Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
piszczenie tylna oś
Autor Wiadomość
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-09-2013, 09:44   piszczenie tylna oś

No się nachwaliłem swojego egzemplarza :)

Wczoraj nagle zaczęło mi coś piszczeć na tylnej osi, jak się okazało przy hamowaniu dzwięk ustawał, wniosek układ hamulcowy, ale co dokładniej koledzy, dodam ze ręczny trzeba już dosyć wysoko zaciągać. Najdziwniejsze jest to ze po około godzinnym postoju na ręcznym jak ręką odjął zero czegokolwiek żadnych świszczen piszczen etc. na 56 tysięcy to raczej klocki nie poleciały oglądałem je w weekend nie jest źle jeszcze z 15 tys machną. Jakieś sugestie. Gdy zaciągnę ręczny podczas jazdy metaliczny odgłos. czekam na sugestie.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-09-2013, 09:55   

Klocki z tyłu lubią się niestety zacinać. Sprawdź sobie wygląd tarcz. U znajomego było widać na zewnątrz, że biorą ok. 1/3 powierzchni, u mnie niestety od środka. Ręczny nie jest na klockach tylko na szczękach wewnątrz bębna. Z tyłu są tarczo-bębny. Czasami możesz mieć już zapieczony i zasyfiony mechanizm ręcznego.
Rada - jechać do mechanika "dłubacza", który dokładnie wszystko rozbierze, oczyści, przesmaruje i poskłada. Ew. oczywiście coś wymienić. Biorąc pod uwagę, że moje problemy miały swój początek w wymianie klocków tylnych w ASO Mitsubishi, to lepiej dokładny niż tylko autoryzowany mechanik.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-09-2013, 10:14   

no podejrzewam ręczny raczej niż klocki, tarcze oglądałem są ok jak nówki (w porównaniu do przednich) klocki też prawie połowa został więc pewnie ręczny biorąc pod uwagę to ze nie trzyma już prawie w ogóle.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-09-2013, 10:30   

tarcze oglądałeś też od strony wewnętrznej? Bo u mnie z zewnątrz to też wyglądały super.
Oczywiście objawy wskazują na problem z ręcznym
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 17-09-2013, 10:52   

rezon napisał/a:
tarcze oglądałeś też od strony wewnętrznej? Bo u mnie z zewnątrz to też wyglądały super.
Oczywiście objawy wskazują na problem z ręcznym


Ja w zeszłym tyg. wymieniałem tarcze i klocki z tyłu. Pomimo, że z zewnątrz wyglądało OK to faktycznie z jednej strony klocek przylegał do tarczy od wewnętrznej strony.
Miałem też dość długi ręczny ale po wymianie i regulacji ręcznego mam teraz na "3 ząbki".

Sprawdź klocki od wewnętrznej, wg mnie jest to co pisze Rezon - zablokowany klocek - pewnie czeka Ciebie wymiana.

PS. Przód mi piszczał jak wewnętrzny klocek krzywo brał - teraz już nie piszczy, ale po wymianie klocków w JapanMotors mam do wymiany i tarcze i klocki :) Jadę do dłubacza, przynajmniej zrobi to dobrze :)
_________________
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-09-2013, 11:34   

Spróbuj kilka razy zahamować ostro jadąc do tyłu ,czasami pomaga,tylko nie na autostradzie :mrgreen:
_________________

 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 17-09-2013, 11:39   

@lexus dzięki za słuszną uwagę odnośnie autostrady :P
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-09-2013, 12:10   

może i pomaga, ale najwyżej na chwilę i na pewno nie usunie przyczyn problemu. IMHO hamulce są ważniejsze od silnika. Mocniejszy silnik to fan, ale mocniejsze hamulce to czasami życie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 17-09-2013, 12:43   

Klocki nic do ręcznego hamulca nie maja są tam szczęki hamulcowe w tarczo bębnach.
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-09-2013, 12:50   

13zbyszek13 napisał/a:
Klocki nic do ręcznego hamulca nie maja są tam szczęki hamulcowe w tarczo bębnach.
a skąd wiesz co mu tak naprawdę piszczy? to czytałeś ? Ręczny nie jest na klockach tylko na szczękach wewnątrz bębna. Z tyłu są tarczo-bębny. Czasami możesz mieć już zapieczony i zasyfiony mechanizm ręcznego.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 18-09-2013, 07:30   

no i problem sam się rozwązał aczkolwiek z rozwiązania nie mam satysfakcji. Mój misiek zagnał na parkingu, a niebiescy mnie uświadomili żebym się już z nim pożegnał, więc pewnie za miesiąc stacicie jednego mitsumaniaka.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-09-2013, 07:37   

borsak1, wyrazy współczucia - co by to nie było zawsze szkoda. A jeszcze jak dobrze jeździł to tym bardziej szkoda.... Ceny ori części nakręcają popyt na rynku wtórnym....
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 18-09-2013, 08:48   

domyślam się, cóż w nowy rok z nowym samochodem, niestety oIII nie kupię bo mi się nie podoba pędzej kupię używanego OII
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-09-2013, 09:56   

borsak1 napisał/a:
cóż w nowy rok z nowym samochodem
zawsze to jakiś plus całej sytuacji. Ile musisz czekać na kasę z ubezpieczalni?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-09-2013, 13:37   

borsak1 napisał/a:
no i problem sam się rozwązał aczkolwiek z rozwiązania nie mam satysfakcji. Mój misiek zagnał na parkingu, a niebiescy mnie uświadomili żebym się już z nim pożegnał, więc pewnie za miesiąc stacicie jednego mitsumaniaka.
Na ktorym parkingu ci go buchneli? W Wawie?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.