz, ale wczoraj (auto kupiłem w grudniu, więc szybko się za to zabrałem) zauważyłem, że przyczyną luzu i hałasu jest niedokręcona śruba na ośce. Chcąc ją dokręcić niestety ją ukręciłem, ale z tym już sobie poradziłem. Problem w tym, że nie do końca wiem, czy poza tym z kompresorem wszystko jest OK, bo sprawdzając napięcia na (zdjętej) wtyczce od strony samochodu nie było żadnego napięcia, nawet przy włączonym silniku i włączonej klimatyzacji (ikonka ze śnieżkiem). Czy coś jest nie tak, czy kompresor powinien jakoś "zaskakiwać" po włączeniu limy nawet jeśli nie ma paska? Jeśli tak, a u mnie tak się nie dzieje, to gdzie szukać przyczyny takiego zachowania?
Z góry dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-03-2008, 12:28 Re: Klima w Sigmie
|
|
|
bernards napisał/a: | Witam! Mam pytanie. Zakupiłem niedawno Sigmę z klimą automatyczną, która nie była nabijana czynnikiem od pewnego czasu. Po rozgrzaniu silnika automatycznie załącza się nadmuch ale tylko z ciepłym powietrzem. Klimy nie włączam bo nie ma czynnikai nie chłodzi. Moje pytanie jest takie czy w ogóle nie będę miał w takim przypadku zimnego nawiewu? Bo jak jadę gdzieś dalej to albo trzeba wyłączać w ogóle nawiew ale wtedy szyby parują albo otwierać okna bo z gorąca nie da się wytrzymać! |
Najprościej to chyba wyłączyć klime - w przypadku jak masz wersje z ekranem nacisnać guzik z płatkiem śniegu i powinien zniknąc - wtedy masz wyłączony kompresor klimy. Możesz dać temperature na zimne powietrze - oczywiscie bedzie zimne na tyle na ile powietrze z zewnątrz jest chłodne. W przypadku wersji z porkętłami podobnie - na guziku od klimy nie powinno się nic swieci i wtedy tez klima będzie wyłączona |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 09:05
|
|
|
Jeśli układ jest pusty, to sprężarka się nie włączy.
Reanimując klimę, będziesz musiał wymienić też osuszacz bo nie lubi wilgoci.
Niemcy spuszczają gaz i pompują powietrzem właśnie po to aby osuszacz nie zawilgł.
Podjedź do serwisu klim i ci to zrobią i wymienią olej w sprężarce.
Na instalacji są dwa czujniki: wysokiego ciśnienia i niskiego.
Jeśli któryś jest zwarty to sprężarka nie zaskoczy.
Pozdro. |
|
|
|
 |
Umberto [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:05
|
|
|
Mam klimę, która chłodzi (ma czynnik) ale nie stosowałem jej często, bo - zdaniem serwisanta - jest uszkodzone "sprzęgło";
czy klima ma coś takiego jak sprzęgło i co w tej sytuacji można zrobić???
Zrobiło się w końcu trochę cieplej... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-04-2008, 01:48
|
|
|
Umberto napisał/a: | Mam klimę, która chłodzi (ma czynnik) ale nie stosowałem jej często, bo - zdaniem serwisanta - jest uszkodzone "sprzęgło";
czy klima ma coś takiego jak sprzęgło i co w tej sytuacji można zrobić???
Zrobiło się w końcu trochę cieplej... |
Coś takiego jest bo przecież w jakiś sposób musisz włączać i wyłączać kompresor
To jest sprzęgło elektromagnetyczne, nie wiem co mechanik miał na mysli mówiąc że uszkodzone, może jakieś łożysko ? A klima chodzi w ogóle ? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2008, 21:23
|
|
|
to ja podepne się pod temacik:)
mam 2 problemy:
1. Nie działa u mnie regulacja nawiewu tzn. albo cały czas leci gorące powietrze, albo cały czas zimne
2. Klimatyzacja - więc jak włącze klime to obroty samochodu podskakuja o okolo 200, czyli pompa klimy działa, jednak z nawiewu nie wydobywa sie zimne powietrze:)
SIgma jest z 1992r, bez wyswietlacza |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 09:08
|
|
|
u mnie wystepuje podobny problem z tym ze klima dziala.
powietrze leci albo gorace w ustawieniu pokretla na max czyli 30 stopni albo zimne po przekreceniu go w jakakolwiek inna pozycje. |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 14:42
|
|
|
Panowie ile orjentacyjnie nabicie klimy w sigmie |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:27
|
|
|
tyle co w kazdym innym samochodzie. poza tym zwykle nie chodzi tylko o nabicie. trzeba znalezc nieszczelnosc i zalatac. |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 19:53
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Panowie ile orjentacyjnie nabicie klimy w sigmie |
Ja zapłaciłem pod Warszawą 200 zł w zeszłym roku. Nabijanie oczywiście starym typem czynnika (2,2-Dichloro-1,1,1-trifluoroetan) |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 09:05
|
|
|
a moja klima w jakis cudowny sposób ożyła, nie wiem jak i dlaczego, ale nagle gdy wczoraj coś mnie pokusiło żeby spróbować ją włączyć, włączyłem a tu mróz w samochodzie:D |
|
|
|
 |
|