Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Silnik zgasł podczas jazdy
Autor Wiadomość
kaleto1233 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Chojnów
Wysłany: 06-09-2013, 10:46   

Faza napisał/a:
Sprawdź jakie są błędy. Mi ostatnio zgasł na autostradzie a że miałem lapa to od razu okazało się, że jest błąd czujnika położenia wału. Objawy są takie, że jak się czujnik nagrzeje od silnika to przestaje wysyłać sygnał i silnik gaśnie i nie odpalisz go aż się nie ochłodzi. Potem odpalasz, jak się zagrzeje to znowu gaśnie. Dodatkowo kiedy już się chłodzi i zaczyna działać to przez chwile słychać terkotanie z pod maski w okolicach przepustnicy (Krokowiec czy coś)


Tak jak piszesz kiedy samochód zgaśnie nie odpali sie go przez chwile kręci kręci ale nie zaskakuje, dopiero po 2-3 min odpali
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 06-09-2013, 13:18   

Krzyzak napisał/a:
to nie wału - wałka rozrządu

Jakiego wałka rozrządu? V6 nie ma czujnika wałka rozrządu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2013, 15:15   

oczywiście, że ma :)
 
 
kaleto1233 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 30
Skąd: Chojnów
Wysłany: 06-09-2013, 15:51   

Do rzeczy :o jak to sprawdzic?
 
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 11-09-2013, 14:05   

Krzyzak napisał/a:

oczywiście, że ma :)

Gdzie? Jakieś foto czy coś poproszę.
W 2.0 są i czujniki wału i wałka rozrządu a w V6 wydaje mi się, że jest tylko czujnik wału i gmp tloka w rozdzielaczu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-09-2013, 12:23   

Faza napisał/a:
Gdzie?
w aparacie zapłonowym
GMP = czujnik wałka rozrządu
 
 
uho 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-09-2013, 17:17   

witam , podczepię się pod temat ... silnik 2.0 16 V , 97 rok ...jadąc obwodnicą auto zgasło i nie chciało odpalić , odpalał i gasł ( jak by paliwa brakowało a i paliwo i gaz było na full ) ... auto na lince zabrałem na bezpieczny teren i po chwili ciężko ale odpalił ale brakuje mu mocy , na wolnych pracuje równo i wkręca się na obroty , jadąc muszę delikatnie operować gazem aby przyspieszał , jak by mu obyło conajmniej polowa KM , czasami delikatnie przykapca na biało
( płynu i oleju nie ubywa ) ... teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać ) ... co o tym myślicie ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-09-2013, 19:36   

uho napisał/a:
teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać )
W jakich warunkach go obserwujesz :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
uho 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-09-2013, 20:08   

robertdg napisał/a:
uho napisał/a:
teraz jeszcze czasami doszedł dżwięk trekotania ( trrrrr :) nie wiem jak to opisać )
W jakich warunkach go obserwujesz :?:

Dzisiaj rano , przejechałem dosłownie kilka kilometrów , wymieniłem czujnik temperatury , kilka km wcześniej cewki ( jedna miała przebicie ) , kable i świece ...nie latam dalej bo obawiam się , że to będzie falowe ... ruszam dynamicznie ale bez przesady i po wrzuceniu 2 zaczyna się zamulanie i brak reakcji na gwałtowne wciśnięcie gazu .
P.S. Gdzie jest umiejscowiony czujnik położenia wału ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-09-2013, 20:15   

Przy kole zebatym wału korbowego
Czy objawy trekotania występują przy jakiejś prędkości obrotowej silnika :?:
Brak reakcji na gwałtowne wcisniecie gazu może być związany z układem WN
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
uho 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-09-2013, 10:54   

robertdg napisał/a:
Czy objawy trekotania występują przy jakiejś prędkości obrotowej silnika :?:

a do czego dążysz z trekotaniem ?
dzisiaj z rana na spokojnie zresetowałem ECU i zrobiłem procedurę programowania http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 , wyszło idealnie , auto na wolnych pracuje tak jak powinno jednak nadal brak mocy przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu ...kolejnym krokiem będzie chyba wycięcie kata ( temat tez mam przeczytany na forum ) bo póki co wymiana czujnika wału i wałka rozrządu to droga sprawa niestety jeżeli to nie to jest przyczyna :( samodiagnotyka nic nie wykazuje i CE też się nie zapala.
robertdg napisał/a:
Brak reakcji na gwałtowne wcisniecie gazu może być związany z układem WN

Czy możliwe ,że obie nowe cewki poszły sie j.... ? Na wolnych działają , przy delikatnym przyspieszaniu też a na but zero reakcji ?
Edit : podmieniłem cewki na 100 % sprawne i bez zmian , kable są nowe i nie mają przebić ... co jeszcze można oblukać ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2013, 10:57   

A co ze świecami zapłonowymi :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
uho 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-09-2013, 13:41   

robertdg napisał/a:
A co ze świecami zapłonowymi :?:

mają jakieś 6 tys km ... chciałbym zaznaczyć , że auto na wolnych obrotach , bez biegu i jazdy pracuje idealnie .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-09-2013, 18:51   

Jak masz inne świece to sprawdź, czasami trafiają się wadliwe sztuki, na biegu jałowym nie ma obciązenia silnika więc pomiar jest mało miarodajny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-09-2013, 09:07   

uho napisał/a:
a do czego dążysz z trekotaniem ?
w 2.0 zdarzały się padaczki pompy oleju i pewnie o to chodzi Robertowi
znam taki przypadek (też z forum)
po wymianie pompy i popychaczy też była kicha - okazało się, że panewki 2 cylindra się stopiły i zrobiły cienkie jak żyletki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.