[Cari 1.8 GDI] Bardzo ciężko pracujące sprzęgło. |
Autor |
Wiadomość |
gajkarpiowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Z polski
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:01 [Cari 1.8 GDI] Bardzo ciężko pracujące sprzęgło.
|
|
|
Witajcie, mam mały problem ze swoją Carismą 1.8 Gdi 125 km przebieg 188 tys rok 2000 po lifcie.
Jakieś 3 tygodnie temu kiedy były silne upały u mnie w samochodzie zaczęło ciężko pracować sprzęgło, na początku pomyślałem że to przez ten żar z nieba ale po paru dniach jazdy samochodem musiałem zapierać się w fotelu żeby wcisnąć sprzęgło. Wróciłem do domu otworzyłem zbiorniczek od sprzęgła patrzę a tam smoła i ciemno w zbiorniczku. Pojechałem do mechanika, mechanik mówi mi że to sprzęgło poszło (ale sprzęgło nie ślizga się na żadnym biegu, wymieniałem je ok 8 miesięcy temu i zrobiłem na nim ok 10 tys km). Mechanik powiedział że należy spuścić i wymienić płyn ok zrobił to zainkasował 100 zł i na dodatek zgubił ( zatyczkę od odpowietrznika sprzęgła). Ok pojechałem i nic się nie zmieniło tego samego dnia w zbiorniczku znajdował się już jakiś syf. Mając otwartą maskę kilka razy ruszyłem łapą od (chyba wysprzęglika) i nagle sprzęgło zapadło się i łapało bardzo nisko ok 2 cm ruchu na pedale a samochód już normalnie ruszał. Lecz po chwili z powrotem twarde. Mam możliwość oddania do innego mechanika samochodu na czyszczenie całej instalacji pod ciśnieniem czy coś takiego pomorze? Czy ktoś z was miał już taką sytuację ? Jeśli tak to proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:08
|
|
|
Czy w pierwszym etapie wciskania (połowa skoku) sprzęgło jest miękki, a dopiero później twardnie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gajkarpiowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Z polski
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:20
|
|
|
Bardzo podobnie ok 1/4 miękka przy wciskaniu a 3/4 strasznie twarde |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:25
|
|
|
Do zmiany biegów jest wymagane pełne wciśniecie sprzęgła, czy biegi wchodzą już po wcisnieciu pedału o około połowe jego skoku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gajkarpiowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Z polski
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:33
|
|
|
prawie do końca trzeba wcisnąć |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:37
|
|
|
Można sprawdzić po drodze tłumik znajdujący się na skrzyni przed wysprzęglikiem oraz węzyk elastyczny, jak to nei wprowadzi żadnych zmian to najprawdopodobniej wina będzie leżeć po stronie docisku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gajkarpiowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Z polski
|
Wysłany: 03-09-2013, 19:52
|
|
|
czyli rozbieranie silnika jak nic nie pomorze ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-09-2013, 20:17
|
|
|
Demontaż skrzyni ostatecznie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gajkarpiowy
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Z polski
|
Wysłany: 03-09-2013, 22:58
|
|
|
Spotkałem mojego kumpla mechanika i mówi że częstymi awariami w tych samochodach jest pompa od sprzęgła. Czy komuś coś takiego się zdarzyło i miał ktoś podobne objawy ?
Jak narazie oddałem samochód na płukanie przewodów pod ciśnieniem i na wytworzenie próżni w układzie po czyszczeniu zobaczymy jaki da to skutek. |
|
|
|
 |
|