piszczenie tylna oś |
Autor |
Wiadomość |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-09-2013, 09:44 piszczenie tylna oś
|
|
|
No się nachwaliłem swojego egzemplarza
Wczoraj nagle zaczęło mi coś piszczeć na tylnej osi, jak się okazało przy hamowaniu dzwięk ustawał, wniosek układ hamulcowy, ale co dokładniej koledzy, dodam ze ręczny trzeba już dosyć wysoko zaciągać. Najdziwniejsze jest to ze po około godzinnym postoju na ręcznym jak ręką odjął zero czegokolwiek żadnych świszczen piszczen etc. na 56 tysięcy to raczej klocki nie poleciały oglądałem je w weekend nie jest źle jeszcze z 15 tys machną. Jakieś sugestie. Gdy zaciągnę ręczny podczas jazdy metaliczny odgłos. czekam na sugestie. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-09-2013, 09:55
|
|
|
Klocki z tyłu lubią się niestety zacinać. Sprawdź sobie wygląd tarcz. U znajomego było widać na zewnątrz, że biorą ok. 1/3 powierzchni, u mnie niestety od środka. Ręczny nie jest na klockach tylko na szczękach wewnątrz bębna. Z tyłu są tarczo-bębny. Czasami możesz mieć już zapieczony i zasyfiony mechanizm ręcznego.
Rada - jechać do mechanika "dłubacza", który dokładnie wszystko rozbierze, oczyści, przesmaruje i poskłada. Ew. oczywiście coś wymienić. Biorąc pod uwagę, że moje problemy miały swój początek w wymianie klocków tylnych w ASO Mitsubishi, to lepiej dokładny niż tylko autoryzowany mechanik. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-09-2013, 10:14
|
|
|
no podejrzewam ręczny raczej niż klocki, tarcze oglądałem są ok jak nówki (w porównaniu do przednich) klocki też prawie połowa został więc pewnie ręczny biorąc pod uwagę to ze nie trzyma już prawie w ogóle. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-09-2013, 10:30
|
|
|
tarcze oglądałeś też od strony wewnętrznej? Bo u mnie z zewnątrz to też wyglądały super.
Oczywiście objawy wskazują na problem z ręcznym |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 17-09-2013, 10:52
|
|
|
rezon napisał/a: | tarcze oglądałeś też od strony wewnętrznej? Bo u mnie z zewnątrz to też wyglądały super.
Oczywiście objawy wskazują na problem z ręcznym |
Ja w zeszłym tyg. wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Pomimo, że z zewnątrz wyglądało OK to faktycznie z jednej strony klocek przylegał do tarczy od wewnętrznej strony.
Miałem też dość długi ręczny ale po wymianie i regulacji ręcznego mam teraz na "3 ząbki".
Sprawdź klocki od wewnętrznej, wg mnie jest to co pisze Rezon - zablokowany klocek - pewnie czeka Ciebie wymiana.
PS. Przód mi piszczał jak wewnętrzny klocek krzywo brał - teraz już nie piszczy, ale po wymianie klocków w JapanMotors mam do wymiany i tarcze i klocki Jadę do dłubacza, przynajmniej zrobi to dobrze |
_________________
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-09-2013, 11:34
|
|
|
Spróbuj kilka razy zahamować ostro jadąc do tyłu ,czasami pomaga,tylko nie na autostradzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 17-09-2013, 11:39
|
|
|
@lexus dzięki za słuszną uwagę odnośnie autostrady |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-09-2013, 12:10
|
|
|
może i pomaga, ale najwyżej na chwilę i na pewno nie usunie przyczyn problemu. IMHO hamulce są ważniejsze od silnika. Mocniejszy silnik to fan, ale mocniejsze hamulce to czasami życie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 17-09-2013, 12:43
|
|
|
Klocki nic do ręcznego hamulca nie maja są tam szczęki hamulcowe w tarczo bębnach. |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-09-2013, 12:50
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | Klocki nic do ręcznego hamulca nie maja są tam szczęki hamulcowe w tarczo bębnach. | a skąd wiesz co mu tak naprawdę piszczy? to czytałeś ? Ręczny nie jest na klockach tylko na szczękach wewnątrz bębna. Z tyłu są tarczo-bębny. Czasami możesz mieć już zapieczony i zasyfiony mechanizm ręcznego. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 18-09-2013, 07:30
|
|
|
no i problem sam się rozwązał aczkolwiek z rozwiązania nie mam satysfakcji. Mój misiek zagnał na parkingu, a niebiescy mnie uświadomili żebym się już z nim pożegnał, więc pewnie za miesiąc stacicie jednego mitsumaniaka. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-09-2013, 07:37
|
|
|
borsak1, wyrazy współczucia - co by to nie było zawsze szkoda. A jeszcze jak dobrze jeździł to tym bardziej szkoda.... Ceny ori części nakręcają popyt na rynku wtórnym.... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 18-09-2013, 08:48
|
|
|
domyślam się, cóż w nowy rok z nowym samochodem, niestety oIII nie kupię bo mi się nie podoba pędzej kupię używanego OII |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-09-2013, 09:56
|
|
|
borsak1 napisał/a: | cóż w nowy rok z nowym samochodem | zawsze to jakiś plus całej sytuacji. Ile musisz czekać na kasę z ubezpieczalni? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-09-2013, 13:37
|
|
|
borsak1 napisał/a: | no i problem sam się rozwązał aczkolwiek z rozwiązania nie mam satysfakcji. Mój misiek zagnał na parkingu, a niebiescy mnie uświadomili żebym się już z nim pożegnał, więc pewnie za miesiąc stacicie jednego mitsumaniaka. | Na ktorym parkingu ci go buchneli? W Wawie? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|