Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB1 1.3] podniesienie mocy lancer 1.3
Autor Wiadomość
kozame113 
Nowy Forumowicz
nic


Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Mrągowo
  Wysłany: 13-09-2013, 16:22   [CB1 1.3] podniesienie mocy lancer 1.3

witam chciałbym podkręcić troche swojego lancera lecz niewiem czym moge to zrobić ?
dodam że założyłem stożek i katalizator . bd bardzo wdzięczny za pomoc z góry dzięki .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-09-2013, 21:20   

W benzyniaku czy w dieslu a do tego w tak małym silniku bez turbinki niewiele zdziałasz, podniesiesz moc najwyżej o kilka koni. Lepiej kupić drugie mocniejsze auto lub zmienić silnik ale zmiana silnika często przewyższy koszt wymiany samochodu. Często stożek niewłaściwie zamontowany więcej popsuje niż pomoże.
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 15-09-2013, 12:38   

Najtaniej dorwać silnik 4g92 z wiązką i swap to jedyna chyba najtańsza opcja z uwagi na dostępność części i silnika.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-09-2013, 12:48   

kozame113 napisał/a:
witam chciałbym podkręcić troche swojego lancera lecz niewiem czym moge to zrobić ?

Ja bym namalował dwa równoległe pasy na masce* :mrgreen: .
Niestety 4G13 nie nadaje się na bazę do tuningu :P .


*oczywiście mam nadzieję, że masz poczucie humoru :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Myszon 
Forumowicz

Auto: Lancer V station wagon 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 16-09-2013, 09:20   

Jesli masz troche kasy i checi to mozesz wymienic caly uklad dolotowy i wydechowy.
Polscy specjalisci(Weglarski ,Pachon,Piotrowski) od rajdow maja ciekawe rozwiazania na ta chwile w calkiem przystepnej cenie.
http://www.magsport.republika.pl/
http://www.michael-tuning.pl/
www.protonfilters.pl
 
 
kozame113 
Nowy Forumowicz
nic


Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 16-09-2013, 17:33   

niechciałem zabardzo zmnieniać silnika bo to za dużo roboty nie opłaca się . prawdę
mówiac chciałem podkręcić lancera do 120 koni .troche czytałem i z tego co wiem to można kat zapłonu zmienić głowice dać do obróbki i myślałem o chiptunin tylko niewiem czy to cokolwiek daje . a benzyna .
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-09-2013, 17:43   

kozame113, niestety muszę cię zmartwić. 4G13 to nie jest dobra baza do modów niskim kosztem i ciptuningiem. Ludzie kombinowali jak konie pod górę z dolotami, wydechami, głowicami z GTI itd i nie uzyskali większych przyrostów niż 5 do 10KM choć osobiście uważam, że to jest bardziej kwestia 'dupohamowni' i/lub przekłamań na hamowniach. Jedynym wyjściem jest założenie kompresora tak jak zrobił puntspusy. Jedyną różnicą jest to, że on ma 4G92 więc byłbyś pierwszy, który przetrze szlaki w 4G13 w PL. Gwarantuję ci, że wymiana silnika na 4G92 jest u Ciebie mniej skomplikowanym i tańszym rozwiązaniem niż montaż kompresora. I masz pewność, ze uzyskasz przyrost mocy z 75KM na 113KM o ile silniki będą się trzymać fabrycznej mocy i te konie przez lata nie poumierały ;)

Jest jeszcze kwestia turbo poruszana kilka razy na forum - koszty ok 10k.

[ Dodano: 16-09-2013, 17:45 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14769 punkt 15. - poczytaj.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
kozame113 
Nowy Forumowicz
nic


Auto: mitshubishi lancer IV 1.3 12 v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 17-09-2013, 18:56   

zobacze co da się zrobić mam sasiada mechanika co robi właśnie takie rzeczy i powiedział że w warszawie moge podnieść moc komputerem o 20 km i wgrać nowa mape paliwa co da około 5 km . zobacze co z tego wyjdzie . a wizualne ma ktoś jakieś propozycje bo ni wiem co by w nim zmienić żeby młodziej wygladał ?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 18-09-2013, 21:05   

Ciekaw jestem ile będzie palił ten silnik, który i tak potrafi spalić więcej jak 4g92 ... czyli 1.6 16v. Czekam za info ile pali po zmianie mapy i "podniesieniu mocy". Co do młodszego wyglądu to na pewno nie LED-y, było to fajne jak wchodziły i ledy z homologacją były od np. 100zł i wyżej, teraz jak są w sklepach "wszystko po 5zł" (oczywiście żart) to kupuje je każdy Ździchu do tico, czy do cinquecento, który nie ma progów, ma za to 50kg szpachli i 4 puszki pianki montażowej no i LED-y ! :D czyli pełen sport, nowoczesność :D . Jak chcesz odnowić to wypucuj i polerka lakieru. Bo to widać, że to auto z lat 90-tych i tego niestety ukryć się nie da, możesz jedynie wypucować auto i szpanować, że masz poczciwego, aczkolwiek zadbanego lancera.
 
 
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 29-09-2013, 12:11   

Jakiekolwiek modyfikacje silnika 4g13 nie mają zbytnio sensu. Stożki, wywalanie katalizatora, wydech... Nawet jeśli jest jakiś przyrost mocy to nieodczuwalny. Tak jak koledzy mówili jedynie swap, co znowu jest nieopłacalne.

Cytat:
a wizualne ma ktoś jakieś propozycje bo ni wiem co by w nim zmienić żeby młodziej wygladał ?


1. Usunąć czarne listwy boczne
2. Czarne plastikowe elementy zderzaków pomalować w kolor nadwozia
3. Lusterka pomalować w kolor nadwozia
4. Można też klamki w kolor nadwozia, choć nie polecałbym zbytnio, bo lakier po jakimś czasie użytkowania może schodzić (w końcu przynajmniej dwa razy dziennie tą klamką otwierasz ;) )
5. Postawić go na jakichś ładnych pasujących aluminiowych felgach + zaciski na jakiś pasujący ale nie krzykliwy kolor
6. Jeśli nie masz ładnej końcówki wydechu to możesz chociażby nałożyć jakąś ładną nakładkę ozdobną na rurę wydechową
7. I oczywiście jak wyżej kolega powiedział: wypolerować lakier

Nie polecam montowania jakichś zewnętrznych badziewi typu ledy, halogeny z Rometa, spoilery, brewki Badlook. Masz srebrną budę co i tak już sprawia, że auto wygląda młodziej niż choćby czerwony czy biały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.